Skip to main content
Antwoord

Niet tevreden over verlengaanbod abonnement

• October 27, 2025
  • 12 reacties
  • 144 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb op dit moment een 50mbit verbinding en tv basispakket wat in januari afloopt. Betaal hiervoor € 61,80 per maand. Dit is al duurder dan € 55,00 per maand voor een 100 mbit verbinding. Dat dan na afloop van de kortingsperiode voor nieuwe klanten.

Kreeg verlengingsaanbod voor 1 jaar met 3x €5,00 Euro kortimg en dan 9 maandem weer €61,80 per maand.

Nu helaas maar het besluit genomen om maar eens van provider te wisselen na vele jaren. Het steekt mij om voor minder meer te moeten betalen. Op deze manier gaat KPN Ziggo achterna.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Jan N. ,

Heb op dit moment een 50mbit verbinding en tv basispakket wat in januari afloopt. Betaal hiervoor € 61,80 per maand.

Dan heb je eerder een keer verlengt met één of twee jaar met een tijdelijke korting. Het nadeel van die manier van verlengen is dat je na de kortingsperiode weer het oude (hoge) tarief gaat betalen. 

Je kunt (mits contractvrij, dus in januari 2026) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Je kunt dan voor 55,00 per maand klaar zijn en dan bespaar je maandelijks blijvend 6,80 per maand. 

Dat stadium ben ik nu voorbij, nu maar eens overstappen scheelt bijna € 300 op jaarbasis. Helaas.

Waarschijnlijk krijg je bij een andere provider een tijdelijke korting. Je kunt beter kijken naar de prijs die je na de kortingsperiode gaat betalen. Verder ga je mogelijk gedoe krijgen met het overzetten  van e-mailadressen en kabels. Kortom: Denk er nog even goed over na wat voor jou het beste is. 

12 reacties

• October 27, 2025

Je kan bij KPN ook kiezen om je abonnement om te laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijg je 100 mbit en 1 nieuwe TV+ ontvanger voor 55 euro.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 27, 2025

Dat stadium ben ik nu voorbij, nu maar eens overstappen scheelt bijna € 300 op jaarbasis. Helaas.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 27, 2025

Oke wat is dan het doel van uw topic ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Hallo ​@Jan N. ,

Heb op dit moment een 50mbit verbinding en tv basispakket wat in januari afloopt. Betaal hiervoor € 61,80 per maand.

Dan heb je eerder een keer verlengt met één of twee jaar met een tijdelijke korting. Het nadeel van die manier van verlengen is dat je na de kortingsperiode weer het oude (hoge) tarief gaat betalen. 

Je kunt (mits contractvrij, dus in januari 2026) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Je kunt dan voor 55,00 per maand klaar zijn en dan bespaar je maandelijks blijvend 6,80 per maand. 

Waarschijnlijk krijg je bij een andere provider een tijdelijke korting. Je kunt beter kijken naar de prijs die je na de kortingsperiode gaat betalen. Verder ga je mogelijk gedoe krijgen met het overzetten  van e-mailadressen en kabels. Kortom: Denk er nog even goed over na wat voor jou het beste is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 27, 2025

KPN heeft mij op die 2025 propositie niet gewezen, alleen maar bij 1 jaar verlenging 3 maanden € 5 korting per maand. En daarna weer het oude tarief waar dan prompt weer een verhoging op volgt.

Dan ga ik nu maar eens naar Budget Thuis dan krijg ik 100 mbit de 8 maanden voor € 29 per maand en daarna € 55 per maand.

Dir is ook KPN netwerk en emailadres van provider gebruik ik niet.

De bekabeling omzetten lukt me wel.

Het stoort mij alleen dat ze de oude klanten ieder jaar prijsverhogingen geven (inflatiecorrectie) maar de prijzen na introductiekorting  voor nieuwe klanten lager zijn.

Hierdoor worden de verschillen tussen bestaande en nieuwe klanren steeds groter.

Toevallig staat hier vandaag op nu.nl een artikel over.

