Hallo,
geland in Turkije en gelijk extra bundel Turkije gekocht. Nu heb ik toch extra kosten a 55 euro voor 1700 MB verbruik?! Dit kan natuurlijk niet.. ik kan niet in die 10 minuten 1700 Mb hebben verbruikt middels data roaming.. ?!
hoe kan dit?
Hallo,
geland in Turkije en gelijk extra bundel Turkije gekocht. Nu heb ik toch extra kosten a 55 euro voor 1700 MB verbruik?! Dit kan natuurlijk niet.. ik kan niet in die 10 minuten 1700 Mb hebben verbruikt middels data roaming.. ?!
hoe kan dit?
Hoi ​
Welkom op de community van KPN.
Tijdens de vlucht met het vliegtuig, kan je smartphone ook nog verbonden zijn geweest met het maritiem netwerk (daar merk je niets van) in het vliegtuig zelf, plus de 10 minuten met een Turk mobiel netwerk na het landen in Turkije.
Dus mocht (data-) roaming in jouw smartphone al die tijd aan hebben gestaan, dan kan het wel degelijk dat je zoveel data hebt verbruikt.
Denk hierbij aan op de achtergrond verversen van de geïnstalleerde apps, synchroniseren en mogelijk updates.
Ik raad mede klanten ook altijd aan, om de buitenlandbundel voor het land waarna ze op reis gaan, een dag vóór vertrek al te activeren (dus nog in Nederland), zodat de buitenlandbundel al actief staat op het moment dat je voet aan land zet in Turkije.
Daarnaast ook het sterke advies om BESCHERMING UIT naar 1266 te sms'en, zodat je nooit meer gebruikskosten kunt maken als je buiten de EU bent in het vliegtuig of veerboot.
De kans dat je geld hiervoor terug gaat ontvangen, is heel klein tot uitgesloten.
Bescherming AAN of UIT?
Bescherming AAN of UIT?
Â
Hoi ​
Klein foutje in mijn tekst, sorry hiervoor!
Je moet dus BESCHERMING AAN naar 1266 sms’en.
Je krijgt dan binnen enkele minuten, een sms’je terug dat de bescherming actief staat op je mobiele aansluiting.
Bedankt!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.