Skip to main content
Vraag

Na mislukte annulering zou ik worden teruggebeld, maar gebeurt tot op heden niet

• May 14, 2026
  • 11 reacties
  • 65 keer bekeken

Hallo allemaal (en hopelijk medewerker backoffice die dit leest),

Sinds 8 april 2026 wordt mij de belofte gedaan dat ik teruggebeld zal worden door de backoffice, helaas gebeurt dit tot op heden niet. Meermaals wordt toegezegd dat er een speciale melding is gedaan. 

Nu is er gisteren opnieuw een prioriteit-melding gemaakt volgens de medewerker van de klantenservice. Helaas is het vertrouwen wel een beetje weg, ga ik überhaupt teruggebeld worden… ik denk het niet. 

Ik wordt er erg verdrietig van aangezien er meermaals dingen worden belooft nadat ik het hele verhaal opnieuw heb moeten uitleggen. Het kost veel energie en vooral tijd, de gemiddelde gespreksduur met de medewerkers van de klantenservice is 00:56:24. 

Contactmoment 1: 8 april - Uitleg situatie waarna belofte terugbelactie backoffice
Contactmoment 2: 13 april - Wijzigen contactgegevens.
Contactmoment 3: 15 april - Navraag terugbel belofte, medewerker hing op.
Contactmoment 4: 16 april - Navraag terugbel belofte, er is een nieuwe melding gemaakt naar backoffice.
Contactmoment 5: 28 april - Navraag terugbel belofte, er is een nieuwe melding gemaakt naar backoffice.
Contactmoment 6: 13 mei - Navraag terugbel belofte, er is een prioriteit-melding gemaakt naar backoffice.

Alles draait om een mislukte annulering, dit door een fout van een medewerker in de winkel. Deze fout is meermaals erkend door verschillende KPN medewerkers van de klantenservice. 

Ik betaal nu elke maand het bedrag van de facturen, maar geholpen worden zit er niet in. 

Hoe kom je in contact met de backoffice als zij jou alsmaar niet bellen? Is er iemand die het telefoonnummer of het adres heeft? Ik wil heel graag het gesprek aangaan en opzoek gaan naar de oplossing van het probleem wat is ontstaan. Daarbij eventueel meedenken in het makkelijker maken van het oplossen van dit soort problemen in de toekomst. 

Hopelijk wordt ik op deze manier geholpen, met tips van de community (of door een medewerker van backoffice die dit leest). Want ja wat kun je meer doen dan alles wat er al geprobeerd is:

• Klantenservice meermaals benaderen - geen resultaat, zij kunnen je niet rechtstreeks doorverbinden.
  • KPN winkel bezoeken - geen resultaat, zij geven aan niet te kunnen helpen aangezien dit via de klantenservice geregeld moet worden. 
  • Andere KPN winkel bezoeken - geen resultaat, zij geven aan een ticket in het dossier toe te voegen om het meer prioriteit te geven.

Hopend op een resultaat via deze weg wacht ik rustig af. 

11 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Nathan98, welkom op de KPN Community. Al is de aanleiding natuurlijk niet heel fijn. Uit jouw verhaal maak ik op dat er iets mis is gelopen met een annulering. Ik lees ook dat je inmiddels al meerdere malen contact hebt gehad en dat er tot heden geen actie is geweest om dit allemaal recht te zetten. 

Graag kijk ik voor je wat ik kan betekenen via deze weg. Echter heb ik dan wel gegevens nodig. Zou je jouw community profiel in willen vullen? Dan kan ik daarna voor je in de systemen en administratie kijken naar iets van een oplossing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2026

Gedaan

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als ik jouw klantgegevens er bij pak, zie ik inderdaad meerdere verzoeken voor onze back office afdeling. Zij hebben de verzoeken tot annulering afgekeurd. Gezien het dossier zet ik nu het verzoek om de mobiele abonnementen naar de afdeling klantreacties. Deze afdeling handelt klachten af. Zij zullen dan contact met jou opnemen en de verdere afhandeling doen. 

Ik begrijp dat dit betekend dat je toch nog even moet wachten tot er contact met jou wordt opgenomen maar in dit geval zal het dan ook nu echt gaan gebeuren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Wat zal de termijn zijn? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De termijn is vanaf vandaag binnen 1 werkdag. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Top, ik ben zeer benieuwd of het ditmaal wel gebeurd... 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Jeroen één vraagje nog kun jij inzien wanneer deze is verzoeken zijn afgekeurd?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is in april gebeurd. De verdere afhandeling loopt nu via de afdeling klantreacties. Zij nemen de namens jou aangemaakte klacht in behandeling en al het contact gaat dan vanaf nu ook via hen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Net teruggebeld door klantenservice (op basis van een ingediend terugbel verzoek), het probleem is achterhaald betreffende backoffice.

Backoffice kijkt puur naar ingangsdatum contract, dit is in maart. Dat betekent dat er is geannuleerd na 14-dagen opzegtermijn (annulering 8april). Echter is de service van de contracten pas ingegaan op 2 april geldend voor één van de twee nummers. De service voor het andere nummer is ingegaan op 7 april. 

8 april is het contract in de winkel geannuleerd, althans als de medewerker het goed had gedaan. In mijn geval is het contract opgezegd per einde contract datum.  2 april > 8 april is 6 dagen, en valt dus binnen de 14 dagen opzegtermijn. 

Voor wat ik nu begrepen heb wordt ik binnen nu en drie dagen teruggebeld door afdeling klachten, op verzoek vanuit jou, waarvoor dank. Deze afdeling kan de einde contractdatum terugzetten naar het verleden en kan dmv creditnota de gemaakte kosten vergoeden. 

De reden voor het terugzetten van de einde contract datum word voor gekozen, zodat het nummerbehoud bij een andere provider gewaarborgd wordt. 

Begrijp ik daarmee alles goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 24, 2026

Helaas, opnieuw is de hoop op een terugbel actie weer voor niets geweest. Niet teruggebeld afgelopen week. Enkel het telefoongesprek (door mijzelf aangevraagd) op 18 mei heeft plaatsgevonden. 

19 mei werk dag 1 geen telefoon

20 mei werk dag 2 geen telefoon 

21 mei werk dag 3 geen telefoon

22 mei werk dag 4 geen telefoon 

23 mei wacht dag 5 weekend dus begrijpelijk geen telefoon 

24 mei wacht dag 6 Pinksteren + weekend begrijpelijk geen telefoon 

25 mei wacht dag 7 Pinksteren dag 2, hopen op telefoon maar ga er niet vanuit. 

26 mei wacht dag 8 ik hoop het… 

Jeroen alvast een vraagje, wat kan ik nog doen om teruggebeld te worden als het 26 mei nog niks word? Heb je echt niet een adres ofzo?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zie in de administratie dat er geprobeerd is om jouw te bellen. Tevens is er een e-mail gestuurd blijkt uit de administratie met daarin een terugbelverzoek vanuit de klachtenafdeling. Je kunt dan toch zelf het beste nogmaals contact leggen met de klantenservice.