Skip to main content

Niet tevreden over het maandbedrag na ingaan verlenging Thuis abonnement

• January 2, 2025
  • 14 reacties
  • 203 keer bekeken

Ik kreeg een aanbod voor contract verlengen, dit heb ik gedaan en ik was er van uitgegaan dat ik een verlenging voor hetzelfde bedrag afgesloten had, nu zit ik een jaar vast voor het volledige bedrag en kan hier niet vanaf, dit vind ik niet kloppen. Dus na het contract zien ze mij nooit meer terug bij kpn.

January 5, 2025

Hallo ​@Jos clemens, welkom! Als jij een nieuw contract hebt afgesloten, dan heb je ook een bevestiging gekregen met daarop de inhoud en prijs van je nieuwe contract. Als dat niet klopt met wat jij verwacht, dan heb je inderdaad 14 dagen annuleringstermijn zoals Nick al aangeeft. Als de bevestiging wél klopt met je verwachting, maar je hebt een factuur gekregen met een ander bedrag dan verwacht, controleer deze factuur dan goed. Kan zijn dat deze, eenmalig, een langere periode beslaat of dat er andere eenmalige kosten zijn gemaakt. 

Als dat het niet is, dan kun je het beste contact opnemen met een van mijn klantenservice collega's om dit te laten nakijken. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

• January 2, 2025

Heeft de verlenging minder dan 14 dagen geleden plaats gevonden? Want binnen 14 dagen is het misschien nog mogelijk om er iets aan te doen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 5, 2025

Hallo ​@Jos clemens, welkom! Als jij een nieuw contract hebt afgesloten, dan heb je ook een bevestiging gekregen met daarop de inhoud en prijs van je nieuwe contract. Als dat niet klopt met wat jij verwacht, dan heb je inderdaad 14 dagen annuleringstermijn zoals Nick al aangeeft. Als de bevestiging wél klopt met je verwachting, maar je hebt een factuur gekregen met een ander bedrag dan verwacht, controleer deze factuur dan goed. Kan zijn dat deze, eenmalig, een langere periode beslaat of dat er andere eenmalige kosten zijn gemaakt. 

Als dat het niet is, dan kun je het beste contact opnemen met een van mijn klantenservice collega's om dit te laten nakijken. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2025

In september 2024 kreeg ik een aanbieding om mijn contract met korting voort te zetten in 2025. Ik was er van uitgegaan dat de aanbieding mijn bestaande contract met korting verlengd zou worden. Tot mijn schrik zag ik de factuur voor januari, ik ben nu 23 euro per maand meer kwijt voor het pakket. Zodra dit contract is afgelopen dan zeg ik het op.

wjb
Wijsgeer
  • January 5, 2025

Kan jij eens een screenshot plaatsen van ALLEEN​ het kostenoverzicht op pagina twee van de laatste factuur voor de verlenging en de laatste factuur.

• Deelnemer
  • January 5, 2025

Ik had precies hetzelfde. in november via de verlengshop mijn abonnement verlengd voor nog 1 jaar voor 45 euro per maand. en daarbij de eerste 3 maanden 5 euro extra korting. nu blijkt dat ik allen de eerste 3 maanden 5 euro korting heb gekregen. 

Ik heb gisteren nog gebeld en gevraagd of mijn hussel internet omgezet kan worden naar internet en tv+ Maar dit was niet meer mogelijk.

Ik had de verlengaanbieding echt goed gelezen en ik kon niet opmaken dat deze niet voor mij zou gelden.

Daarnaast heb ik toen gekeken of ik mijn abonnement kon omzetten naar internet en tv+ maar dit was niet mogelijk. Ik heb toen niet gebeld naar kpn omdat ik dacht dat je dat online zou kunnen wijzigen. En dit was niet meer nodig omdat ik was ingegaan op die verleng aanbieding.

KPN, wees duidelijker met jullie verlengaanbieding!

• January 5, 2025

Ik had precies hetzelfde. in november via de verlengshop mijn abonnement verlengd voor nog 1 jaar voor 45 euro per maand. en daarbij de eerste 3 maanden 5 euro extra korting. nu blijkt dat ik allen de eerste 3 maanden 5 euro korting heb gekregen. 

