Skip to main content
Vraag

Onbeschofte medewerker tijdens contact over verlengsaanbod

• July 31, 2026
  • 6 reacties
  • 42 keer bekeken

Zojuist voor een heel goede vriend gebeld. Hij is al ruim 16 jaar klant. Krijgt een nieuw modem. Meet de snelheid. 50 om 20Mbit DSL!!!! KPN zegt dat het 100/100 moet zijn. Beste man betaalt 59 euro per maand ZONDER TELEVISIE!!!!!!! Nieuwe klanten voor 56 euro 100/100 MET TV. Ik bellen dus. Kan dat niet anders. Krijg ik me toch een onbeschofte tante aan de lijn. Het was allemaal de eigen schuld van mijn beste vriend dat hij zoveel moet betalen. KPN kiest er volgens de dame zelf voor om klanten niet te benaderen als het einde van een contract bereikt is, maar wel de prijzen verhogen. Hij had in 2010 al korting gehad. Als het hem niet aanstond, moet hij maar gaan. KPN adverteerde namelijk toch niet dat het goedkoop is. Zie die man wel over een jaar weer als hij vertrekt als klant. Kan die wel korting krijgen. Jullie moeten je de ogen uit je kont schamen om zo tegen een klant te praten. Zit dan zelf ook bij KPN maar heb nog nooit iemand zo tegen een klant horen praten.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 31, 2026

Het is de toon die de muziek maakt ​@MarcHuizinga1978 en dat was in dit geval niet de goeie toon😥. De strekking van het verhaal klopt in grote lijnen wel. Net als bij verzekeringen, abonnementen en energie is het verstandig om ieder jaar te kijken of het internetabonnement nog bij je past. Overigens betaal je bij dsl voor een snelheid TOT 100MB. Bij glasvezel is dat anders. Waren er problemen met het modem omdat je een nieuwe krijgt?

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 31, 2026

Volgens ACM https://consument.acm.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/wanneer-abonnement-opzeggen hoort het zo te gaan:

Ten minste 1 maand voordat uw abonnement afloopt, stuurt uw aanbieder u een bericht hierover. U krijgt dan ook een aanbod met de voordeligste tarieven die dan gelden. U hoeft niet op dit aanbod in te gaan. U kunt ook kiezen voor een andere aanbieder. Gaat u wel in op het aanbod? Dan gaat er meestal een nieuwe looptijd in van 1 of 2 jaar. Lees uw nieuwe contract goed door. Dan weet u waar u aan toe bent. Zegt u uw abonnement niet op? Dan blijft uw abonnement doorlopen totdat u het opzegt.

Ik heb zo’n dergelijk bericht nog nooit ontvangen. 🍺

P.S.

@Joep1965 volgens mij is MarcHuizinga1978 iemand anders dan MarcelZijlmans

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 31, 2026

Ik ook niet ​@Dicksooo maar dat komt wellicht omdat mijn abonnement al een tijdje doorloopt. Ik heb wel een verlengaanbod in mijnkpn maar daar doe ik nog even niets mee.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 31, 2026

Wat een goeie van jou ​@Dicksooo !!! Bedankt! Ik heb het aangepast!

Het is toch nog goed gekomen. Het was ook voor mij de toon die de muziek maakte. Beste man heeft nu een snelle verbinding en voor minder dan wat hij nu betaald ook televisie genomen. Hij had dat nog via ziggo apart. Z’n mobiele abonnement gekoppeld. Vandaag de apparatuur aansluiten. Eind goed, al goed.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@MarcHuizinga1978, welkom op de Community. Fijn te lezen dat het, uiteindelijk, toch goed is gekomen. Dat is ook wat we graag willen. Jammer dat dit bij het eerste contact niet zo is verlopen.