Skip to main content

Ongevraagd abonnement op ChatConnect

• September 9, 2026
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Beste KPN, 

Hoe kan het dat jullie ongevraagd een abonnement op ChatConnect op mijn naam hebben gezet en mij nu 15,99 per maand in rekening brengen? 

Willen jullie dit per ommegaande ongedaan maken? 

Met vriendelijke groet,

mvg

urita lalin

1 reactie

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 17, 2026

Goedemorgen ​@Urita lalin. Ik zie dat jouw topic helaas is blijven liggen. Mijn excuses voor de late reactie!

Vervelend dat je ineens een bedrag van € 15,99 per maand voor ChatConnect op je KPN factuur ziet staan, terwijl je aangeeft dit abonnement niet te hebben afgesloten. Ik snap dat je natuurlijk wilt weten hoe dit op je factuur terecht is gekomen en het abonnement zo snel mogelijk wilt stopzetten.

ChatConnect is een externe online dienst. De kosten hiervoor kunnen via je mobiele telefoonrekening worden afgerekend. Op je KPN factuur zie je hiervoor E-Bill.Mobi als technische verwerker van de betaling. Meer informatie over ChatConnect vind je hier: ChatConnect.

• Je kunt het abonnement rechtstreeks bij ChatConnect opzeggen via: ChatConnect opzeggen
  • Wil je eerst bekijken om welke transactie het precies gaat? Via E-Bill.Mobi kun je de transacties bekijken die aan jouw mobiele nummer zijn gekoppeld. Daar kun je ook de details van de aankoop of het abonnement terugvinden: Je transacties bekijken via E-Bill.Mobi

E-Bill.Mobi geeft aan dat iedere transactie door de gebruiker van de telefoon moet worden bevestigd en dat hiervan een registratie wordt bijgehouden. Ook wordt een aankoop per sms bevestigd. Als je de betreffende transactie niet herkent, kun je via E-Bill.Mobi meer informatie opvragen over hoe deze tot stand is gekomen.

Kom je er niet uit of wil je meer informatie over de betreffende transactie? Dan kun je rechtstreeks contact opnemen met E-Bill.Mobi: Contact met E-Bill.Mobi

Hopelijk helpt dit je om snel duidelijkheid te krijgen en het abonnement stop te zetten.