Skip to main content
Vraag

Onterechte BKR registratie door KPN

• January 7, 2025
  • 9 reacties
  • 161 keer bekeken

Waarom moet ik betalen voor een apparaat dat ik niet heb, terwijl het in mijn BKR als een lening verschijnt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 7, 2025

Beste ​@Ariel Tolodziecki je bent hier in het forum van KPN, de provider, waarom stel je hier de vraag?

Wat voor ‘apparaat’ gaat het om???

het was een telefoon met een nieuw abonnement, ik vond het niet leuk, ik heb hem teruggestuurd en het abonnement binnen 5 dagen opgezegd en nu hangt hij al bijna 2 maanden in mijn BKR en niemand heeft hem gedownload, na een 45- minuut gesprek en een poging om de fout te herstellen ze vertelden me om 3 dagen te wachten dezelfde situatie als 4 keer eerder, niemand belde me... het is een verspilling van woorden

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ariel Tolodziecki. Als ik het goed begrijp heb je een tijd geleden een abonnement met een telefoon bij KPN besteld. De telefoon beviel echter niet en je hebt het abonnement opgezegd? Nu wordt het abonnement inclusief toestel nog wel weergegeven bij het BKR? 

ja je leest het goed en het staat nog steeds in BKR er is een nieuw abonnement tot 2027 wat ik niet heb... haal het er alsjeblieft af!!!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 10, 2025

Een bkr-registratie blijft 5 jaar staan maar dat is helemaal geen probleem tenzij je een grote betalingsachterstand hebt. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 10, 2025

Een bkr-registratie blijft 5 jaar staan maar dat is helemaal geen probleem tenzij je een grote betalingsachterstand hebt. 

Een terechte BKR registratie blijft 5 jaar staan, maar hier gaat om een onterechte BKR registratie, KPN moet deze verwijderen.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • January 10, 2025

Je kan je afvragen of de registratie terecht is of niet, omdat er een telefoon geleverd is op afbetaling is registratie verplicht (dus terecht) maar omdat die is terug gestuurd kan de registratie dan verwijderd worden of word die als afgelost geregistreerd.

Vraag is wat er nu precies in het BKR staat. Als daar staat dat de lening is afgelost dan zou ik daar verder geen energie in steken want dan heeft dat verder geen negatieve gevolgen en verdwijnt vanzelf na 5 jaar. Maar als de lening nog als lopend in BKR staat dan moet die door KPN aangepast worden. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 10, 2025

Je kan je afvragen of de registratie terecht is of niet, omdat er een telefoon geleverd is op afbetaling is registratie verplicht (dus terecht) maar omdat die is terug gestuurd kan de registratie dan verwijderd worden of word die als afgelost geregistreerd.

Een toestellening mag eerst na 14 bedenktijd bij BKR registreert worden, maar ​@Ariel Tolodziecki had op tijd geannuleerd. Anders dan abonnement kosten, mag KPN geen BKR registratie vooraf doen.

Vraag is wat er nu precies in het BKR staat. Als daar staat dat de lening is afgelost dan zou ik daar verder geen energie in steken want dan heeft dat verder geen negatieve gevolgen en verdwijnt vanzelf na 5 jaar.

Sommige geldverlener weigert geld te verlenen als meer dan 5 BKR registraties (afgelost of lopend) staan. Dat heeft zeker consequenties voor ​@Ariel Tolodziecki 

Maar als de lening nog als lopend in BKR staat dan moet die door KPN aangepast worden. 

Als ik ​@Ariel Tolodziecki was, span ik gewoon een BKR verwijdering procedure, het was immers 2 maanden geleden. KPN mag niet zijn administratie fouten op klanten afschuiven en hopen dat ze het zouden accepteren. KPN moet betalen om te leren niet alles mag omdat mensen bang zijn conflicten met grote bedrijven uit te vechten.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zou jij eens jouw community profiel in willen vullen? ​@Ariel Tolodziecki Dan ga ik vervolgens op onderzoek uit, wat hier precies aan de hand is en dan kan ook worden rechtgezet wat niet correct in de administratie staat.Â