Skip to main content
Vraag

Onterecht in rekening gebracht bedrag nog niet terug gekregen

• July 21, 2026
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Op 7 mei heb ik een brief ontvangen van KPN inzake prijsverhoging van mijn mobiel abonnement. Hierin stond dat ik het, indien ik het er niet mee eens ben, dit kostenloos voor 11 juni kan opzeggen. Op 8 mei heb ik dit telefonisch gedaan en heb ik keurig een bevestigingmail van KPN ontvang

Echter heeft KPN op 19 juni een bedrag van € 330,16 afgeboekt. Aangezien ik het hier niet mee eens ben heb ik dit bedrag weer teruggeboekt.  Nou.... toen was KPN heel snel met een brief dat ik dit bedrag voor 4 juli moest betalen anders wordt er een incassobureau ingeschakeld. Ook ben ik aangemeld bij Stichting Preventel. Na veel heen en weer gebel met excucses en uitleg van KPN dat het bedrag echt weer terug op mijn rekening komt heb ik het toch maar overgeboekt naar KPN.

Maar bij KPN zijn ze sneller met dreigbrieven sturen dan dat de debiteurenafdeling werkt

Het is inmiddels 21 juli en ik heb het bedrag van € 330,16  nog steeds niet op mijn rekening.

Ik geef KPN nog een paar dagen om dit bedrag alsnog over te maken. Anders voel ik mij genoodzaakt zelf actie te ondernemen,

7 reacties

rvk01
Slimmerik
  • July 21, 2026

Na veel heen en weer gebel met excucses en uitleg van KPN dat het bedrag echt weer terug op mijn rekening komt heb ik het toch maar overgeboekt naar KPN.

Hmmm. Dat begrijp ik dan niet. Ze hadden natuurlijk de openstaande post gewoon weg kunnen strepen tegen de credit die aangemaakt moest worden. Juist bij betaling van een onterecht bedrag speel je dit soort dingen in de hand.

Overigens denk ik dat de afschrijving en bijschrijving run maar 1x per maand plaats vindt dus kan het tot een maand duren. Dan zou je het geld dus voor of rond 7 augustus moeten krijgen. Maar het blijft krom dat je dit eerst weer terug over moest maken.

Zie je overigens wel de creditnota in je Mijn KPN account staan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2026

Nee, zelfs dat zie ik niet. Alleen de betaalde facturen

Telkens als je belt wordt er gezegd ; we zijn ermee bezig. Frustrerend dit.

rvk01
Slimmerik
  • July 21, 2026

Nee, zelfs dat zie ik niet. Alleen de betaalde facturen

Telkens als je belt wordt er gezegd ; we zijn ermee bezig. Frustrerend dit.

Ja, dat is ook de reden waarom ik dat geld nooit teruggeboekt zou hebben.

Bij mij gaat er overigens gewoon een incasso blokkade op leveranciers waar ik geen klant meer ben (dit is heel makkelijk te doen in de bankapp). Willen ze iets afschrijven dan krijg je daar netjes een schriftelijk verzoek voor (omdat ze geen succesvolle incasso hebben kunnen doen) en heb je het zelf in de hand en/of je het overmaakt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2026

Dat is een goede tip voor de volgende keer. Bedankt

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Minny, welkom op onze community! Dit is net weer iets waar ik je via de community niet zo goed mee kan helpen maar deze dingen kunnen soms wat langs elkaar bewegen. Als er nog een bedrag openstaat wordt een creditering daar inderdaad mee verrekend.

Om het inhoudelijk te bespreken kun je wel het beste even bij mijn collega's zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2026

Hallo Thomas van KPN.

Er zijn geen openstaande bedragen, dus er is niets om mee verrekend te worden.

Zoals ik hierboven al heb aangegeven heb ik meermaals geprobeerd contact te leggen met KPN. Het probleem is echter dat ik in eerst een lange wachtrij hang alvorens ik het mag uitleggen aan Kiki de computer, die me daarna doorverbind met een callcentermedewerker. Hij/zij moet overleggen met een meerdere, die vervolgens zegt dat er aan gewerkt wordt.

Het schiet dus allemaal niet echt op.

Maar wel fijn Thomas dat ik een reactie van je krijg.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah, dan is het inderdaad een kwestie tot het teruggestort wordt.
Je kunt ook een belafspraak maken, dan hoef je niet te wachten en kan mijn collega meteen meedenken. Dat kan via deze pagina