Skip to main content
Vraag

Niet verstuurde SMS op factuur

• 28 January 2025
  • 2 reacties
  • 22 keer bekeken

Ik heb een dual sim telefoon die ik ‘s avonds uitzet en na het ontbijt weer aanzet.

! simkaart gebruik ik om te bellen en sms-en. De ander simkaart alleen voor data verkeer.

Op de factuur van de laatste simkaart staat een sms-je genoteerd op eerste kerstdag om 7.39. Toen sliep ik nog, was mijn telefoon uit en een sms-je wordt niet via deze simkaart verstuurd.

Hoe kan dit?

2 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@WMS52. Welkom op de community! Het is inderdaad vreemd dat er een sms is geregistreerd terwijl je telefoon uit stond en je die simkaart alleen voor dataverkeer gebruikt. Er zijn twee mogelijke verklaringen die ik kan bedenken:

1. Het kan zijn dat de simkaart kortstondig actief is geweest, bijvoorbeeld tijdens het opstarten van je telefoon, waardoor er een bericht is verzonden. (wat ik niet verwacht, want je sliep op dat tijdstip nog)
  2.  Er kan een fout zijn opgetreden in het factureringssysteem.

Is het mobiele nummer waarnaar het sms'je is verstuurd een bekend nummer? Heb je de mogelijkheid om te bekijken of na te vragen wat er precies is verstuurd?

Ik raad in ieder geval aan om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice. Zij kunnen controleren of er geen fouten zijn gemaakt en je verder helpen om dit in de toekomst te voorkomen. Mocht het om een fout gaan, dan kunnen zij de kosten corrigeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 januari 2025

Het nummer dat op de factuur staat is 06-35210007. Kijken op internet levert nogal wat meldingen van niet zelf verstuurde sms-jes.

Reageer