Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe klanten aanbod niet voor bestaande klanten

• March 6, 2026
  • 12 reacties
  • 99 keer bekeken

Wij zijn ongeveer maar liefst 24 jaar klant geweest bij xs4all en inmiddels alweer vele jaren bij kpn omdat wij toen automatisch over zijn gegaan, wij hadden helemaal geen keus toen. Wij hebben dus ook nooit zelf de kans gehad om over te stappen en een abonnement af te sluiten!

Nu zijn wij al een klein jaar bezig met kijken of we glasvezel willen en inmiddels hebben wij 2 glasvezellijnen in ons huis liggen waaronder 1 van van KPN die afgelopen week is aangesloten. We hebben overal een beetje gekeken en we zijn bij Odido het goedkoopste uit maar omdat we ook gewoon tevreden zijn over waar we nu zitten twijfelden we of we over wilden gaan stappen.

Nu worden we op social media doodgegooid met het aanbod van een Playstation5 als je een abonnement afsluit. Ik heb dus via Instagram al contact gehad en gezegd waarom ik vind dat wij deze ook zouden moeten krijgen. Wij zijn al tientallen jaren lid en zijn nooit zelf overgestapt en toch is het enige wat wij aangeboden krijgen 10 euro korting! Echt belachelijk. Ik vindt dat wij zeker recht hebben op deze Playstation 5 als wij ervoor kiezen glasvezel bij KPN af te nemen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@KTerlouw ,

Ik heb dus via Instagram al contact gehad en gezegd waarom ik vind dat wij deze ook zouden moeten krijgen. 

Dan heb je vast al gehoord dat alleen hele nieuwe klanten in aanmerking komen voor een welkomstcadeau. De regel is dat je minimaal zes maanden geen klant bent geweest. 

Maar je hebt wel een andere optie waardoor je flink kan besparen op de kosten. 

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Wel of geen glasvezel maakt verder niets uit in de kosten. Je bent dan klaar voor glasvezel. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

12 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

Goedemiddag ​@KTerlouw 

Er zijn vandaag al meerdere topics aangemaakt met een vergelijkbaar verhaal, die zal ik ook even hier linken voor je, het antwoord is dan ook dat dat (helaas) niet gaat gebeuren. Deze aanbiedingen zijn echt alleen voor nieuwe klanten. Je kunt er misschien voor kiezen om over te stappen op de nieuwe contractvorm als je dit nog niet hebt. Zie hier onder de andere topics over dit onderwerp met antwoord van KPN medewerkers:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 6, 2026

Hallo ​@KTerlouw ,

Ik heb dus via Instagram al contact gehad en gezegd waarom ik vind dat wij deze ook zouden moeten krijgen. 

Dan heb je vast al gehoord dat alleen hele nieuwe klanten in aanmerking komen voor een welkomstcadeau. De regel is dat je minimaal zes maanden geen klant bent geweest. 

Maar je hebt wel een andere optie waardoor je flink kan besparen op de kosten. 

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Wel of geen glasvezel maakt verder niets uit in de kosten. Je bent dan klaar voor glasvezel. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2026

@Noordzee  ​@Flitsend Punt is dat wij nooit een abonnement hebben afgesloten bij KPN! Dus ook nooit een aanbieding of cadeau gehad. Wij zaten 20 jaar lang super tevreden bij XS4ALL en zijn automatisch overgenomen door KPN. Maar ik heb net een uitgerekend wat voor ons dan een goede stap zou zijn en gaan dus lekker over naar Odido, en ja ik weet van de gelekte gegevens maar ik heb niet de illusie dat het ergens anders niet kan gebeuren. Denk zelfs dat Odido inmiddels het beste beveiligd gaat worden.

KPN
5 x €117,66 = €588,3
19 x €127,66 = €2.425,54
Totaal voor 2 jaar normaal abonnement zoals we nu hebben €3013,84

Odido
12 x €47,50 = €570,-
12 x €107,50 = €1290,-
Totaal voor 2 jaar 1GB Glasvezel abonnement €1860,-

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

En heel eerlijk ik ben al 40 jaar klant, maar ik kijk altijd wel goed naar de wijzigingen in de pakketten als verlenging mogelijk is (vaak toch goedkoper). En je mag best even bellen met KPN, ik ben X jaar lid van de club en wil helemaal niet weg. Maar heb je misschien ergens een leuke korting liggen? En vaak is er best wat mogelijk, geen playstation maar een half jaar of een jaartje korting kan vaak best.

