Skip to main content

Ik ben inmiddels al ruim twintig jaar klant bij KPN (eerst bij HetNet en daarna dus KPN). Ik verbaas me al jaren over de grote cadeau's die nieuwe klanten krijgen. Ik weet daarbij dat er mensen zijn die elk jaar switchen van bijvoorbeeld KPN naar Ziggo en omgekeerd en dus elke keer van alles en nog wat krijgen. Als vaste trouwe klant moet je het doen met ‘cadeautjes’ als gratis films die je kunt kijken. Mijn huidige verlengingsaanbod is bij een nieuw abonnement voor 2 jaar: € 7,50 korting gedurende 6 maanden (dat is wel eens ooit rianter geweest). Ik heb een internet-tv-bel abonnement en vier mobiele abonnementen (goed voor een maandelijkse kostenpost van ruimt 160 euro! Ik had wel een rianter verlengingsaanbod verwacht. Daarnaast zou het niet verkeerd zijn om trouwe klanten echt te belonen (en niet degene die elk jaar switchen!!)

Beste ​@haber KPN is geen filantropische instelling, als je met de maandelijks aangeboden extra's en de extra in december aangeboden extra's en het verlengingsvoorstel  niet akkoord gaat. moet je het ook gewoon ‘hard’ gaan spelen en overstappen.😎

Ik ben al ruim 50 jaar bij dezelfde energieleverancier en heb ook nog nooit een cadeau gehad, alleen maar prijsverhogingen de afgelopen jaren, maar ik klaag niet. ik wil dat zelf, ik ben niet zo'n 'hopper’.

Hoi ​@haber! Het lijkt natuurlijk krom om nieuwe klanten vooral een mooie korting aan te bieden en bestaande klanten niet. Je wilt natuurlijk als loyale klant wel eens beloond voor al die jaren trouwe dienst. 

Ik kan je vertellen dat die welkomstkorting echt bedoeld is als eenmalige korting wanneer je overstapt. Het is een welkomstcadeau en zo krijgen nieuwe klanten een warm welkom. Daarna proberen we klanten tevreden te houden met de kwaliteit van onze diensten en service. Naast dit bieden we klanten ook Combivoordelen aan en krijgen ze af en toe leuke extraatjes. En heel af en toe zit er wel eens iets meer in het vat als je belt met ons en vraagt naar een verlengkorting. Hiermee proberen klanten tevreden te stellen en niet over te laten stappen naar een andere provider. Weet dat je bij KPN ook altijd vooraan zit wat betreft innovaties en nieuwe technologie. 

We zijn zeker zeer blij met jou als klant en hopelijk blijf je voorlopig nog even bij ons!

Ik ben inmiddels al ruim twintig jaar klant bij KPN (eerst bij HetNet en daarna dus KPN). Ik verbaas me al jaren over de grote cadeau's die nieuwe klanten krijgen. Ik weet daarbij dat er mensen zijn die elk jaar switchen van bijvoorbeeld KPN naar Ziggo en omgekeerd en dus elke keer van alles en nog wat krijgen. 

Als jij dat ook wil, waarom switch je dan ook niet ieder jaar?

Beste Arjan,

Het antwoord dat ik van jou krijg zie ik op het forum vaker terug. KPN is blij met ons als trouwe klanten, de welkomstaanbieding krijg je één keer als je klant wordt (twintig jaar geleden dus echt niet …..) en als trouwe vaste klant krijg je naast de combivoordelen (internetabonnement en mobiele abonnementenkorting) ook nog van tijd tot tijd extraatjes. Nou, neem maar van mij aan dat ik op dit soort extraatjes niet echt zit te wachten (door jullie gekozen films die ik dan gedurende een korte tijd kan bekijken, korting op museabezoeken die ver van mijn woonplaats zijn verwijderd enzovoorts). En niet te vergeten: als ik ga bellen naar de klantenservice en daar wat moeilijk ga doen dan krijg ik misschien wel extra korting. 

Waarom krijg je als trouwe klant niet gewoon, zonder te hoeven bellen, een bepaalde extra korting. Je kunt dit heel gemakkelijk vorm geven door een afspraak te maken dat iemand die bijvoorbeeld 10 tot 15 jaar klant is deze korting krijgt, iemand die 15 tot 20 jaar klant is weer net wat extra meer. Een groot bedrijf als KPN zou dat toch moeten kunnen. Op die manier beloon je je trouwe klanten en geef je de switchers wellicht een duwtje om niet elk jaar of elke twee jaar over te stappen.

Volgens mij helemaal nog niet zo'n slecht idee …….

Het is een heel slecht idee. Als u beloond wil worden door kpn moet u er gaan werken. En waarom zou iemand die 10 jaar klant is meer korting krijgen dan iemand die 2 jaar klant is? Bij de slager of de bakker krijg je ook niks. 

Waarom krijg je als trouwe klant niet gewoon, zonder te hoeven bellen, een bepaalde extra korting.

Wat is daar het nut van? Dan zou KPN net zo goed gewoon de prijzen omlaag kunnen doen 🙃

Korting wird alleen gegeven als KPN daar iets mee opschiet. Anders niet. 

Bijvoorbeeld welkomskorting. Dat haalt klanten van andere providers over om voor KPN te kiezen. Of (een beetje) korting bij verlengen. Dan zit de klant weer voor 1 of 2 jaar vast. Dat is ook wat waard voor KPN. 

Reageer