Skip to main content

Niet prettig geholpen door klantenservice met vraag over factuur en korting voor bestaande klanten

• May 2, 2026
  • 6 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik belde voor mn facturen dat die elke maand anders zijn dat al 5 jaar .ik heb ook kwa verlengen jullie in die 30 dat ik klant ben nig nooit een mail gehad of ik wil verlengen. Dit doen jullie zonder ik dit weet.ook heeft kpn winkel dit gezien dat ik idd nooit mails krijg ..dat meisje gaf mij een grote mond en dat ik loog .ze gooide mij de hoorn er op .ik ben 30 jaar klant ik vraag al 4 jaar om ff mij terug te bellen nooit 1x gaan jullie nu zo onbeschoft met vaste klanten om ..ik denk er over na om op te stappen als jullie zo met klanten die al 30 jaar denk wel langer bij jullie zijn denk ik dat het jullie totaal niet intereseerd ..nooit kado of iets 1x korting wauw ..nieuwe klanten krijgen tv of iets ik heb als klant in begin nog nooit wat gekregen ..ik ben van plan iver te stappen naar odido mooie tv of soundbar krijg je en scheelt mij dik 35 euro permaand ..die mail werkt ook niet van jullie opzegge@knp.com krijg mails terug ..maar als jullie mij als klant wilt houden .kom maar met korting en iets leuks en kijk mn facturen ff na klopt nooit zit elke mnd 22 euro verschil in ..nooit 1x dat het een vast bedrag is ...zoveel verschil..en hoe ik behandeld ben zit mij dwars 

6 reacties

rvk01
Slimmerik
  • May 2, 2026

Houd er rekening mee dat je bij Odido na een jaar ook geen kado krijgt. Je krijgt een mailtje dat je bij verlenging voor 3 maanden een karige korting krijgt, maar dat is niets vergeleken bij wat nieuwe klanten krijgen. Zo is nu eenmaal de realiteit (nieuwe klanten krijgen gewoon bij verlenging hogere kortingen en kadootjes).

Verder is het zo dat je bij KPN niet automatisch verlengd bent. Je bent na de eerste contractperiode helemaal vrij om op te zeggen (met een maand opzegtermijn). Alleen als je wat korting wilt dan verleng je met 12 of 24 maanden. Zo werkt dat ook bij Odido en andere providers.

Dit gezegd hebbende... kan ik je reactie wel voorstellen (immers waarvoor je hier post). Medewerkers horen dit met (engeltjes) geduld rustig en duidelijk uit te leggen. En als je het niet begrijpt horen ze nog steeds rustig, kalm en respectvol te blijven. Alleen al om de manier waarop je aangesproken wordt lijkt het mij een reden te kunnen zijn om over te stappen.

Wel wil ik je overigens nog een kleine 'waarschuwing' geven. De klantenservice bij Odido is nog 1000% maal erger. Medewerkers daar kunnen ook liegen dat ze barsten, schreeuwen of ze verbreken gewoon de verbinding (waarna je weer opnieuw kunt bellen en in de wachtrij staan). Dat is daar zelfs meer regel dan uitzondering. Prijs en kortingen daar zijn leuk... maar verwacht geen betere behandeling. Ik zeg dit alleen maar even om teleurstellingen te voorkomen. (Dan is mijn ervaring met de klantenservice van Ziggo een stuk beter maar zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen.)

Ps. Verschil in bedrag lijkt mij bij internet, tv en bellen alleen te kunnen zitten in het bellen (omdat dit een variabel onderdeel is). Op de we pagina van de factuur staat altijd een specificatie en zou duidelijk moeten maken waar het verschil elke keer in zit.

