Skip to main content
Vraag

Onrechtmatige kosten via ESR TV op mijn KPN factuur

• November 14, 2025
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Geachte heer/mevrouw,

Via mijn KPN-rekening worden sinds december 2022 maandelijks kosten van €10,- in rekening gebracht voor een dienst van ESR TV. Ik heb echter nooit een abonnement afgesloten bij ESR TV, geen toestemming gegeven voor deze dienst en er nooit gebruik van gemaakt.

Dit betekent dat er sprake is van een onrechtmatige en ongewenste incasso via mijn KPN-abonnement.

Ik verzoek KPN dringend om:

1. Deze ongewenste dienst per direct stop te zetten,

2. Te onderzoeken hoe een dergelijke dienst zonder mijn toestemming via mijn KPN-factuur geactiveerd kon worden,

3. Het volledige bedrag dat sinds december 2022 onterecht in rekening is gebracht te restitueren,

4. Mij schriftelijk te bevestigen dat dit probleem is opgelost.

Ik vertrouw erop dat KPN haar verantwoordelijkheid neemt in het beschermen van haar klanten tegen misleidende of frauduleuze diensten van derden.

Mocht er binnen 14 dagen geen passende oplossing worden geboden, dan ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, waaronder een formele klacht bij de ACM en het inschakelen van juridische ondersteuning.

Ik ontvang graag z.s.m. een reactie.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 14, 2025

Vrijwel zeker heb je op een gemene manier en per ongeluk een abonnement op ESR tv afgesloten. Hier een zelfde geval en hoe je dit op kunt lossen. Ik hoop dat je eruit komt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Mehdi Mashayekhi

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen is ESR TV géén dienst van KPN, en kan KPN deze dienst niet voor je uitzetten.
Deze dienst dien je dus zelf op te zeggen bij ESR TV, omdat het om een volledig losstaande dienst betreft buiten KPN om.

De betaling verliep via KPN Pay een service waarmee online aankopen zoals via de Apple Store of Google Play Store betaald kunnen worden via de KPN factuur.
KPN voert hiermee alleen betalingen uit namens de dienst of App Store, niets meer!

Wil je teruggave (restitutie) van het volledig in rekening gebrachte bedrag sinds december 2022, dan zou je ook daarvoor een verzoek moeten indienen bij ESR TV.
Vanuit KPN kan dit niet gecrediteerd worden!

Op de volgende wijze, kun je in contact komen met ESR TV:

Dus bel of mail zo snel mogelijk met ESR TV voor het stopzetten/beëindingen van het ESR TV abonnement, en voor teruggave van het abonnementsgeld.

Vraag tevens aan ESR TV om een bevestiging hiervan.

KPN kan hier in niets voor je betekenen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Mehdi, welkom op de KPN Community! Wat een nare ervaring zeg. Ik zou dan even de route volgen die Michel aankaart. We zijn als KPN dan alleen de facilitator van de betaling. Ik zou je ook willen adviseren om rechtstreeks een verzoek bij ESR TV neer te leggen.