Skip to main content
Beantwoord

Onbekend Chat Connect-abonnement van €15,99 op mijn KPN-factuur

• August 7, 2026
  • 4 reacties
  • 113 keer bekeken

Op mijn factuur mobiel staat een bedrag van 15.99€ van een abonnement Chat Connect. Ik heb beslist geen abonnement afgesloten. KPN kan mij in deze verder niet helpen dus E-bill aangeschreven en beticht van hacken. Op 3 augustus jl zou deze abonnement zijn afgesloten, niet dus. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik bij Linnaeushof pet flesjes bij automaat heb ingeleverd, werkt met QR code. Flessen ingeleverd om 14.25 en "abonnement" afgesloten om 14.26!! Hacken dus. Bedrijf van Chat Connect zit in Madrid!! Ben bezig om abonnement op te zeggen, nou het is makkelijker dat ik de 25.000 miljoen win i staatsloterij 😡 betalen met KPN staat bij mij uit dus.....KPN leg eens uit!!

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@Mariaher, welkom bij de community! 😊 Wat vervelend dat je ineens een bedrag van €15,99 voor ChatConnect op je factuur ziet staan, terwijl je aangeeft hier zelf geen abonnement voor te hebben afgesloten.

@Raspberry verwijst hierboven al naar een topic waarin meer uitleg wordt gegeven over ChatConnect en betalingen via KPN Pay.

Hoe dit abonnement in jouw specifieke situatie tot stand is gekomen, kan ik vanaf hier helaas niet achterhalen. Of het iets te maken heeft met de QR-code die je bij Linnaeushof hebt gebruikt, durf ik dan ook niet te zeggen.

Om het ChatConnect-abonnement stop te zetten, kun je terecht bij e-bill.mobi. Daarnaast kun je KPN Pay volledig laten blokkeren om te voorkomen dat er in de toekomst opnieuw aankopen op deze manier via je KPN-factuur worden afgerekend, ik lees dat je dat al hebt gedaan dus dat is super.

Hopelijk lukt het zo om het abonnement snel stop te zetten!

4 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • August 7, 2026

Lees het volgende topic maar eens zelf door voor een uitleg vanuit KPN: 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Er zat niet toevaling een doorzichtige sticker over de echte QR code heen?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Mariaher, welkom bij de community! 😊 Wat vervelend dat je ineens een bedrag van €15,99 voor ChatConnect op je factuur ziet staan, terwijl je aangeeft hier zelf geen abonnement voor te hebben afgesloten.

@Raspberry verwijst hierboven al naar een topic waarin meer uitleg wordt gegeven over ChatConnect en betalingen via KPN Pay.

Hoe dit abonnement in jouw specifieke situatie tot stand is gekomen, kan ik vanaf hier helaas niet achterhalen. Of het iets te maken heeft met de QR-code die je bij Linnaeushof hebt gebruikt, durf ik dan ook niet te zeggen.

Om het ChatConnect-abonnement stop te zetten, kun je terecht bij e-bill.mobi. Daarnaast kun je KPN Pay volledig laten blokkeren om te voorkomen dat er in de toekomst opnieuw aankopen op deze manier via je KPN-factuur worden afgerekend, ik lees dat je dat al hebt gedaan dus dat is super.

Hopelijk lukt het zo om het abonnement snel stop te zetten!

• Nieuwkomer
  • August 18, 2026

Supermuis63

Ik heb het helaas ook gehad. Stond ook een rekening van € 15,99,- op mijn KPN Factuur. Heb ook gebeld. Bleek ChatConnect te zijn en die staat nu bij Google onder berichten geblokkeerd. KPN heeft alle Betaaldiensten via hun meteen geblokkeerd. Helaas wel die € 15,99,- kwijt. ChatConnect heeft wel mij nu uitgeschreven met de Code die ik van hun kreeg. Een heel subtiel bedrijf!!