Hopelijk krijg je een goede aanbieding en anders succes met een e.v. overstap.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 2, 2026

Ik heb alleen internet en tv geen telefoon .ik huur geen films als ik dat doe weet ik heus wel dat ik daar voor moet betalen .maar vaste abbo per maand verwacht ik en niey dan 98 euro dan weer 117 nu weer 129 altijd verschil ..en ik vind onbeschoft als ik al 4 jaar vraag mij terug te bellen als ik de klantenservice bel zegt ze u word terug gebeld .ook bij kpn winkel..ik zeg u wel dat zo als ik nu behandeld ben en niemand de moeite neemt .jullie niet aan raad .je vaste klanten naar meer als 30 jaar nog nooit korting of iets aan bied sorry ..mijn zoon zit bij odido al 2 jaar elke mnd vaste bedrag nooit gedoe bij de klantenservice. Om de 2 jaar weer een korting ..ik stap over ..hoe kan ik het opzeggen want die mail wil niet .. ook zo iets zonder mijn toestemming verlengt dit gaat mee naar een jurist ..ik wil nu van jullie af niet 2027 daar heb ik geen toestemming voor gegeven ..

rvk01
Slimmerik
  • May 2, 2026

Misschien moet een moderator hier even meekijken (ik ben ook maar een klant op de "klant helpt klant" community hier) want met internet en tv zou je alleen maar 1x per jaar een inflatiecorrectie van een paar procent mogen krijgen. Misschien is er iets mis met de facturatie wat rechtgezet moet worden (teveel onjuist gefactureerd zou je terug moeten kunnen krijgen).

Wat betreft overstappen... als je niet onder een vast contract zit, kun je het beste gebruik maken van de overstapservice. Je meldt je dan aan bij b.v. Odido en die regelen de opzegging bij KPN. Dat is ook de beste methode om dan niet zonder internet te zitten. Je wordt dan n.l. op dezelfde dag afgesloten bij KPN als aangesloten bij Odido. Je hoeft dan zelf niets te regelen met KPN (behalve het gratis terugsturen van de apparatuur na afsluiten).

Je moet dan echter wel zeker weten dat je niet nog onder contract zit want anders volgt er een afkoopsom. Je kunt dat in Mijn KPN zien. Maar een moderator zou dit volgens mij ook wel kunnen zien, denk ik. ​@KPN ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 2, 2026

Ik heb al zo vaak gevraagd of ze dit willen bekijken .word niets gedaan 

Groetjes christina 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 2, 2026

Hey ​@Missmisty , goedemiddag.

Als je je factuur download via de MijnKPN app, kpn.com of in je email de bijlage opent heb je als het goed is een kostenspecificatie. Op de eerste pagina in het algemeen, op de tweede wat specifieker per onderdeel van je abonnement en op de derde pagina eventueel nog gemaakte belkosten per gedraaid nummer. Als je de factuur van maand A naast maand B legt, kun je dan geen duidelijk verschil vinden? Je mag een screenshot van de specificatie ook delen, maar dan moet je er wel even voor zorgen dat er geen persoonsgegevens van je opstaan (gebelde nummers, je eigen nummers, naam, klantnummer, etc.) Dus enkel en alleen het product en het er voor gerekende bedrag.

Het verhaal over onbeschofte medewerkers herken ik niet als ik kijk naar mijn contact met KPN, dan heb je misschien net een verkeerde getroffen. Je kunt altijd nogmaals bellen naar 0800-0402 en vragen om tekst en uitleg, dan krijg je dat vast en zeker. 

Je kunt ook altijd even op https://kpn.com/aanbod kijken of er iets beters mogelijk is. 

rvk01
Slimmerik
  • May 2, 2026

Ik heb al zo vaak gevraagd of ze dit willen bekijken .word niets gedaan 

Hier op de community zie ik dat niet. Maar misschien kan een moderator meer inzicht geven. 

Meer dan €80 lijkt mij ook een beetje onwaarschijnlijk voor alleen een internet + tv abonnement. Daar moet meer in zitten (en dat staat op de tweede pagina van de facturen maar dat kunnen wij dus niet zien). En schommelende bedragen lijkt al helemaal raar.

Maar we kunnen het beste even wachten op een moderator om mee te kijken. Ik weet alleen niet of ze in het weekend aanwezig zijn. ​@KPN 

Â