Want die 45 euro korting was de korting van vorig jaar. Die zetten ze er bij het nieuwe aanbod ook gewoon nog bij. Maar die krijg je dan natuurlijk niet meer.

Je bent het zoveelste slachtoffer van de misleiding van KPN. 

wjb
Wijsgeer
  • January 5, 2025

Dus dit was niet duidelijk genoeg?

• Deelnemer
  • January 5, 2025

volgens mij is mijn verhaal toch duidelijk?

Ik heb gisteren nog gebeld en gevraagd of mijn hussel internet omgezet kan worden naar internet en tv+ Maar dit was niet meer mogelijk.

Ik had de verlengaanbieding echt goed gelezen en ik kon niet opmaken dat deze niet voor mij zou gelden.

Daarnaast heb ik toen gekeken of ik mijn abonnement kon omzetten naar internet en tv+ maar dit was niet mogelijk. Ik heb toen niet gebeld naar kpn omdat ik dacht dat je dat online zou kunnen wijzigen. En dit was niet meer nodig omdat ik was ingegaan op die verleng aanbieding.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2025

Ik heb uit de reacties begrepen dit probleem al langer bestaat en dat de kpn het zou veranderen,  maar waarschijnlijk is het voor de kpn zo lucratief dat ze er heel lang over gaan doen om duidelijke te worden.

• Deelnemer
  • January 5, 2025

Blijkbaar is de aanbieding veranderd maar dit was in november 2024 nog niet op deze manier.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 5, 2025

​@wjb 

Ik heb hier al minimaal twintig topics lang zien komen waarbij klanten een langdurige kortingsperiode  is voorgespiegeld, maar waarbij die periode in werkelijkheid al was afgelopen. 

Dit is inderdaad een voorbeeld: 

https://community.kpn.com/facturen%2Dadministratie%2Den%2Dacties%2D125/looptijd%2Dactiekortingen%2Din%2Dde%2Dverlengshop%2Dmisleidend%2D612869?postid=2051679#post2051679

Daar komen ze dan pas achter nadat op akkoord is gedrukt. En veel klanten merken het mogelijk pas na ontvangst van de volgende factuur.  

Ik heb wel eens een moderator zien schrijven dat het doorgegeven is. Maar we zien hier nog steeds regelmatig van dit soort topics. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 5, 2025

​@wjb 

Ik heb hier al minimaal twintig topics lang zien komen waarbij klanten een langdurige kortingsperiode  is voorgespiegeld, maar waarbij die periode in werkelijkheid al was afgelopen. 

Dit is inderdaad een voorbeeld: 

https://community.kpn.com/facturen%2Dadministratie%2Den%2Dacties%2D125/looptijd%2Dactiekortingen%2Din%2Dde%2Dverlengshop%2Dmisleidend%2D612869?postid=2051679#post2051679

Daar komen ze dan pas achter nadat op akkoord is gedrukt. En veel klanten merken het mogelijk pas na ontvangst van de volgende factuur.  

Ik heb wel eens een moderator zien schrijven dat het doorgegeven is. Maar we zien hier nog steeds regelmatig van dit soort topics. 

Als mensen goed lezen kunnen ze zien dat de korting maximaal 3, 6, of 12 maanden is en wanneer het gestart is, maar mensen lezen tegenwoordig niet echt goed meer.  En dan staat het er nog wel met oranje text om het extra duidelijk te maken. KPN zou het dus nog simpeler moeten maken om dit te voorkomen..

wjb
Wijsgeer
  • January 5, 2025

Kan jij eens een screenshot plaatsen van ALLEEN​ het kostenoverzicht op pagina twee van de laatste factuur voor de verlenging en de laatste factuur.

​@Jos clemens, Kan je dit alsnog doen?

En als het kan ook een screenshot van de bevestiging van jouw verlenging.

• January 5, 2025

Blijkbaar is de aanbieding veranderd maar dit was in november 2024 nog niet op deze manier.

Niet iedereen krijgt hetzelfde te zien. Dus zo'n plaatje zegt niets. Een ander kan een ander aanbod krijgen.