Skip to main content
Beantwoord

Niet tevreden over verlengaanbod van KPN voor het internet abonnement

• December 23, 2025
  • 15 reacties
  • 221 keer bekeken

Joepie, ik mag mijn internet abonnement verlengen! Helaas vervloog die blijdschap heel erg snel. Mijn huidige 100mbit verbinding heeft door de aanleg van glasvezel een mooie upgrade gekregen naar 200mbit. Dat bevalt mij wel en ik zou graag bij KPN blijven hanger, echter.. 

Ik krijg wel 6 maanden lang 7,50 korting, volgens de app 12,50 maar dat is gelogen, als ik ga verlengen. Het 200mbit abonnement kost voor zittenden klanten € 57,89 per maand maar dit is zonder de genereuze korting van € 7,50.

Als ik als nieuwe klant binnenkom krijg ik dezelfde snelheid maar dan voor maar € 43.50 zonder korting. Jawel een verschil van bijna 15€! Met andere woorden wij betalen schaamteloos voor nieuwe klanten.

Dus ik maar eens bellen met de klantenservice, nou ja service.. helaas was de dame van het callcenter niet echt behulpzaam of had ze haar dag niet maar een zittende klant behouden daar had ze duidelijk geen zin in. Ja maar.. dus als U geen andere vragen meer hebt???

Sinds het Hi tijdperk ben ik een trouwe klant bij KPN en in nog geen hele minuut zorgt de huidige houding van KPN/medewerker er voor dat ik maar moet gaan nadenken over overstappen. Kan dit niet anders KPN? Zo nee, dan zijn jullie mij kwijt..

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Mijn contract loopt 20 maart af dus zal hem dan wel opzeggen en een nieuw abonnement aan gaan voor de nieuwe prijs..

Hoi ​@Oep27 

Je hoeft je huidige contract helemaal niet op te zeggen in maart 2026, dat is helemaal niet nodig.
Je dient je huidig contract zodra je contract vrij bent op 20 maart 2026 te vernieuwen naar de nieuwste/huidige propositie van KPN.

Dit kan je niet zelf online doen, maar moet via de klantenservice van KPN.
Je belt dan op 20 maart 2026 naar de klantenservice via 0800-0402 (of 1200 via KPN mobiel) en zegt dat je jouw huidige contract wilt omzetten/vernieuwen naar de actuele propositie, waarbij je dus 43,50 euro gaat betalen voor internet met 200 Mbit/s down- en upload.

Als je zou gaan opzeggen, en opnieuw een abonnement zou gaan afsluiten, zit je al gauw een week zonder internetverbinding, en dat moet je natuurlijk zien te voorkomen.

Dus op 20 maart 2025 (zet in je agenda) even bellen met de klantenservice van KPN, om je huidige contract te vernieuwen naar de actuele propositie.

Je zou hiervoor ook langs een KPN Winkel kunnen gaan, neem in dat geval sowieso je legitimatiebewijs mee.

Dit zijn momenteel de actuele abonnementen bij KPN:

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@Oep27 je kunt dan ook beter je abo niet verlengen, maar aanpassen naar de huidige standaard, dan betaal je voor de 200Mbit/s inderdaad maar €43,50 en kan je totale pakket dus toch goedkoper uitvallen dan inclusief de (tydelyke) korting by verlengen.

Je moet echter wel contractvry zyn om je abo aan te kunnen passen.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

Mijn contract loopt 20 maart af dus zal hem dan wel opzeggen en een nieuw abonnement aan gaan voor de nieuwe prijs..

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Oep27 

Je hoeft je huidige contract helemaal niet op te zeggen in maart 2026, dat is helemaal niet nodig.
Je dient je huidig contract zodra je contract vrij bent op 20 maart 2026 te vernieuwen naar de nieuwste/huidige propositie van KPN.

Dit kan je niet zelf online doen, maar moet via de klantenservice van KPN.
Je belt dan op 20 maart 2026 naar de klantenservice via 0800-0402 (of 1200 via KPN mobiel) en zegt dat je jouw huidige contract wilt omzetten/vernieuwen naar de actuele propositie, waarbij je dus 43,50 euro gaat betalen voor internet met 200 Mbit/s down- en upload.

Als je zou gaan opzeggen, en opnieuw een abonnement zou gaan afsluiten, zit je al gauw een week zonder internetverbinding, en dat moet je natuurlijk zien te voorkomen.

Dus op 20 maart 2025 (zet in je agenda) even bellen met de klantenservice van KPN, om je huidige contract te vernieuwen naar de actuele propositie.

Je zou hiervoor ook langs een KPN Winkel kunnen gaan, neem in dat geval sowieso je legitimatiebewijs mee.

• December 23, 2025

Dan hoef je dus voor 20 maart sowieso niets te doen.

Opzeggen en opnieuw afsluiten kan niet. Je kan pas een nieuw abonnement afsluiten als je de apparatuur terug gestuurd hebt. En nieuwe klant bent je dan nog steeds niet. Want daarvoor moet je 6 maanden geen klant geweest zijn.

