Skip to main content

Door een storing zijn 2 online aankopen nooit doorgevoerd en niet zicht in mijn Apple overzicht, maar wel onterecht gefactureerd op mijn kpn pay overzicht. 

Hoi ​@Patrick_1974 
Helaas kan het forum je hier niet mee helpen.
Ik raad je aan om een bel-afspraak te maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.
Je kunt ook zelf bellen met de KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Helaas kan het forum je hier niet mee helpen.
Ik raad je aan om een bel-afspraak te maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt.

Dit advies is helaas fout, het kost alleen maar tijd en moeite zonder resultaat. ​@Patrick_1974 Je moet bij Apple zijn

Ga naar aankoopgeschiedenis en zie welke aankoop dit zijn en dan terugbetaling aanvragen. Apple gaat dan aan KPN melden bij goedkeuring en KPN zal deze aankopen terug factureren.

@TDN het is niet zichtbaar in het Apple overzicht 

@TDN het is niet zichtbaar in het Apple overzicht 

Ja, maar dan kan je via probleem rapporteren met betalingskenmerk uit KPN factuur een terugbetaling aanvragen. Als je een email van Apple ontving over deze aankoop kan je ook deze gebruiken.

Ik kan geen terugbetaling aanvragen via Apple want het betreffende kpn betalingskenmerk komt niet terug in de lijst van Apple. Dan kun je ook geen restitutie aanvragen

Hoi ​@Patrick_1974. Wat raar dat je de aankoop niet kunt terugvinden in de aankoophistorie in je Apple account. Dat maakt het wel lastig om een dispuut aan te maken, maar het klopt wel wat ​@TDN aangeeft. Wij zijn enkel de partij die het in rekening brengt, maar de aankoop is gedaan bij Apple zelf. Op verzoek van Apple brengen wij het bij je in rekening. Als je geen dienst hebt teruggekregen voor het gefactureerde bedrag, dan dien je bij Apple zelf te zijn. 

Hopelijk kan deze hulppagina je hiermee verder helpen: https://support.apple.com/nl-nl/118223. Anders vindt je onderaan hoe je contact kunt zoeken met de Apple support. Laat maar weten hoe het afgelopen is :) 

@Arjan van KPN Dat is wel heel makkelijk. Ik vind het nogal frappant dat een ‘service’medewerker direct met het vingertje naar de andere partij wijst. De foutmelding die ik kreeg was er een van kpn pay gedurende de transactie. Daarnaast heeft Apple mij niets gefactureerd, alleen jullie. Dus het probleem zit niet bij Apple. Dit klinkt als een gevalletje kastje-muur, maar punt blijft kpn heeft mij een dienst gefactureerd die ik niet heb ontvangen. De fout zit m in kpn pay en dat is jullie dienst. 

Die verwijzing naar de service pagina van Apple is bovendien zinloos zoals je had kunnen weten wanneer je bovenstaande had gelezen. Apple zelf heeft nl niets gefactureerd, alleen kpn.

​ De foutmelding die ik kreeg was er een van kpn pay gedurende de transactie. Daarnaast heeft Apple mij niets gefactureerd, alleen jullie. Dus het probleem zit niet bij Apple.

Die verwijzing naar de service pagina van Apple is bovendien zinloos zoals je had kunnen weten wanneer je bovenstaande had gelezen. Apple zelf heeft nl niets gefactureerd, alleen kpn.

Hebt je ook zelf gelezen wat je schreef? Hoe kon KPN weten dat je iets kocht via Apple zoals je ook schreef en bevestigde, dat je iets kocht maar niet kreeg ligt aan de verkopende partij en niet aan de facturerende partij. Gaat je ook je bank de schuld geven als je op een webshopt koopt via iDeal en niet krijgt wat je betaalt? KPN en de bank zijn geen creditcard maatschappij met koperbescherming en geven jouw geld niet terug, hoe kunnen ze weten zonder enige bewijs dat je niet krijgt wat je betaalt? Iedereen kan met zo een verhaal hier komen en klagen. Je moet bij de Apple support zijn, KPN transactienummer en tijdstip zijn genoeg aanwijzingen voor Apple om te onderzoeken.

Ik kan er helaas niets anders van maken, dan wat ik al eerder aangaf. Wij zijn enkel een tussenpartij die het in rekening brengt en het geld komt uiteindelijk bij Apple terecht. Vandaar dat je bij hen moet zijn. 

Reageer