Skip to main content
Vraag

Netflix korting 21 maanden lang niet gekregen

• December 3, 2025
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Hallo,

Ik heb destijds een 2 jarig kpn compleet abonnement afgesloten, met Netflixkorting. Telefonisch heb ik mijn kpnmobiel ook over laten zetten op mijn huisadres en heb ik Netflix via kpn geactiveerd.

Nadat 1 jaar lang 50% korting was gegeven op mijn abbo, vond ik dat de factuur toch nog steeds hoog was en ben ik dit gaan bekijken. Hierop zag ik dat er volledig Netflix in rekening werd gebracht en heb ik in februari 2025 de klantenservice van kpn gebeld. De medewerker gaf aan dat zij gewoon zag dat het verrekend werd en dat al mijn gegevens goed stonden. 

Vorige week heb ik weer gebeld, omdat ik een abbo wilde opzeggen en heb ik nogmaals het probleem van Netflix aangegeven. Toen kreeg ik het bericht dat mijn mobiel nog altijd op een oud factuur adres stond, waardoor ik dus die Netflixkorting nooit heb gehad. Volgens de medewerker van de klachten afdeling was dit ook mijn eigen verantwoording. Ik gaf aan dat ik hier in het begin bij het afsluiten al over gebeld had - dat mijn telefoon moest mee verhuizen - en ik dit later ook nog eens heb gedaan. Maar als ik mijn kpn app open ik alles in beeld zie staan (ook mobiel) alle rekeningen gewoon per automatische incasso betaal (hoewel die wel allemaal apart van elkaar binnen komt, wat overigens prima is). Ik zie dus niet op het eerste gezicht, dat er voor mijn mobiel een ander factuur adres staat, waardoor de Netflixkorting NIET bij mij werd verrekend. Ik heb bij afsluiting van mijn abonnement gevraagd om het overzetten van mijn mobiel naar een nieuw adres en ik heb na 1 jaar nog eens gebeld dat er naar mijn idee iets niet klopt. 

In eerste instantie kreeg ik 1 maand correctie mee van de medewerker, maar na wikken en wegen 5 a 6 maanden. Dit mag toch niet zo zijn? 

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@Angelavanw dit forum kan je daar helaas niet verder mee helpen omdat het geen klantenservice van KPN is.

Als je denkt dat er iets niet klopt, kun je eventueel een online een klachtenformulier invullen.

Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid regelmatig abo's en facturen maandelijks op juistheid te controleren, en kun je meteen aan de bel trekken als er iets aan de factuur, adressering en/of berekening niet klopt

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Angelavanw, welkom terug op de KPN Community!

Even samengevat: Je hebt dus zo'n 2 jaar geleden jouw abonnement voor 2 jaar verlengd via de telefonische klantenservice. Daarbij heb je ook gelijk jouw mobiele abonnement op ditzelfde adres laten zetten voor korting op Netflix. Na ongeveer een jaar heb je contact opgenomen, omdat je dacht dat de korting niet verrekend werd. Mijn collega heeft je toen verteld dat dit wel goed stond. En nu je opnieuw contact hebt gehad, is je verteld dat dit komt doordat al die tijd jouw mobiele abonnement niet op hetzelfde adres heeft gestaan. En voor de gemiste korting krijg je nu 5/6 maanden vergoed.

Ik kan me voorstellen dat jij hier je vraagtekens bij hebt. Kort door de bocht is het inderdaad jouw verantwoordelijkheid om de facturen te controleren en contact met ons op te nemen bij fouten, zoals ​@JanD ook al aangeeft. Officieel gezien heb je 30 dagen de tijd om een fout in de factuur bij ons aan te kaarten. En dus klopt het dat de klachtenafdeling je in eerste instantie een maand vergoeding wilde geven. Nadat Combivoordeel ook daadwerkelijk is aangezet, natuurlijk. Maar omdat je al wel begin dit jaar contact met ons hebt opgenomen, willen we daarin nog wel coulant zijn. En met 5 à 6 maanden vergoeding is de klachtenafdeling behoorlijk coulant geweest; normaal wordt hier gekozen voor 3 maanden vergoeding.

Ik kan op dit moment niet anders dan mij achter het besluit van de klachtenafdeling te scharen. Ik hoop dat ik je zo wat meer duidelijkheid heb kunnen geven over de waarom.

Ik begrijp dat dit als mosterd na de maaltijd komt, maar voor de volgende keer: je kunt jouw mobiele verhuizing zelf regelen in MijnKPN. Dat doe je zo:

1. Ga naar je Profiel
  2. Klik op Account
  3. Selecteer Adresgegevens
  4. Klik op het abonnement waarvan je het adres wilt wijzigen
  5. Onder jouw adres klik je op Wijzigen

In MijnKPN kun je ook jouw voordelen controleren via Profiel → Combivoordeel.