Keuze oké. Maar de slikken of stikken opzet van deze mail. Niet echt klantvriendelijk. Dat kan beter toch.
Heel redelijk, lijkt me niets verkeerds aan
Ik heb een oud Telfort abonnement en daar zaten standaard 2 ontvangers bij. Maar ik heb het ook niet over de keuze van KPN om dat nu door te factureren. Ik vind het onderwerp van de mail. En de slikken of stikken opzet van de mail erg onvriendelijk. Dit had en moet beter kunnen.
Keuze oké. Maar de slikken of stikken opzet van deze mail. Niet echt klantvriendelijk. Dat kan beter toch.
Hoe dan? Hoe kan KPN deze boodschap klantvriendelijker maken?
Neem aan aan dat KPN communicatie adviseurs in dienst heeft. Laat ik zeggen. Dat een mail met dit onderwerp in je mailbox staat komt op MIJ onvriendelijk over. Maar blijkbaar sta ik hiermee op mezelf.
Neem aan aan dat KPN communicatie adviseurs in dienst heeft. Laat ik zeggen. Dat een mail met dit onderwerp in je mailbox staat komt op MIJ onvriendelijk over. Maar blijkbaar sta ik hiermee op mezelf.
Ik geef je groot gelijk dat zowel de titel als de tekst best onvriendelijk klinken.
Dat je moet betalen voor elke TV-ontvanger die je in gebruik hebt is mijns inziens niet meer dan logisch maar de formulering waarmee die boodschap gebracht wordt zou volgens mij anders kunnen.
Waarom niet een keuze tussen extra betalen of retourneren van één TV-ontvanger en dan ook een titel die meer in die richting gaat?
"Retourneer jouw extra TV-ontvanger of pas jouw TV-abonnement aan". In de tekst van de mail kan je dan aangeven dat het TV-abonnement automatisch aangepast zal worden als je de extra TV-ontvanger wil behouden. Je hoeft dan niets te doen.
Ik kan me uit mijn Telfort periode niet herinneren dat we standaard 2 ontvangers 'kregen' mischien in de periode voor dat die providers de Telfort naam kregen opgeplakt.
Wat ik hier zo bijzonder aan vind is dat meer dan genoeg KPN klanten niet allemaal betalen voor een extra ontvanger. Omdat er ook cloudopname wordt afgenomen.
Gaan die klanten dan ook meer betalen wel zo eerlijk. Het houd eigenlijk in dat verworven recht niets betekent. Als dit inderdaad nog tot de Telfort periode teruggaat, dan is men wel rijkelijk laat en had dit 5 jaar geleden al moeten zijn recht getrokken.
Wat ik hier zo bijzonder aan vind is dat meer dan genoeg KPN klanten betalen niet allemaal voor een extra ontvanger.
Omdat er ook cloudopname wordt afgenomen. Gaan die klanten dan ook meer betalen.
Als een abonnee meer TV-ontvangers gebruikt dan gecontracteerd en hij retourneert deze niet, dan zal het TV-abonnement aangepast worden zodat het TV-abonnement weer overeenkomt met het aantal gebruikte TV-ontvangers. Als hierdoor het aantal TV-ontvangers van 1 naar 2 of meer gewijzigd wordt dan zal het opnemenpakket daardoor gratis worden.
Hoe KPN de boodschap ook brengt, het komt toch altijd op hetzelfde neer:
slikken of stikken
Wat ik hier zo bijzonder aan vind is dat meer dan genoeg KPN klanten betalen niet allemaal voor een extra ontvanger.
Omdat er ook cloudopname wordt afgenomen. Gaan die klanten dan ook meer betalen.
Als een abonnee meer TV-ontvangers heeft dan gecontracteerd en hij retourneert deze niet, dan zal het TV-abonnement aangepast worden zodat het aantal gebruikte TV-ontvangers weer overeenkomt met het TV-abonnement. Als hierdoor het aantal TV-ontvangers van 1 naar 2 of meer gewijzigd wordt dan zal het opnemenpakket daardoor gratis worden.
