Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe abonnementen zijn voordeliger dan Hussel

• 3 januari 2025
  • 11 reacties
  • 237 keer bekeken

Vandaag zeer teleurstellend telefonisch contact gehad met KPN omtrent het verlengen van mijn abonnement (Internet). Ik heb op dit moment KPN Hussel 1000 Mbit en betaal hiervoor €63,17 per maand. Ik hou hierop 6 maanden €5 korting kunnen krijgen wanneer ik mijn abonnement verleng met 1 jaar. Dat ze bij een nieuw abonnement meer korting geven snap ik en hoor je mij niet over. Maar wanneer ik mij er even verder in ga verdiepen breekt mij de klomp….

KPN Hussel wordt sinds 23 januari 2023 niet meer aangeboden en gaat verder onder de naam ‘KPN Internet 1 Gbit/s’ Deze blijkt bij aanvang flink goedkoper te zijn en wordt nu als standaardtarief aangeboden voor €52,50. Ik blijk dus al bijna 2 jaar te veel te betalen en bovendien zou ik bij verlengen nog ruim boven het huidige standaardtarief uit te komen.

De persoon aan de telefoon probeerde het te verkopen als inflatie correctie en kon niet iets voor mij betekenen. Ik ben verder tevreden met KPN en wil dus liever ook niet weg maar ik vind dit niet getuigen van klantvriendelijkheid. Mijn vraag: wat kan KPN doen om mij als klant te behouden?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@TijsGermeraad ,

TijsGermeraad schreef:

Ik zou verwachten dat dit dan wel een optie zou zijn als ik hierover bel, ​@Joep1965 

Momenteel doet KPN dat kennelijk niet automatisch. De reden daarvoor weet ik niet precies, maar ik weet wel dat KPN TV+ goedkoper uitkomt.

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement dus goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Bekijk origineel

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 3 januari 2025

Dag ​@TijsGermeraad wat houd je tegen om naar de nieuwste abonnementsvorm te gaan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 januari 2025

Ik zou verwachten dat dit dan wel een optie zou zijn als ik hierover bel, ​@Joep1965 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36642 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2025

Hallo ​@TijsGermeraad ,

TijsGermeraad schreef:

Momenteel doet KPN dat kennelijk niet automatisch. De reden daarvoor weet ik niet precies, maar ik weet wel dat KPN TV+ goedkoper uitkomt.

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement dus goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• 3329 reacties
  • 3 januari 2025
TijsGermeraad schreef:

Dat is ook een optie. Je moet alleen wel contractvrij zijn. Dan kan je zo naar de nieuwste abonnementsvorm. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 januari 2025

Dank je wel, ​@Noordzee! Hier kan ik wat mee. Via MijnKPN kon ik mijn abonnement niet aanpassen naar de nieuwe vormen. Hier wel.

• 3329 reacties
  • 3 januari 2025

Maar let wel als je ook tv hebt: dat is iets duurder. En als je bij Hussel 2 ontvangers hebt, dan heb je gratis opnemen. Bij de nieuwste abonnementsvorm is dat niet meer zo. Opnemen kost 5 euro. Ook heb je geen gratis F-secure / KPN Veilig meer. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 januari 2025
Marlon92 schreef:

Maar let wel als je ook tv hebt: dat is iets duurder. En als je bij Hussel 2 ontvangers hebt, dan heb je gratis opnemen. Bij de nieuwste abonnementsvorm is dat niet meer zo. Opnemen kost 5 euro. Ook heb je geen gratis F-secure KPN Veilig meer. 

Dank voor de opmerkingen, ​@Marlon92. Ik was toch al van plan om TV gelijk stop te zetten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36642 reacties
  • 3 januari 2025
Marlon92 schreef:
TijsGermeraad schreef:

Dat is ook een optie. Je moet alleen wel contractvrij zijn. Dan kan je zo naar de nieuwste abonnementsvorm. 

@Marlon92 Zo eenvoudig is dat niet. Via MijnKPN kan dat niet. Het is dat dat ik die link bewaard heb, daarmee heb ik inmiddels al ruim 40 klanten geholpen. 

En telefonisch wordt het niet standaard aangeboden. Bij mijn eigen verlenging in 2023 heb ik er nadrukkelijk om moeten vragen. De medewerker had uiteindelijk wel door dat ik net iets meer wist over de mogelijkheden bij verlenging dan de gemiddelde beller.  

Over de reden kan ik slechts speculeren. Behalve het prijsverschil (de oude abonnementen zijn duurder...) kan het ook zijn dat KPN liever heeft dat de bestaande klanten zo lang mogelijk gebruik maken van hun huidige ontvangers. Tenslotte zijn die nog niet afgeschreven.  

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2331 reacties
  • 3 januari 2025
Noordzee schreef:
Marlon92 schreef:
TijsGermeraad schreef:

@Marlon92 Zo eenvoudig is dat niet. Via MijnKPN kan dat niet. Het is dat dat ik die link bewaard heb, daarmee heb ik inmiddels al ruim 40 klanten geholpen. 

En telefonisch wordt het niet standaard aangeboden. Bij mijn eigen verlenging in 2023 heb ik er nadrukkelijk om moeten vragen. De medewerker had uiteindelijk wel door dat ik net iets meer wist over de mogelijkheden bij verlenging dan de gemiddelde beller.  

Over de reden kan ik slechts speculeren. Behalve het prijsverschil (de oude abonnementen zijn duurder...) kan het ook zijn dat KPN liever heeft dat de bestaande klanten zo lang mogelijk gebruik maken van hun huidige ontvangers. Tenslotte zijn die nog niet afgeschreven.  

Deze link staat ook in het topic over de 4 gigabit aankondiging, is inderdaad de enige manier op dit moment.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 februari 2025

Helemaal eens! Mij is eind van het jaar een “goed” aanbod gedaan! Nou niet dus, ik betaal inmiddels 77,45 voor mijn glasvezel terwijl ik 35 zou gaan betalen!! Klacht ingediend hier doen ze nu al 4 weken over!!! Waardoor ik alweer kan betalen.

De servicedesk kan niet helpen, en lezen mijn abonnement ook als onduidelijk en dat ik gelijk heb.. heel apart, de klachtendesk is niet bereikbaar en helpt niet, als ik volgende week woensdag nog niks hebt gehoord voor mij geen KPN meer! Ziggo is niet best… maar dit is me nog nooit gebeurd!! 

• 685 reacties
  • 8 februari 2025

Zelfs de ACM heeft aangegeven dat het niet klopt in Nederland ten aanzien van de tariefstelling op dit gebied. Maar wie geeft de Nederlanse providers (inclusief KPN ) ongelijk om te profiteren van de mogelijkheden die de Nederlanse politieke partijen ze blijken te geven.
Gewoon dus het verkeerde adres om hier op te reageren, uw volksvertegenwoordigers zijn daarvoor de aangewezen instaties.   

Reageer