Mij komt dit over als zoveel mogelijk binnenharken en dit gaat KPN op den duur veel klanten kosten. Dat vind ik jammer.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 29, 2025

Goedemiddag ​@Jan N. en bedankt voor jouw bericht :)

Spijtig om te lezen dat je ons gaat verlaten maar afgaande op je uitleg/toelichting kan ik ergens ook wel begrijpen dat je een keer een deurtje verder gaat kijken. Het is natuurlijk wel jammer dat je niet bent gewezen op de mogelijkheden met betrekking tot de nieuwste propositie, daar hebben we zo te lezen wel een steek laten vallen. Uiteraard nemen we je feedback ter harte en weet ook dat je altijd weer welkom bent mocht je in de toekomst weer een keer op zoek zijn naar een andere/nieuwe provider! 🙏🏻

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 3, 2025

KPN heeft mij op die 2025 propositie niet gewezen, alleen maar bij 1 jaar verlenging 3 maanden € 5 korting per maand. En daarna weer het oude tarief waar dan prompt weer een verhoging op volgt.

Dan ga ik nu maar eens naar Budget Thuis dan krijg ik 100 mbit de 8 maanden voor € 29 per maand en daarna € 55 per maand.

Dir is ook KPN netwerk en emailadres van provider gebruik ik niet.

De bekabeling omzetten lukt me wel.

Het stoort mij alleen dat ze de oude klanten ieder jaar prijsverhogingen geven (inflatiecorrectie) maar de prijzen na introductiekorting  voor nieuwe klanten lager zijn.

Hierdoor worden de verschillen tussen bestaande en nieuwe klanren steeds groter.

Toevallig staat hier vandaag op nu.nl een artikel over.

Mij komt dit over als zoveel mogelijk binnenharken en dit gaat KPN op den duur veel klanten kosten. Dat vind ik jammer.

Dat klopt wel, je moet zelf actief het abonnement regelmatig aanpassen. Anders wordt het prijsverschil steeds groter. 

Vandaar ook mijn gegeven advies: 

Hallo ​@Jan N. ,

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 3, 2025

KPN zou zich gewoon eens moeten richten op het behoud van bestaande klanten en het moet niet zo zijn dat trouw blijven aan een bedrijf afgestraft wordt d.m.v. steeds grotere verschillen in prijzen tussen oude en nieuwe klanten.

Ook het proces van apparatuur opsturen en monteurs inschakelen etc. kost geld.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2025

Dan moet u overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm zoals ​@Noordzee uitlegt. Ik ben al jaren klant bij kpn en betaal hetzelfde als nieuwe klanten. Uiteraard krijg ik geen welkomstcadeau of welkomstkorting.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 3, 2025

Het gaat mij ook niet om welkomstkorting maar om het feit dat ik minder krijg voor meer geld en hier door KPN niet op gewezen ben dat er andere mogelijkheden waren. In dat geval was ik KPN klant gebleven

Trouwens met mijn overstap bespaar ik wel in 1 jaar € 300.

Misschien wordt dan volgend jaar wel weer klant bij KPN met welkomstkorting.

Op deze manier bijt KPN zich in zijn eigen staart.

• November 3, 2025

Joh je loopt wel te piepen. Maar zo werkt het bij alle providers zo. Dit is gewoon de normale gang van zaken. 

Het aantal overstappers is erg laag ten opzichte van het volledige klantenbestand. Die overstappers kosten natuurlijk geld. Maar veel minder dan dat het zou kosten als een provider bestaande klanten meer korting zou geven bij verlengen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 4, 2025

Het gaat mij ook niet om welkomstkorting maar om het feit dat ik minder krijg voor meer geld en hier door KPN niet op gewezen ben dat er andere mogelijkheden waren. In dat geval was ik KPN klant gebleven

En dat kunnen we ons zelf natuurlijk kwalijk nemen ​@Jan N. , ik had dat ook echt graag anders gezien. Weet dat je natuurlijk altijd weer welkom bent en hopelijk hebben we volgend jaar een welkomstactie die voor jou interessant genoeg is om terug te komen 🙏🏻