Skip to main content
Beantwoord

Onduidelijkheid over facturen van KPN Mobiel abonnement

• January 6, 2026
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik ben overgestapt naar Simpel met overstapservice en nummerbehoud. Ik wist dat mijn abonnement bij KPN nog niet geeindigd was. Maar ik blijf maar facturen betalen. Kijk ik op MijnKPN lijkt er een nieuw abonnement te lopen met een ander nummer met einddatum 22-11-2024!!?? (Het is nu 6-1-2026 en de overstap heb ik ergens in aug/sept 2025 gemaakt). Maar ik kan niet vinden wat voor vorm van abonnement dat is (jaar of onmiddelijk opzegbaar) en het wordt onvindbaar gemaakt hoe je dat op kan zeggen. Had gehoopt dat KPN met zijn duurdere abonnementen beter zou zijn, maar ze zijn net zo ruk in de service (Simpel heeft de overstap ook niet helemaal goed afgewerkt blijkt). Heb gelukkig met hulp van google een service-telefoonnummer 0800-0402 gevonden. Hoop dat ze me daar kunnen helpen.

Waarom maakt KPN alles zo onduidelijk en moeilijk?

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@ESC,

Als ik het goed begrijp, had je een mobiel abonnement bij ons en ben je tijdens de looptijd van het contract met je nummer naar een andere mobiele aanbieder gegaan. Dat je jouw nummer over laat nemen door een andere aanbieder, zorgt er niet voor dat je abonnement stop wordt gezet. Er wordt na het nummerbehoud, een nieuw nummer toegekend aan jouw bestaande abonnement. Heb je het abonnement ook daadwerkelijk opgezegd? 

Via onze telefonische klantenservice zou je het abonnement dat nu nog loopt, zonder problemen meteen op kunnen zeggen, ik hoop dat je dit inmiddels hebt gedaan zodat je na de opzegtermijn van een maand echt geen KPN abonnement meer zal hebben! Mocht je nog niet gebeld hebben, dan wil ik even benoemen dat het ook mogelijk is om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei!

5 reacties

• January 6, 2026

Je maakt het vooral jezelf heel moeilijk. Overstappen als je contract nog loopt moet je gewoon niet doen. De overstapservice werkt dan niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

De overstapservice is dus een farce. Net als alle ‘service’ waarmee wordt geadverteerd.

Had al wel in de gaten dat ik er een fout mee had gemaakt te vroeg over te stappen. Had me er al in berust dat ik een maand of drie dubbel zou moeten betalen, maar dat ze gewoon stilzwijgend doorgaan met afschrijven is belachelijk. Blij dat ik weg ben bij KPN. Er is wel meer mis met dat bedrijf. Was altijd trouw klant van KPN voor thuis en mobiel omdat ik dacht dat het een beter bedrijf was als de prijsvechters, maar daar kom ik nu van terug. Het is bij anderen niet beter, maar wel goedkoper.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Hi ​@ESC,

Als ik het goed begrijp, had je een mobiel abonnement bij ons en ben je tijdens de looptijd van het contract met je nummer naar een andere mobiele aanbieder gegaan. Dat je jouw nummer over laat nemen door een andere aanbieder, zorgt er niet voor dat je abonnement stop wordt gezet. Er wordt na het nummerbehoud, een nieuw nummer toegekend aan jouw bestaande abonnement. Heb je het abonnement ook daadwerkelijk opgezegd? 

Via onze telefonische klantenservice zou je het abonnement dat nu nog loopt, zonder problemen meteen op kunnen zeggen, ik hoop dat je dit inmiddels hebt gedaan zodat je na de opzegtermijn van een maand echt geen KPN abonnement meer zal hebben! Mocht je nog niet gebeld hebben, dan wil ik even benoemen dat het ook mogelijk is om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei!

• January 7, 2026

[endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>

😳

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 8, 2026

[endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>

😳

🤔heel bijzonder, ik haal het weg!