Skip to main content
Beantwoord

NBA abonnement via e-bill.mobi die ik niet zelf heb besteld

• May 4, 2026
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Al 2 maanden wordt er 16,99 in rekening gebracht vanuit e-bill.mobi voor een nba abbonement. Echter heb ik zelf niets afgesloten en is dit ook niet via mijn playstore terug te vinden. 

Ik krijg een sma met dat deze verlengd is en als ik op de afmeldlink klik dan staat er pagina niet gevonden. 

Nu had ik al gelezen dat meer mensen last hadden van het feit dat dit afgeschreven werd op hun factuur. Hoe zijn jullie er vanaf gekomen ? En hoe kan dit gebeuren kpn dat er blijkbaar meerdere mensen zijn /zijn geweest die zelf niets afsluiten maar waar het wel geïncasseerd wordt? 

Beste antwoord door PeterG

Ik heb er even op gezocht. Heb je hier wat aan? Met uitleg hoe te beëindigen. 

En ook

Beëindigen via e-bill.mobi dus.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 4, 2026

Ik heb er even op gezocht. Heb je hier wat aan? Met uitleg hoe te beëindigen. 

En ook

Beëindigen via e-bill.mobi dus.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 4, 2026

Goedemiddag ​@Bommetje1991 

In een van de topics die ​@PeterG noemt heb ik de oplossing ook geplaatst, maar ik zal het hier nog even toelichten voor je. 

Een abonnement bij e-bill.mobi moet je zelf opzeggen, bij e-bill.mobi zelf. Je kunt zo'n abonnement (helaas) al aangaan door een verkeerde QR te scannen of op een verkeerd knopje te drukken. Als je dit wilt voorkomen kun je betalen met je mobiele factuur laten blokkeren door KPN te bellen op 0800-0402. Hiermee kom je niet onder een eventuele betaalverplichting uit, dus je moet het abonnement ook echt opzeggen. Ook dit doe je bij e-bill.mobi. KPN gaat deze kosten niet vergoeden, omdat je altijd zelf zo'n abonnement afsluit, ook al heb je dit soms niet door. KPN heeft dit ook niet in beheer, zij bieden slechts de dienst om met je mobiele factuur te betalen (via e-bill.mobi dus) en sommige partijen/mensen maken daar helaas misbruik van.

Lang verhaal kort; je moet je abonnement stopzetten en de kosten terugvorderen bij e-bill.mobi. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Bommetje1991 . Welkom hier.

Zo te lezen heb je al hele goede tips gehad. Laat je weten of het daarmee lukt? Zo niet, kijken we graag met jou verder