Skip to main content
Beantwoord

Onterecht jarenlang betaald voor 2e tv-ontvanger

• April 29, 2025
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

Goedenavond, 

Ik heb onlangs bij toeval  ontdekt dat ik al vanaf 2020 maandelijks onterecht heb betaald voor een 2e ontvanger die ik nooit besteld, geleverd en met maar 1 TV in huis nodig heb gehad.

Na het omzetten naar het nieuwe abonnement met een hogere internet snelheid, alleen met maar 1 tv ontvanger in dit pakket ben ik ook maandelijks goedkoper uit.

Uiteraard gebeld vandaag met jullie en alleeeersr gevraagd hoe ik een nooit ontvanger terug zou moeten sturen.

Daar gaat het uiteindelijk niet om natuurlijk maar wel wat we nu gaan doen met de ruim 60 maanden teveel betaalde abonnement kosten.

Het antwoord wat ik kreeg van de medewerker verbaasde mij toch wel eerlijk gezegd.

Eerst kreeg ik te horen dat zoiets mijn eigen  verantwoordelijkheid zou zijn en dat ik blijkbaar het contract wat ik destijds heb ontvangen goed had moeten doorlezen.

Dit was echter op dat in mijn ogen niet noodzakelijk omdat de ontvangen apparatuur overeen kwam met wat ik afgesloten had in dit abonnement.

1 TV ontvanger dus.

In eerste instantie wes er om deze reden geen enkele manier van compensatie mogelijk vanuit KPN.

Ik heb daarna aangegeven dat het niet op deze manier werkt.

Als ik word beschuldigd van een probleem veroorzaakt door KPN vanwege het niet volledig bestuderen van een contract terwijl alles verder klopt wat besteld en ontvangen is.

Tevens aangegeven dat ik een professionele organisatie zoals KPN is in mijn ogen vertrouw op een juiste manier van afhandeling bij deze standaard  zaken.

Oftewel dat ik hiermee niet akkoord ga, toen kwam de medewerker opeens met een aanbieding dat er maximaal 1 jaar teveel betaalde abonnement kosten kunnen worden verrekend. 

Al met al weer een onverwachte wending in het gesprek en eigenlijk is ook dit niet de manier om op een professionele manier deze fout op te lossen. 

Ik hoor graag wat de officiële regelementen zijn bij problemen zoals deze vanuit KPN.

Liever niet allerlei geneuzel wat na protest opeens wijzigt naar een oplossing die ook geen oplossing is voor mij uiteindelijk.

Alvast bij voorbaat dank voor uw reactie 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Jeroen cupra. Ik kan me voorstellen dat het als een verrassing komt als je de facturen in die tijd niet hebt bekeken. In zo'n geval zijn er meerdere dingen die belangrijk zijn, namelijk de informatieplicht en de onderzoeksplicht. De informatieplicht is aan ons, dat wij je laten weten wat je afneemt bij je abonnement. Dat doen we via de bevestiging bij het bestellen en elke maand met de factuur. Als daar iets op staat wat niet klopt is de onderzoeksplicht van toepassing. Die is voor jou, als je ziet dat er iets niet klopt is het belangrijk om snel contact op te nemen (bijvoorbeeld met een terugbelafspraak) om dit te bespreken en te kijken hoe het aangepast kan worden.

Het genoemde formulier is het beste wat je in dit geval kunt doen, er zal naar aanleiding daarvan contact met je worden opgenomen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 29, 2025

Beste ​@Jeroen cupra het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid om maandelijks je nota's goed te controleren en meteen te reageren als een factuur niet klopt  en verwacht dan ook niet dat KPN je iets gaat vergoeden.

Op dit klanten voor klanten forum kunnen we als mede forumleden niets voor je betekenen.

Je kunt online eventueel een klachtenformulier invullen.

Succes.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 29, 2025

U kunt altijd een via het online klachtenformulier een klacht indienen, u wordt dan binnen enkele dagen gebeld door een klachtenbehandelaar om het door te nemen. Maar ik heb nog nooit eerder gehoord dat ze een jaar terug vergoeden. Vindt dat eigenlijk wel netjes.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

Wel vreemd dat je dat nooit geconstateerd hebt op de factuur…. Je spreekt over ‘jullie’…. Wij zijn niet van KPN. Wij proberen mede-klanten te helpen. Blijft niks anders over dan online een klacht in te dienen. Succes

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Jeroen cupra. Ik kan me voorstellen dat het als een verrassing komt als je de facturen in die tijd niet hebt bekeken. In zo'n geval zijn er meerdere dingen die belangrijk zijn, namelijk de informatieplicht en de onderzoeksplicht. De informatieplicht is aan ons, dat wij je laten weten wat je afneemt bij je abonnement. Dat doen we via de bevestiging bij het bestellen en elke maand met de factuur. Als daar iets op staat wat niet klopt is de onderzoeksplicht van toepassing. Die is voor jou, als je ziet dat er iets niet klopt is het belangrijk om snel contact op te nemen (bijvoorbeeld met een terugbelafspraak) om dit te bespreken en te kijken hoe het aangepast kan worden.

Het genoemde formulier is het beste wat je in dit geval kunt doen, er zal naar aanleiding daarvan contact met je worden opgenomen.