Skip to main content
Beantwoord

Na overstap naar KPN toch nog factuur van Solcon ontvangen

• June 30, 2026
  • 10 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo,

Vanaf 16 juni zou ik KPN internet moeten hebben en geen Solcon.
Solcon stopte met het leveren maar toch kreeg ik een afschrijving voor de maand juli.

Op mijn vraag naar Solcon over dubbele kosten kreeg ik het volgende:

Hartelijk bedankt voor uw bericht.
Wij hebben de overstap naar KPN bevestigd, wij wachten nu op de afronding van KPN voor het verwerken van de opzegging.
Op dit moment heeft KPN de overstap nog niet afgerond waardoor uw abonnement bij ons nog actief is. U kunt hierover het beste contact opnemen met KPN.

Contact opnemen met KPN lukt op geen een van de kanalen: geen reactie op e-mail, 3 keer belafspraak op datum ingepland en 10 maal via de beste AI collega een onmiddelijke belafpsraak ingepland en niemand belt me terug.

Ik zit momenteel in het buitenland en kan de 0800 nummer niet bellen.

Beste antwoord door RaijinExpress

Ik heb inmiddels contact kunnen leggen met een collega via Facebook die de situatie heeft nagekeken.

Ik vind het ontzettend jammer en balen voor klanten dat het zo moeilijk gaat en geen enige mogelijkheid is om iemand te spreken zonder dat men persoonlijke informatie en facturen moet delen via Facebook / X.

10 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 30, 2026

Beste ​@RaijinExpress KPN is vanuit het buitenland te bereiken via +31612001200

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Dat is alleen voor KPN mobiele abbonementen. Als je die belt, krijg je twee opties:

1. Bel je voor het nummer waar je nu mee belt?
  2. Bel je voor een ander nummer?

Geen andere optie.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 30, 2026

Je kunt wellicht nog inspreken ik wil een medewerker spreken. Hoe lang blijft je nog in het buitenland?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dat is alleen voor KPN mobiele abbonementen. Als je die belt, krijg je twee opties:

Geen andere optie.

Hoi ​@RaijinExpress 

Gewoon voor optie één kiezen (bel je voor het nummer waar je nu mee belt), aangezien het voor de rest geen enkele invloed heeft op de keuze die je maakt, nadat de Voice respons stem je heeft gevraag waarvoor je belt.

Dus kies gewoon voor optie 1.

Daarna spreek je nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en bij de tweede vraag internet.

Bel je vanuit een land binnen de EU naar +31 6 12001200 dan valt het bellen gewoon binnen de bel-bundel of onbeperkt bellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Geen andere optie.

Hoi ​@RaijinExpress 

Gewoon voor optie één kiezen (bel je voor het nummer waar je nu mee belt), aangezien het voor de rest geen enkele invloed heeft op de keuze die je maakt, nadat de Voice respons stem je heeft gevraag waarvoor je belt.

Dus kies gewoon voor optie 1.

Daarna spreek je nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en bij de tweede vraag internet.

Bel je vanuit een land binnen de EU naar +31 6 12001200 dan valt het bellen gewoon binnen de bel-bundel of onbeperkt bellen.

Bedankt voor jouw uitleg, maar hier kan ik niet mee verder. Ik krijg geen enkele optie om iets in te spreken.

Ik toets 1, dan zegt mevrouw de robot: “ M.b.t. dit abbonement kunnen we je helaas niet mee helpen.

We verzoeken je vriendelijk om contact op te nemen met je eigen provider. De verbinding wordt nu verbroken.” En klaar.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt voor jouw uitleg, maar hier kan ik niet mee verder. Ik krijg geen enkele optie om iets in te spreken.

Ik toets 1, dan zegt mevrouw de robot: “ M.b.t. dit abbonement kunnen we je helaas niet mee helpen.

We verzoeken je vriendelijk om contact op te nemen met je eigen provider. De verbinding wordt nu verbroken.” En klaar.

Hoi ​@RaijinExpress 

Het is inderdaad een vervelend nieuwe optie bij het bellen met de klantenservice van KPN.
Deze optie krijg je ook te horen als je binnen Nederland belt met 0800-0402 of 1200, terwijl dat kort geleden nog niet het geval was.

Geen idee, waarom KPN hiervoor gekozen heeft.

Maar blijkbaar heb je geen mobiel abonnement bij KPN, en krijg je dus de tekst te horen die je hierboven hebt omschreven.

In jouw geval kies je dus voor optie 2, en zou het wel goed moeten gaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2026

Hoi ​@RaijinExpress 

Het is inderdaad een vervelend nieuwe optie bij het bellen met de klantenservice van KPN.
Deze optie krijg je ook te horen als je binnen Nederland belt met 0800-0402 of 1200, terwijl dat kort geleden nog niet gebeurde.

Geen idee, waarom KPN hiervoor gekozen heeft.

Maar blijkbaar heb je geen mobiel abonnement bij KPN, en krijg je dus de tekst te horen die je hierboven hebt omschreven.

In jouw geval kies je dus voor optie 2, en zou het wel goed moeten gaan.

Optie 2 vraagt me om een andere KPN-nummer in te voeren. Ook wordt er gewaarschuwd dat dit 1200 nummer alleen is voor mobiele abbonementen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Optie 2 vraagt me om een andere KPN-nummer in te voeren. Ook wordt er gewaarschuwd dat dit 1200 nummer alleen is voor mobiele abbonementen. 

Als eerste werkt bellen met 0800-0402 en 1200 werkt alleen binnen Nederland.
Bel je naar 1200 met je huidig mobiel abonnement, dan kom je automatisch uit bij de klantenservice van de provider waar je nu klant bij bent.

Het is inderdaad heel vervelend en irritant dat KPN deze optie heeft toegevoegd aan het bellen met de klantenservice, aangezien niet iedereen een mobiel abonnement heeft bij KPN.
Hiermee wordt de klantenservice steeds meer beperkt dat alleen de klanten, die beschikken over een mobiel abonnement bij KPN, en dat is een verslechtering van de service.

Maak je toevallig gebruik van social media, want dan is dat ook een alternatief.

Je stuurt dan via die kanalen een privé bericht met je vraag, en krijgt dan vrij snel een antwoord terug.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RaijinExpress 

Ik heb nog een goede tip voor je, als je toch graag persoonlijk een medewerker wilt spreken.

Als je belt vanaf een vaste telefoonlijn of telefooncel vanuit het buitenland via 0031 6 12001200
krijg je dus niet de keuze om te kiezen tussen optie 1 of 2 , maar krijg je direct de Voice respons stem aan de lijn.

De vraag of je belt met een 06-nummer van KPN of niet, krijg je dus alleen te horen als je belt vanaf een mobiele telefoon (ongeacht de provider waar je klant bij bent).
Bij bellen vanaf een vaste telefoonlijn, hebt je dat dus niet.

Dus misschien dat je ergens even kunt bellen vanaf een vaste telefoonlijn of telefooncel (al is een telefooncel steeds minder vindbaar in het straatbeeld in het buitenland).

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 30, 2026

Ik heb inmiddels contact kunnen leggen met een collega via Facebook die de situatie heeft nagekeken.

Ik vind het ontzettend jammer en balen voor klanten dat het zo moeilijk gaat en geen enige mogelijkheid is om iemand te spreken zonder dat men persoonlijke informatie en facturen moet delen via Facebook / X.