Skip to main content
Vraag

Niet juist over overstapservice en opnemen geïnformeerd door klantenservice

• January 20, 2025
  • 11 reacties
  • 98 keer bekeken

Beste,

Vandaag de overstap naar KPN gemaakt en vorige week gebeld met de service desk (na ontvangst van de spullen). Deze vertelde me dat, omdat ik overstap service had, ik gewoon kon installeren ongeacht het tijdstip (na de 20e), groot was onze verbazing dat ODIDO de netwerk verbinding had stopgezet en de interactieve tv had stopgezet (we wilden nog een paar opnames bekijken).

Navraag bij de helpdesk (het was een andere) leerde ons dat het begrip “overstapservice” alleen betrekking had op het op zeggen bij ODIDO en het stopzetten volledig volgens de regels was. Het behoeft geen verdere uitleg dat we het anders hadden geregeld wanneer de eerste helpdesk medewerker nauwkeuriger in haar antwoord was geweest. Zo dachten we meer tijd te hebben, die we niet hadden.

met vriendelijke groet,

Louis

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2025

Beste,

Op 27-11-2024 heb ik een abonnement afgesloten met een extra kpn tv box, groot was onze verbazing dat we geen recht hadden op de opname faciliteit. Die stond wel op de website, bij de 2e box was deze gratis. Nu moeten we er voor betalen……..

met vriendelijke groet,

Louis

Admin: Dubbele topics samengevoegd

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 20, 2025

Zodra de kpn lijn werkend is gaat de overstapservice inwerking waardoor odido het signaal krijgt voor uitschakeling diensten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2025

Per 22 oktober 2024 is opnemen pakket niet meer gratis afneembaar. Dat had de klantenservice moeten weten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

@Maikel Drost, het probleem was dat ODIDO de uitzette vóórdat het een signaal kreeg van kpn dat de lijn werkte. De overstapservice werkt dus niet.

@PeterG, maar de klantenservice wist het niet en de website ook niet.

met vriendelijke groet,

Louis

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2025

Hier staat niet vermeld dat opnemen gratis is vanaf de 2e ontvanger.

http://kpn.com/opnemen 

Die informatie is in oktober 2024 aangepast.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

@PeterG ,

Deze link bedoelde ik niet, deze https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1

Op 27-11-2024 stond hier nog wel dat bij de tweede box het opnemen gratis was (en dat is ook bevestigd door de helpdesk medewerker, F. van Dijk geloof ik). Ik voel me dus bekocht.

Daar komt nog bij dat ik moet wachten tot kpn mijn.kpn in orde heeft om te kunnen herstellen.

met vriendelijke groet,

Louis

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

Ik zie het daar nu niet meer vermeld. Dat is dus inmiddels gecorrigeerd. 

Odido en kpn leveren over dezelfde lijn. Odido moet dus wel eerst uit voordat het signaal van kpn erop kan. Dat is dezelfde dag als het goed is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Maar op 27-11-2024 niet, ik heb helaas geen afdruk gemaakt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi Louis. Welkom bij KPN en op de community! Wat vervelend om te horen dat je overstap naar KPN niet helemaal soepel is verlopen. Ik zie dat PeterG al heeft gereageerd op je vraag over het opnemen pakket. Vanaf 22 oktober is dit pakket niet meer gratis bij 2 ontvangers. Als dit wel het geval zou zijn, dan had het op de orderbevestiging moeten staan. 

De overstapservice heeft alleen betrekking op het opzeggen bij je oude provider (in dit geval ODIDO). Dit betekent dat zodra de overstap is afgerond, de oude diensten automatisch worden stopgezet. Helaas kan ik hier niets aan veranderen, omdat dit volgens de procedures juist is uitgevoerd.

Excuses voor de verwarring die is ontstaan door de eerdere informatie van de eerste helpdesk. We begrijpen dat je meer tijd nodig had gehad, en het spijt ons dat dit niet goed is gecommuniceerd.

• January 22, 2025

Maar op 27-11-2024 niet, ik heb helaas geen afdruk gemaakt.

Maar heb je toen misschien wel direct een opdrachtbevestiging op de mail gehad?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2025

@Marlon92, een opdrachtbevestiging heb ik wel gehad, maar daar stond alleen dat ik een 2e box had. Dat was bij de bestelling op website ook zo. Ik ging ervan uit dat de opname faciliteit in de 2e box zat en niet apart werd vermeld.

met vriendelijke groet,

Louis