Skip to main content
Vraag

Niet zelf verstuurde SMS bericht naar het buitenland op factuur

• January 15, 2025
  • 4 reacties
  • 90 keer bekeken

Op mijn factuur van de maand januari staat dat ik een sms heb verstuurd naar LKA, volgens mij is dit Sri Lanka. Het vreemde is dat ik dat niet zelf heb gedaan. Is er iets met mijn mobile telefoon aan de hand?. Kan ik het sms en naar buiten Europa ook blokkeren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hi ​@Henkhvr, welkom bij onze community. 

Dit is inderdaad vreemd. Het enige wat ik kan bedenken is dat dit door een app/spelletje op je telefoon is gedaan die toegang heeft tot de sms functie. Sms blokkeren buiten Europa is niet mogelijk. Zou je tussen je apps willen kijken of je alles herkent en of er nieuwe apps zijn geïnstalleerd zoals spelletjes? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 17, 2025

Beste Alex,

Bedankt voor je reactie. De sms is verstuurd op 8 januari. In die tijd heb ik wel een nieuwe app op mijn telefoon gezet. Deze app heb ik nu maar verwijderd en afwachten of het nu is verholpen.

gordonb3
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • January 17, 2025

Wat dan weer ontzettend stoort aan deze “communicatie” is dat er door iemand die werkzaam is bij KPN per direct wordt uitgegaan van een fout bij de gebruiker. Totaal gebrek aan klantgerichtheid door ook maar een seconde lang te veronderstellen dat de klant misschien wel eens de waarheid zou kunnen vertellen. Wat stond er in de SMS? Via welke zendpaal werd deze SMS verzonden? Was deze zendpaal überhaupt in de buurt van waar volgens het netwerk de betreffende SIM zich zou moeten bevinden? Ga nou niet vertellen dat deze info niet bestaat want iedereen weet dat dit gelogd wordt (hoewel het registreren van de inhoud officieel verboden is maar ten behoeve van opsporing door dezelfde wetgever verplicht in het kader van het “vangnet”).

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 21, 2025

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik heb geen enkel twijfel dat hier niet de waarheid wordt verteld en ik wil zeker niet doen vermoeden dat iemand de waarheid niet vertelt. Mijn vermoeden komt doordat ik dit vaker heb gezien en dat een app de boosdoener was, iets wat vermoedelijk hier ook wordt bevestigd door Henkhvr. Jij geeft ook terecht dat wij niet in mogen zien dat er in een sms staat, zo mogen wij ook niet zien waar data voor wordt gebruikt. Voor opsporing is dit mogelijk, maar dit doen wij niet op eigen initiatief maar op verzoek van de juiste instanties.