Skip to main content

Nieuwe contract en overstap kloppen niet

• February 18, 2026
  • 7 reacties
  • 122 keer bekeken

Hierbij dien ik een formele klacht in over de wijze waarop mijn abonnement bij KPN in december tot stand is gekomen na een verkoopgesprek met uw medewerker, de heer Thomas xxxxx.
Toegezegd is:

- Dat mijn lopende Ziggo-abonnement door KPN zou worden opgezegd.
- Dat de afkoopsom van €385,- volledig door KPN aan mij zou worden vergoed.
- Dat ik kosteloos ESPN 2-3-4 zou ontvangen.
- Dat ik een overeenkomst voor de duur van 2 jaar zou aangaan.
Tot op heden is hiervan niets nagekomen.
Ik ben deze overeenkomst aangegaan op basis van onjuiste en misleidende informatie. Indien de gemaakte afspraken niet kunnen worden aangetoond, dan doe ik hierbij een beroep op dwaling (artikel 6:228 BW) en misleidende handelspraktijken. In dat geval beschouw ik de overeenkomst als vernietigbaar en behoud ik mij het recht voor deze buitengerechtelijk te vernietigen.Tevens verzoek ik u op grond van mijn recht op inzage (AVG) om mij binnen 14 dagen de volledige gespreksopname van het verkoopgesprek uit december toe te sturen.
Ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk te bevestigen dat:
1. De toegezegde vergoeding van €385,- alsnog per ommegaande wordt overgemaakt;
2. De foutieve contractsduur wordt gecorrigeerd naar 2 jaar;
3. De dubbele kosten als gevolg van het niet opzeggen van Ziggo worden gecompenseerd;
4. Het toegezegde ESPN-pakket kosteloos wordt geleverd zoals overeengekomen;
Bij uitblijven van een bevredigende oplossing zal ik de kwestie voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie en melding maken bij ConsuWijzer (ACM). Tevens behoud ik mij het recht voor verdere juridische stappen te ondernemen.

Ik zie uw inhoudelijke reactie met belangstelling tegemoet.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Zie hier voor de regels op het forum.

Ik heb het bij de moderater gemeld.😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2026

Ik ben benieuwd want tot nu toe is het voornamelijk stil vanuit de KPN kant. Beloftes als dat het opgelost gaat worden en beloofde mailtjes of terugbellen blijven uit.  Bijzonder ook voor een (dacht ik altijd dat ze dat waren) een gerenomeerd bedrijf dat ze ook niet per mail bereikbaar blijken te zijn. 
Dat komt natuurlijk omdat ze dan de klachtenstroom helemaal niet aankunnen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Bijna geen enkel bedrijf is nog via mail bereikbaar.

Zowel Providers, Energieleveranciers, etc.

Je kan KPN wel via X, Facebook etc. bereiken.

Zelf heb ik geen (a)sociale media, dus ik bel KPN altijd op het gratis nummer 0800-0402,

Zoals je in de link heb kunnen lezen, zie mijn eerdere reactie, helpen vooral klanten elkaar op het forum.😉

P.S.

Ik en vele anderen zijn tevreden KPN klanten.😉

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

de heer Thomas xxxxx.

Wat een deugniet, die Thomas. 🤗

Bijna geen enkel bedrijf is nog via mail bereikbaar.

Zowel Providers, Energieleveranciers, etc.

Vooralsnog is van alle bedrijven waar ik zaken mee doe KPN de enige welke niet middels email te contacteren valt!

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 18, 2026

Dag ​@MoniqueFrank, je hebt een orderbevestiging gehad waarop alles staat wat geleverd zou worden. Als die orderbevestiging niet is zoals je hebt afgesproken dan heb je gelegenheid om daarop aktie te ondernemen. Het lijkt er op dat je dat niet hebt gedaan. Een klacht indienen heeft dus geen zin.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@MoniqueFrank. Welkom op de KPN Community! Niet zo fijn dat de beloofde zaken die je hebt doorgesproken met de verkoopmedewerker, niet in je abonnement terecht zijn gekomen. Dat mag je natuurlijk wel verwachten. Tenminste, hetgeen wat op papier staat en je bevestigd is per mail, zal te allen tijde uitgevoerd moeten worden. Dat is het rechtsgeldige document waar beide partijen mee akkoord zijn gegaan, als dit niet is aangepast binnen de 14 dagen zichttermijn. Daarom wil ik ook de reactie van ​@Joep1965 aanhalen: 

Dag ​@MoniqueFrank, je hebt een orderbevestiging gehad waarop alles staat wat geleverd zou worden. Als die orderbevestiging niet is zoals je hebt afgesproken dan heb je gelegenheid om daarop aktie te ondernemen. 

Het laatste deel van de quote heb ik even weggehaald, want je staat altijd in je recht om een klacht in te dienen. Dat raad ik je dan ook aan om te doen in dit geval. De Community is niet de plek waar je je klacht kunt melden en in behandeling wordt genomen, maar dat kan wel via dit online klachtformulier. Mijn collega's van de klachtenafdeling nemen dan telefonisch contact met je op om dit door te spreken. Ik hoop in ieder geval dat je klacht naar tevredenheid wordt opgelost.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 20, 2026

Ik heb de verdere berichten over welke bedrijven er allemaal wel of niet via e-mail bereikbaar zijn even verwijderd. Deze voegen niets toe aan de situatie die MoniqueFrank graag opgelost wil hebben.