Skip to main content
Vraag

Nieuw abonnement heeft meer voordeel dan verlengen

• March 8, 2026
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Beste,

als ik een nieuw contract is het voordeel veel groter, als dat ik wil verlengen. dit scheelt bij 2jaar tijd, 15 euro per maand+ een PS5 of Wi2. 

Dit vind ik wel raar, dus kan er geen beter voorstel komen om te verlengen, want anders is het voordeliger om eerst over te stappen en daarna weer terug te komen,...

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 8, 2026

Hallo ​@ferry32 ,

De actie met de PlayStation of andere welkomstcadeaus kun je meteen vergeten want die actie is alleen voor nieuwe klanten. (Minimaal zes maanden geen klant geweest van KPN.)

Maar………..

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement per direct aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Je kunt dan inderdaad 43,50 betalen voor 200 Mbit/s internet.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 8, 2026

Als ik oprecht mijn mening mag geven zou ik lekker overstappen (met overstappen krijg je ook jaarlijks lekker voordeel) of je contract maandelijks laten doorlopen. Die zogenaamde niks betekende fooi korting stoot mij al langer tegen de borst, terwijl jij als klant daar niks beter van wordt.  Daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@ferry32, welkom bij de community! Ik kan me voorstellen dat je om je heen kijkt, als je (bijna) contractvrij bent. En ik snap ook dat je deze vragen hebt! Lees zeker het bericht van ​@Noordzee eens, dat geeft al een stuk nuttige informatie. Daarnaast heb jij zelf natuurlijk ook een welkomstgeschenk gekregen toen je klant bij ons werd. Je kan je voorstellen dat, als we elke twee jaar aan al onze klanten flinke geschenken en kortingen gaan geven, dat de abonnementen ook een stuk duurder gaan worden. 

Eigenlijk alle providers werken met deze welkomstaanbiedingen. We willen je natuurlijk graag als klant verwelkomen. Als je eenmaal klant bent, krijg je een heel goed netwerk, diensten en producten van ons. We blijven innoveren, diensten uitbreiden en werken er elke dag aan om jouw ervaring zo prettig mogelijk te maken. 

Daarnaast krijg je combivoordelen als je internet en mobiel afneemt en bieden we in de MijnKPN app onder ‘Voor Jou’ wekelijks deals, extraatjes en inspiratie. Ik kan zeker begrijpen dat je liever een Playstation 5 wilt dan bijvoorbeeld korting op een product, maar ik hoop dat je na deze uitleg ook kunt begrijpen, waarom het in de praktijk zo niet werkt. 

Het staat je natuurlijk vrij om de overstap te maken, die keuze mag je gelukkig zelf maken. Mocht je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen of opmerkingen hebben, laat het gerust weten. We denken graag met je mee!