Skip to main content
Beantwoord

Nooit een verlengaanbod ontvangen en daardoor voordeel misgelopen

• October 27, 2025
  • 4 reacties
  • 66 keer bekeken

Wij hebben al sinds augustus 2021 een abonnement bij KPN en waren niet op de hoogte dat het moest worden verlengd. Nu las ik laatste een artikel op een nieuwssite over KPN en zette mij aan het denken. Nu een verlengaanbod genomen met financiële voordelen, maar we missen dus sinds 2021 al financiële voordelen hiervan omdat we tussentijds nooit op de hoogte zijn gebracht van verlengen. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Leonai036 ,

Je bent in principe zelf verantwoordelijk voor de keuze van jouw type abonnent en de eventuele overgang naar een nieuwe abonnementsvorm en/of een verlenging.  

Verder is het pas sinds enkele jaren het geval dat KPN actief klanten een aanbod doet om te verlengen. Voor die tijd liepen oude abonnementen altijd gewoon door op basis van de oude voorwaarden. Dat is precies de reden dat er nog zoveel klanten zijn met hele oude abonnementsvoorwaarden.  

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Hallo ​@Leonai036 ,

Je bent in principe zelf verantwoordelijk voor de keuze van jouw type abonnent en de eventuele overgang naar een nieuwe abonnementsvorm en/of een verlenging.  

Verder is het pas sinds enkele jaren het geval dat KPN actief klanten een aanbod doet om te verlengen. Voor die tijd liepen oude abonnementen altijd gewoon door op basis van de oude voorwaarden. Dat is precies de reden dat er nog zoveel klanten zijn met hele oude abonnementsvoorwaarden.  

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 27, 2025

Ik ben uit interesse benieuwd om welk artikel dit gaat ​@Leonai036 , heb je hier toevallig een linkje van? 

Verder sluit ik mij qua antwoord wel aan bij Noordzee. Het is helaas wat het is, je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van je contracten. In je contract staat ook dat het na verstrijken van de einddatum per maand door loopt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 27, 2025

Ik ben uit interesse benieuwd om welk artikel dit gaat ​@Leonai036 , heb je hier toevallig een linkje van? 

Deze?

https://www.nu.nl/tech/6373548/inflatiecorrectie-kpn-en-vodafone-vaste-klanten-betalen-meer-nieuwe-niet.html

Verder sluit ik mij qua antwoord wel aan bij Noordzee. 

👌🏽

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 29, 2025

Hoi ​@Leonai036 , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor je bericht!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Zoals ​@Noordzee al aangeeft, is dit uiteindelijk wel je eigen verantwoordelijkheid. Je kunt voor dit soort zaken ook altijd contact met ons opnemen om te kijken wat de opties zijn. Het is niet de plicht van je provider om je hiervan op de hoogte te stellen. Dat klinkt heel 'bot' als ik dat nu zo teruglees maar daar kan ik met alle goede wil echt niks anders van maken. Neem dus altijd even contact op tegen de tijd dat je abonnement afloopt en dan kan er altijd worden gekeken naar wat op dat moment voor jou het beste is! Laat je het ons weten mocht je nog verdere vragen hebben?