Zo zit ik ook al jaren bij dezelfde energieleverancier, iedere verlenging is er iets te regelen. De ene keer met de tarieven, de andere keer een ruimhartige kortingscode voor de bespaarshop. Overstappen was misschien goedkoper geweest maar we komen elkaar iedere keer weer een beetje tegemoet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2026

@RonaldM01 Ik vind een korting van 10,- niet echt de moeite waard. Wij hebben ook nooit een abonnement afgesloten bij KPN maar zijn daar automatisch naar overgezet toen XS4ALL stopte waar we al 20 jaar zaten, was niet onze keuze. Dus ook nooit een aanbod of cadeau gehad.

Maar ik heb net een uitgerekend wat voor ons dan een goede stap zou zijn en gaan dus lekker over naar Odido, en ja ik weet van de gelekte gegevens maar ik heb niet de illusie dat het ergens anders niet kan gebeuren. Denk zelfs dat Odido inmiddels het beste beveiligd gaat worden.

KPN
5 x €117,66 = €588,3
19 x €127,66 = €2.425,54
Totaal voor 2 jaar normaal abonnement zoals we nu hebben €3013,84

Odido
12 x €47,50 = €570,-
12 x €107,50 = €1290,-
Totaal voor 2 jaar 1GB Glasvezel abonnement €1860,-

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

@KTerlouw Dan moet je inderdaad overstappen. Het is aan een ieder om die afweging te maken, ik weet zeker dat (ondanks het lek) het internet van Odido ook prima is! Er zijn zat mensen die er een sport van maken om elke 2 jaar over te stappen; dat is nou eenmaal het voordeligst. KPN is geen prijsvechter en is aan de dure kant, maar een stabiel en duurzaam netwerk is wat ik belangrijk vindt, daar wil ik best wat meer voor betalen. In jouw berekening is het wel een erg groot verschil overigens..

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2026

@Flitsend toch klopt deze berekening helemaal! Ik schrok zelf ook van het verschil maar ja het is wel zoals het is. Uiteraard krijg ik als nieuwkomer de 12 maanden korting. Bij KPN bieden ze maar 5 maanden 10,- korting aan.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

Ik ben benieuwd of bestaande Odidoklanten nog leuke aanbiedingen krijgen bij een verlenging. Maar zoals Flitsend aangeeft, overstappen kan altijd 🤷🏼‍♂️

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 6, 2026

Als je puur vergelijkt op prijs dan zijn er inderdaad verschillen. Maar vergelijken is moeilijk. Zo krijg je bij kpn gratis F-secure, bij combi voordeel krijg je gratis het pluspakket.  De klantenservice is 24/7 bereikbaar en is er voor het gemak bijvoorbeeld netflix betalen via kpn. Er zit dus nogal verschil in.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2026

@Joep1965 bij Odido zit er ook beveiliging bij (na afgelopen week waarschijnlijk behoorlijk opgehoogd), het pluspakket heeft geen noemenswaardige prijs en Netflix hebben wij al jaren gratis bij een ander abonnement. Buiten dit alles is een verschil van bijna 100 euro per maand belachelijk.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 6, 2026

Ik denk dat je er niet al te lang over na moet denken en moet doen waar jij je goed bij voelt. Meer korting ga je bij kpn niet krijgen.  Dus tijd om knopen door te hakken 😉. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@KTerlouw, welkom bij de community! 🙂 Ik snap goed dat dit voor jou zo voelt. Zeker als je al zo lang klant bent geweest, eerst bij XS4ALL en daarna automatisch bij KPN, kan het logisch aanvoelen dat je ook graag van zo’n actie gebruik zou willen maken.

De acties zoals de PlayStation 5 zijn echter echt welkomstacties voor nieuwe klanten. Daarbij geldt de regel dat iemand inderdaad zoals de leden hierboven al zeiden, minimaal 6 maanden geen klant moet zijn geweest om daarvoor in aanmerking te komen. Daardoor kunnen bestaande klanten deze acties helaas niet krijgen, ook niet als ze bijvoorbeeld overstappen naar glasvezel binnen hetzelfde adres. Wat sommige andere communityleden al aangaven klopt ook: als je contractvrij bent, kan het soms wel lonen om je abonnement opnieuw te bekijken of te verlengen. Dan stap je over naar de huidige propositie en kan er soms een andere prijs of korting mogelijk zijn. Dat kun je het beste even laten checken via een belafspraak, dan kijken wij gericht met je verder!

Daarnaast kan het ook goed zijn om te kijken of je gebruik kunt maken van KPN Combivoordeel als je bijvoorbeeld ook een mobiel abonnement van KPN hebt. Daarmee kun je onder andere extra korting of andere voordelen krijgen. Dat kan het totaalplaatje soms toch gunstiger maken. Uiteindelijk is het natuurlijk helemaal aan jou om te kiezen wat het beste bij je past. Maar we zouden je natuurlijk wel graag als klant willen behouden, zeker na al die jaren!