Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud na beƫindiging contract wegens wijziging voorwaarden

• April 30, 2026
  • 39 reacties
  • 497 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 7, 2026

Kan je hier aantonen welke voorwaarden je hebt gehad bij het afsluiten van je contract ?

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 7, 2026

Kan je hier aantonen welke voorwaarden je hebt gehad bij het afsluiten van je contract ?

Dit is het enige wat ik kan plaatsen. Op een of andere manier krijg ik hem biet op een andere manier hierin

Ā 

Ā 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 7, 2026

Vul even je forum profiel in en wellicht kan een moderator even meekijken.Ā 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

​@Dennisk76, als ik jouw eerdere berichten goed heb gelezen dan heb je op dit moment enkel een e-mail gekregen over de veranderende e-maildienst en de wijziging van de Algemene Voorwaarden. Dat wil dus zeggen dat je voor het Thuis abonnement (internet en tv) op dit moment al contractvrij bent. In de e-mail staat onderin uitgelegd tot welke datum dit zo is.Ā 

Het is wel zo dat voor elk abonnement individueel een e-mail met alle informatie wordt verstuurd.Ā Pas zodra je voor hetĀ specifieke mobiele abonnement bericht hebt gekregen, kun je eventueel actie ondernemen en gaat de contractvrije periode in.Ā 

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Hoi Jeroen,

Dank voor je reactie. Gezien de andere informatie die ik krijg van de telefonische klantenservice, kun jij bevestigen dat we met alle abonnementen weg kunnen bij KPN vanwege aanpassing algemene voorwaarden?Ā 
Ā 

We willen in principe niet weg maar wil van de langlopende contracten af. We kunnen de lopende abonnementen niet verlengen met een 1 jarig contract. Dus we gaan een maandje naar een ander en komen dan weer terug.Ā 
Ā 

Hartelijke groet,

Ā 

Dennis

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het is inderdaad zo dat de wijzigingen in de onze Algemene Voorwaarden ervoor zorgen dat alle abonnementen contractvrij zijn. Het is echter wel zo dat elk abonnementĀ individueel een e-mail met alle informatieĀ  ontvangt. ​@Dennisk76Ā 

Het kan dus zijn dat niet alle abonnementen op hetzelfde moment de communicatie ontvangen. Pas vanaf het moment van ontvangen communicatie is een abonnement contractvrij.Ā 

• Deelnemer
  • May 8, 2026

Ik heb juist een mail ontvangen. Maar waarom kan ik niet gewoon het abonnement wijzigen naar die kpn nu aanbiedt? Het is voor mij voordeliger en krijg dan meer gb per maand. Het kan wel, maar dan zonder nummerbehoud?Ā 

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Ik heb juist een mail ontvangen. Maar waarom kan ik niet gewoon het abonnement wijzigen naar die kpn nu aanbiedt? Het is voor mij voordeliger en krijg dan meer gb per maand. Het kan wel, maar dan zonder nummerbehoud?Ā 

Dit klopt! Wij gaan dus voor 1 maand naar Simyo (ook kpn) om daarna terug te keren.

• Deelnemer
  • May 8, 2026

Vind het weer omslachtig, maar als je het niet doet ben je een dief van je eigen portemonnee. Mijn abonnement loopt nog ruim 1,5 jaar. Dus loop dan 10 gb per maand mis en ik zou minder betalen dan mijn huidige abonnement. Dit moet toch simpeler gaan?

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Vind het weer omslachtig, maar als je het niet doet ben je een dief van je eigen portemonnee. Mijn abonnement loopt nog ruim 1,5 jaar. Dus loop dan 10 gb per maand mis en ik zou minder betalen dan mijn huidige abonnement. Dit moet toch simpeler gaan?

Waarin loop je mis? Vanwege de verdubbelaar? Die is ook van toepassing bij Simyo. Alleen onderling gratis bellen is er niet.Ā 
Ā 

Ā 

• Deelnemer
  • May 9, 2026

Ik bedoel als ik mijn huidige abonnement met het nieuwe vergelijk, mijn huidige is 30g (2x15gb) voor € 19,50 met onbeperkt bellen en het nieuwe abonnement is 40g 2x20) voor € 19,00 met onbeperkt bellen.

Dit is een verschil van 10gb meer per maand voor de resterende 1,5 jaar en dan nog € 0,50 cent minder betalen 🤪

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Ik bedoel als ik mijn huidige abonnement met het nieuwe vergelijk, mijn huidige is 30g (2x15gb) voor € 19,50 met onbeperkt bellen en het nieuwe abonnement is 40g 2x20) voor € 19,00 met onbeperkt bellen.

Dit is een verschil van 10gb meer per maand voor de resterende 1,5 jaar en dan nog € 0,50 cent minder betalen 🤪

Dan zou ik na het ontvangen van de mail zeker een maand abonnement nemen bij Simyo. Kun je bij terugkomst zelfs twee jaar profiteren omdat je weer een twee jarig contract kunt afsluiten. De eerste mail is binnen en de overstap is in werking gezet. Na een maand zijn we weer terug. Simyo is mits je internet en tv hebt veel goedkoper.

• Deelnemer
  • May 9, 2026

Of het bevalt je zo goed bij simyo dat je daar blijft. Het scheelt zeker een hoop geld!

Maar ik hoop dat kpn het gewoon zo kan omzetten.Ā Ā 

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Of het bevalt je zo goed bij simyo dat je daar blijft. Het scheelt zeker een hoop geld!

Maar ik hoop dat kpn het gewoon zo kan omzetten.Ā Ā 

Dat zal het denk ik niet worden. Simyo is qua buitenland en dan heb ik het over de EU echt ruk.