Als ze zoiets zouden gebruiken 'geen zorgen u krijgt na een aanpassing het opname pakket zonder extra kosten' klinkt het al veel beter. Echter dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren.
Blijft het heel vreemd na 5 jaar hiermee aankomen zetten. Nu las ik meer topics over iets dergelijks dat er ineens een extra regel op de factuur staat, vanwege een tv ontvanger maar dan zonder daadwerkelijke prijsveranderingen.
Ik las ergens binnen dit forum dat een forumlid nu moet gaan betalen voor de 2e decoder en toen schreef ik dat je dan ook recht hebt op gratis opnemen.
Dat had het betreffende forumlid al volgens zijn zeggen, dus 2 decoders gebruiken, 1 betalen en opnemen pakket gratis. ?????
Ik heb ook al jaren op opnemen pakket voor 5 euro per maand extra. Op mijn factuur staat nu combi voordeel -korting voor thuis internet 5 euro. Dus dat valt idd tegen elkaar weg. Verder staat op de factuur. HD ontvanger 5,- en vervolgens korting TV ontvanger met 5,- en dat gaan ze nu dus weghalen zodat ik per saldo 5 euro meer ga betalen. Zonder extra diensten.
Kijk het eerste bericht
Hij heeft 3 ontvangers en betaald voor 2 dus het opnamepakket is niet aan de orde dat gaat gewoon door.
Maar ik dacht dat die combivoordeel was ivm combineren vast met mobiel.
Waarom bel je niet even met de klantenservice
Dan weet je direct waar je aan toe bent.
Je kunt bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Kijk het eerste bericht
Hij heeft 3 ontvangers en betaald voor 2 dus het opnamepakket is niet aan de orde dat gaat gewoon door.
Momenteel betaal ik voor 2 ontvangers en heb ik er 3 idd. Maar straks betaal ik er voor 3. Maar betaal ik volgens mij ook voor gewoon het opnemen pakket 5,-. Maar als ik het goed begrijp zou ik het opnemen pakket dus gratis moeten gaan krijgen? Dan blijft per saldo mijn maandfactuur hetzelfde.
Waarom bel je niet even met de klantenservice
Dan weet je direct waar je aan toe bent.
Je kunt bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Zou inderdaad kunnen ja. Maar mijn hele topic ben ik gestart niet omdat ik het de discussie waard vind dat ik voor de tv ontvanger moet gaan betalen. maar de toonzetting van deze mail niet gepast vind. Ik ben nu getriggerd door de reacties van de mensen in het forum.
Welk type abonnement heb je?
Naar mijn weten is het opnemenpakket alleen bij Hussel en TV+ abonnementen gratis vanaf twee TV-ontvangers.
Naar mijn weten is het opnemenpakket alleen bij Hussel en TV+ abonnementen gratis vanaf twee TV-ontvangers.
Ik heb nog een oud abonnement. Ben ooit gestart bij XMS net toen ze bij ons het glasvezelnetwerk gingen opstarten. Toen moest je vooraf inschrijven bij een provider en bij zoveel procent deelname werd het glasvezelnetwerk aangesloten. Dat is inmiddels al 10+ jaar geleden. XMS is later overgenomen door Telfort en daarbij is volgens mij het oorspronkelijke abonnement zoveel mogelijk in stand gebleven. En daarna heeft KPN het Telfort (TFT) abonnement weer overgenomen. Ik heb door de jaren heen eigenlijk alleen later een 3e TV ontvanger erbij besteld. Dat zal inmiddels een jaar of 5 geleden zijn. En later heb ik Netflix via KPN erbij genomen.
Dan zou ik toch maar eens kijken of je niet flink goedkoper uit bent met een nieuw abonnement.
