Skip to main content
Vraag

Niet blij met verhoging kosten huur tweede tv-ontvanger

• 25 februari 2025
  • 8 reacties
  • 217 keer bekeken

Huur 2e TV ontvanger € 1,00 per maand omhoog, heb dat ding al bijna 10 jaar dus inmiddels € 600,00

betaald, zou denken dik betaald maar nee hoor gewoon een euro er boven op BELACHELIJK

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 25 februari 2025

Beste ​@Theo2025 waar staat dat een 2e tv-decoder nu €6 per maand kost, ik kan alleen nog maar een meerprijs van €5 per maand vinden???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 februari 2025

per 3 april 2025  wordt het 6 euro en vaste telefoon ook 1 euro meer, gisteren per mail ontvangen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Ik vind dit ook gewoon belachelijk, voor een kastje dat zichzelf ook al lang heeft terugbetaald. Als dit nou zou zijn voor nieuwe kastjes, zou ik het nog begrijpen, maar voor oude kastjes? Maar goed. Na 10 jaar KPN TV, Internet & 4 mobieltjes, ga ik maar eens rond kijken voor een beter pakket bij iemand anders. Alleen weglopen helpt, denk ik. Iemand nog een goede tip voor een betere aanbieder?

Robert Brink
Helper
Forum|alt.badge.img
WHF schreef:

Ik vind dit ook gewoon belachelijk, voor een kastje dat zichzelf ook al lang heeft terugbetaald. Als dit nou zou zijn voor nieuwe kastjes, zou ik het nog begrijpen, maar voor oude kastjes? Maar goed. Na 10 jaar KPN TV, Internet & 4 mobieltjes, ga ik maar eens rond kijken voor een beter pakket bij iemand anders. Alleen weglopen helpt, denk ik. Iemand nog een goede tip voor een betere aanbieder?

Spam alert, maar Budget is voor internet+TV (plus eventueel vaste telefonie) qua apparatuur 1-op-1 hetzelfde als KPN, maar wat goedkoper. Voor extra abonnementen (die 4 mobieltjes en eventueel energie) krijg je € 1,50 per maand korting, en onbeperkt bellen + 15GB data heb je het eerste jaar al voor 5 euro per maand.

Ikzelf heb 50/50 internet (in de praktijk is dat gewoon een 100/100 profiel) op glasvezel en één mobiel. De vaste lijn kost 1 euro, maar is het laatste jaar niet gebruikt. Laatste factuur was € 48,49 (basispakket TV + opnemen en 1 gratis ontvanger).

Bij een overstap (je krijgt een ander KPN ID) ben je wel je opnames kwijt, oh en de KPN app/website om online TV te kijken werkt niet… maar daarvoor mag ik 'meeliften’ met mijn vriendin (die zit bij Ziggo)  😥

• 386 reacties
  • 25 februari 2025

De kosten voor de 2e ontvanger zijn voor het kunnen kijken op een 2e tv met een KPN ontvanger.

Voor degene die €6,= te veel vind voor de huur van de 2e ontvanger kan de 2e ontvanger opzeggen. Grote kans dat hiermee gratis opnemen komt te vervallen.
Dit kan je er dan bij nemen voor €5,=.

Als je op een 2e scherm alsnog via KPN tv wilt kijken kan de app van KPN gebruikt worden
op de tv of een ander apparaat waarvoor er een KPN app is.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2334 reacties
  • 25 februari 2025
VwDt schreef:

De kosten voor de 2e ontvanger zijn voor het kunnen kijken op een 2e tv met een KPN ontvanger.

Voor degene die €6,= te veel vind voor de huur van de 2e ontvanger kan de 2e ontvanger opzeggen. Grote kans dat hiermee gratis opnemen komt te vervallen.

Als je op een 2e scherm alsnog via KPN tv wilt kijken kan de app van KPN gebruikt worden

Mocht je in combi 3 zitten, krijg je er gratis opnemen bij.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36645 reacties
  • 25 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@Theo2025 waar staat dat een 2e tv-decoder nu €6 per maand kost, ik kan alleen nog maar een meerprijs van €5 per maand vinden???

Inmiddels staat het vermeld op de KPN-website. BV op deze pagina: 

https://www.kpn.com/televisie/digitenne/tv-ontvanger

Extra Digitenne ontvanger aanschaffen

Bij een Digitenne abonnement krijg je een digitale tv-ontvanger gratis. Je kunt geen Digitenne ontvanger kopen zonder abonnement. Wil je je abonnement uitbreiden om op meerdere tv's te kunnen kijken? Bestel dan makkelijk een extra ontvanger via de shop. Voor maar 5,- per maand (vanaf 1 april € 6,- per maand) krijg je een extra HD tv-ontvanger.

Er zijn trouwens meer verhogingen gespot per 1 april 2025 :

https://www.kpn.com/vast-bellen

Vast Bellen abonnement

Combineer KPN Internet met Vast Bellen. 

Thuis altijd telefonisch goed bereikbaar

Voor maar 2,- extra per maand

Betrouwbaar en stabiel netwerk

*Vanaf 1 april kost een telefoonnummer € 3,- per maand.

Bel extra NL (Vast Bellen) 

Abonnement

Met dit abonnement bel je 24 uur per dag en 7 dagen per week onbeperkt. Naar vaste en mobiele nummers in heel Nederland.

€ 9,99

/mnd

Prijs, € 9,99 per maand

Per 1 april: € 10,99 /mnd

• 368 reacties
  • 26 februari 2025
bnh schreef:
VwDt schreef:

Mocht je in combi 3 zitten, krijg je er gratis opnemen bij.

Overigens ook bij combivoordelen level 2 al gratis opnemen. In ons geval een mooie wake up call: trage VIP2952 op de bovenverdieping eruit, nieuw modern androidkastje (Google TV Streamer?) erin. Veelzijdiger, sneller en zonder die frame rate hickups bij horizontale beeldbewegingen bij bijv. Netflix. 

Dat is dan samen met opzeggen vaste telefoon 9 euro per maand goedkoper en is het nieuwe kastje vrij snel terugverdiend.

Reageer