Skip to main content
Vraag

Online aankoop op mijn factuur maar weet nergens van

• January 8, 2026
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

Beste medewerker ik heb op mijn telefoon rekening een online aankoop vermeld,maar weet naar mening nergens van 

gaarne uw reactie 

groetjes Henk Quadakkers 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Kijk bij omschrijving naar de naam van het pruduct en neem dan contact op met de aanbieder hiervan. Je kunt het dan daar opzeggen, dat kan niet bij kpn! Hoogstwaarschijnlijk heb je per ongeluk een betaalde dienst of app aangezet.  

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Quadakkers, via de Verbruiksspecificatie op de maandelijkse factuur kun je zien wat voor aankoop er in rekening is gebracht. Moxcht het dan nog niet duidelijk zijn, kun je in de app store van het besturingssysteem van jouw toestel achterhalen waar de aankoop voor is geweest. 

Zo zie je wat je hebt gekocht voor iOS (Apple):

1. Ga naar de website reportaproblem.apple.com (Opent in een nieuw tabblad)
  2. Log in met je Apple ID en wachtwoord

Hier staat een lijst met wat je hebt gekocht in de (app)stores. Weet je niet zeker waar de kosten voor waren, maar weet je het bedrag wel? Dan zoek je op het bedrag.

Is er een probleem met een koop die je hebt gedaan? Dan kan je dit bij Apple melden. Op de volgende website vind je meer informatie: support.apple.com/nl-nl/HT204088 (Opent in een nieuw tabblad).

Zo zie je wat je hebt gekocht voor Android:

1. Ga naar de Play Store
  2. Klik op de menuknop linksboven

In het menu zie je je Google-account en de startpagina. Ook zie je ‘Mijn apps’, ‘Mijn verlanglijstje’ en de optie om een code in te wisselen. Via dit menu kun je ook snel naar de instellingen of de helpfunctie gaan.