Let op, dat zal dan wel een TV+ abonnement zijn en stap je dus over op de nieuwe TV+ Box.
Dan zou ik toch maar eens kijken of je niet flink goedkoper uit bent met een nieuw abonnement.
Let op, dat zal dan wel een TV+ abonnement zijn en stap je dus over op de nieuwe TV+ Box.
Klopt. En daar zit ik juist niet op te wachten. Ben tevreden met de huidige opzet met TV-ontvangers en wil de stap naar TV+ nog niet maken. Wij kijken best nog veel linear tv over de dag. S’avonds vaak via opnemen pakket zodat je de reclames kunt doorspoelen. De prijs voor het hele pakketje zal straks rond de 75 euro komen. Voor tv met 3 ontvangers, glasvezel internet 100/100, vast bellen, opnemen pakket, netflix
Zelf heb ik niet veel problemen met de mail, het is een “hippe” manier om met vertrouwen iets aan te kondigen. Maar in dit geval is het een nadeel voor jou als klant, dus had misschien anders gekund. Misschien had de nadruk moeten liggen dat KPN een fout in hun systeem had.
“Je hebt van ons een gratis TV ontvanger in bruikleen. Dit gaan we aanpassen, waardoor je gaat betalen voor je derde ontvanger.” En dan misschien verder in de mail..
“Lees hier wat dat betekend voor jouw factuur. Niet betalen voor een derde ontvanger? Zie hier hoe je de ontvanger kan terugsturen.“
Ik vind de toonzetting ook goed, kort, zakelijk, to the point. Je weet meteen waar je aan toe bent zonder er om heen gedraai.
Het is geen gezelligheidsmail aan de familie
Ik vind de toonzetting ook goed, kort, zakelijk, to the point. Je weet meteen waar je aan toe bent zonder er om heen gedraai.
Het is geen gezelligheidsmail aan de familie
Nou Jan. Je hoeft niet te reageren toch? Het is hoe IK deze mail heb ontvangen. En dat is een signaal naar KPN van een klant die dit niet als een prettige toonzetting heeft ervaren. Meer niet.
Ik heb nog een oud abonnement. Ben ooit gestart bij XMS net toen ze bij ons het glasvezelnetwerk gingen opstarten. Toen moest je vooraf inschrijven bij een provider en bij zoveel procent deelname werd het glasvezelnetwerk aangesloten. Dat is inmiddels al 10+ jaar geleden. XMS is later overgenomen door Telfort en daarbij is volgens mij het oorspronkelijke abonnement zoveel mogelijk in stand gebleven. En daarna heeft KPN het Telfort (TFT) abonnement weer overgenomen. Ik heb door de jaren heen eigenlijk alleen later een 3e TV ontvanger erbij besteld. Dat zal inmiddels een jaar of 5 geleden zijn. En later heb ik Netflix via KPN erbij genomen.
Kijk nu komen we ergens dan had je de Amino 540 of 140?
Bij KPN was de Combivoordeel altijd het Pluspakket gratis dat was tijdelijk anders tijdens de Hussel periode maar is nu weer hersteld.
Bij Telfort 2015- 2019 kreeg je en 5 Euro factuur korting en het pluspakket als je Telfort Thuis en Telfort mobiel combineerde. Die 5 Euro factuur korting heeft KPN ' gepikt' en omgedoopt tot entertainment korting maar komt feitelijk op hetzelfde neer, aleen moet je wel een abonnement op een streamdienst afnemen.
Als je die 3de ontvanger pas ongeveer 5 jaar hebt is dat dus na het het volledig migreren naar KPN en kort voor het opdoeken van het Telfort merk. Dan blijf ik bij verworven recht niet zeuren KPN. De combinatie opnemen gratis met twee ontvangers heeft Telfort nooit gekend. Als je nu voor twee ontvangers en opnemen betaald ( € 15) is dat conform alle huidige voorwaarden van KPN.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.