Je kan wel je abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan betaal je € 43,50 voor 200 mbit. Let op: dat is dan wel alleen internet. Voor tv komt er nog € 12,50 bij. Voor 1 tv ontvanger. 

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Beste ​@Oep27 je kunt dan ook beter je abo niet verlengen, maar aanpassen naar de huidige standaard, dan betaal je voor de 200Mbit/s inderdaad maar €43,50 en kan je totale pakket dus toch goedkoper uitvallen dan inclusief de (tydelyke) korting by verlengen.

Je moet echter wel contractvry zyn om je abo aan te kunnen passen.

Succes.

Dit is niet wat ik zie.

Mijn contract (100Mbit, internet only) is 6 maanden geleden afgelopen. Ik betaal nu 43,90 per maand. Het verlengaanbod is: 43,90 voor 24 maanden, waarvan de eerste 5 maanden 10 euro korting. Voor 200Mbit vraagt KPN 51,65.

Kies ik voor aanpassen, dan moet ik 7,75 euro extra gaan betalen voor 200Mbit. Dat is 51,65 per maand, gelijk aan het verlengaanbod.

Ik begrijp niet waarom het prijsverschil tussen 100Mbit en 200Mbit voor een nieuwe klant slechts 1 euro is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 28, 2025

Hallo ​@Oep27 en ​@Tux70 ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Lukt het niet via die link? Dan kun je verlengen/vernieuwen via de klantenservice.

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Hallo ​@Oep27 en ​@Tux70 ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Lukt het niet via die link? Dan kun je verlengen/vernieuwen via de klantenservice.

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Bedankt voor de aanwijzing.
Inderdaad krijg ik via de "Toon mijn persoonlijk advies” link een aanbod waarbij ik 200Mbit kan kiezen voor 43,50 per maand. Dat is mooi, maar bij deze keuze wordt ook het  “Glasvezel Upgrade” product automatisch opgezegd. Wat verlies ik daarmee? Ik vind geen uitleg over dit product.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 28, 2025

Dat is mooi, maar bij deze keuze wordt ook het  “Glasvezel Upgrade” product automatisch opgezegd. 

Beste ​@Tux70 dat is dan waarschijnlijk een weergavefout, want als je eenmaal glasvezel hebt houd je dat gewoon.

Waarom die zogenaamde gratis glasvezelupgrade altijd op de factuur staat is mij nog steeds een raadsel.

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Dat is mooi, maar bij deze keuze wordt ook het  “Glasvezel Upgrade” product automatisch opgezegd. 

Beste ​@Tux70 dat is dan waarschijnlijk een weergavefout, want als je eenmaal glasvezel hebt houd je dat gewoon.

Waarom die zogenaamde gratis glasvezelupgrade altijd op de factuur staat is mij nog steeds een raadsel.

Dank voor je uitleg.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 31, 2026

Hoi ​@Oep27 

Waar kan ik dit overzicht vinden want dit is de versie van april 2025 en aan het einde van het jaar zou ik graag de dan actuele versie van dit overzicht zien. Dus heb je een link waar ik dit kan vinden?

• January 31, 2026

Ik denk niet dat er een bijgewerkt plaatje van KPN bestaat ​@PedroN 

Maar ​@Michel.uit.Arnhem en ​@Noordzee gebruiken dit plaatje vaak, dus misschien hebben ze een bijgewerkte versie.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Waar kan ik dit overzicht vinden want dit is de versie van april 2025

Ha, ik wilde bijdehand schrijven dat er toch een link en QR-code in die afbeelding staan. Maar daar staat dat overzicht inderdaad niet. 😂

Bekijk de actuele prijzen op www.kpn.com/entertainment/bekijk-alles of scan de QR code

• January 31, 2026

Dat is toch helemaal geen raadsel, dat is standaard bij klanten die van DSL zijn overgezet naar glasvezel.

Pas als iemand overgaat naar de nieuwste propositie zal dat regeltje verdwijnen dan is er geen sprake meer van een upgrade. En bij klanten die meteen met een glasvezelaansluiting beginnen is er geen sprake van een upgrade.

Zo is bij mij na de overstap naar de huidige propositie  het regeltje van de ' gratis' upgrade naar 200 Mb verdwenen op de factuur.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PedroN 

Het klopt wat je zegt, het is inderdaad een verouderd tarievenoverzicht van verleden jaar april.
Deze kun je dus vergeten.

Hierbij de actuele tarievenoverzicht, voor de Thuis diensten van KPN (Geldig vanaf 1 februari 2026):

Bijgevoegde tariefoverzicht kun je niet vinden op de website van KPN.
Wel is er een ander tariefoverzicht van de Thuis producten op de website van KPN, klik hiervoor op de volgende link: KPN tariefoverzicht Thuis

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Dat is toch helemaal geen raadsel, dat is standaard bij klanten die van DSL zijn overgezet naar glasvezel.

Ter info: in mijn XS4ALL facturen staat dat niet. En ook niet bij overstappen naar 100% KPN. 🤓