Skip to main content
Beantwoord

Onterechte e-mails met verzoek om apparatuur retour te zenden

• October 8, 2025
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Geachte top medewerkers van kpn die actief zijn op dit forum

8 maanden geleden heb ik mijn abbonement stop gezet bij jullie en ik ben nu inmiddels een 7 maanden abbonee bij een andere partij.

Een week of 10 geleden kreeg ik ineens een email over apparatuur dat ik terug moest sturen. Ik als brave burgen had geen idee wat ik nog terug moest sturen want ik stuur in tegenstelling tot sommige mensen altijd alles netjes terug.

Een week of 2 later kreeg ik wederom een mail over dat ik apparatuur terug moest sturen. Toen heb ik de mail eens goed gelezen en nu blijkt het om een wifi dongle te gaan die ik 1.5 jaar geleden van jullie tijdelijk heb gekregen omdat het abbonemet niet werkte ennik zo toch internet kon hebben.

Deze dongel heb ik 2 weken in huis gehad toen ik hem terug stuurde aangezien alles werkte.

Nu heb ik vorige week weer een mail gehad met daarin de laatste aanmaning anders komen er kosten bij.

En nu gisteren kreeg ik een mail met een 3s code om het apparatuur op te sturen.

Ik heb me in de 3 jaar dat we klant waren bij kpn altijd netjes gedragen en altijd alles netjes opgestuurd.

Ik zou het heel prettig vinden als deze mail uit het systeem gehaald kan worden. Het gaat immers om apparatuur dat 1.5 jaar geleden al is terug gestuurd geworden.

Alvast bedankt.

Dennis

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Devilseyes

Goed dat je dit hier aankaart. Het gaat erg specifiek om een dongel van anderhalf jaar geleden, uit nieuwsgierigheid wil ook weten hoe dit zit. 

XS4-Arjan legt dit goed uit, dankjewel! Maar, wij kunnen wel de juiste mensen aan de mouw trekken als het nodig is.

Is het gelukt met zijn tip? En anders telefonisch contact? Je kunt ook makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) maken met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Ik heb me in de 3 jaar dat we klant waren bij kpn altijd netjes gedragen en altijd alles netjes opgestuurd.

Ik geloof dit gelijk! Laat me weten als het niet lukt, ik sta voor je klaar. 

8 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Hallo ​@Devilseyes het berste kan je dit even doorgeven aan KPNWebcare op Twitter/X

Die kunnen - in tegenstelling tot de beheerders van deze community - in de systemen komen om jouw retouren bij te werken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hi ​@Devilseyes

Goed dat je dit hier aankaart. Het gaat erg specifiek om een dongel van anderhalf jaar geleden, uit nieuwsgierigheid wil ook weten hoe dit zit. 

XS4-Arjan legt dit goed uit, dankjewel! Maar, wij kunnen wel de juiste mensen aan de mouw trekken als het nodig is.

Is het gelukt met zijn tip? En anders telefonisch contact? Je kunt ook makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) maken met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 13, 2025

Hi ​@Devilseyes

Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt naar odido, echter ging dat mis en heb ik toen der tijd bij hun het contract geannuleerd en heb ik de opzegging bij kpn terug gedraaid. Echter had odido er een rommeltje van gemaakt waardoor ik een week geen internet had. Hiervoor heb ik een dongle gekregen van kpn zodat ik via een 4g netwerk toch nog internet had. Nadat mijn vaste glasvezelverbinding hersteld was heb ik deze dongle direct terug gestuurd.

Ik heb contact gehad met de klantenservice. Die kunnen de melding er ook niet uit halen. Ze kunnen er alleen bij zetten dat ze verder niks met de melding hoeven te doen. Maar de "dreig" mails zullen dus blijven komen.

Het is jammer dat ik zoveel moeite moet doen voor iets wat fout gaat in het systeem bij kpn zelf.

Mvg

Dennis

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 16, 2025

Hi Dennis, even dat ik het goed begrijp: je hebt een herinnering gekregen over een dongel die je al terug hebt gestuurd. Dit heb je ook aan ons doorgegeven? Dan hoort dit goed te worden verwerkt en hoor je maximaal nog 1 herinnering te krijgen, omdat dit automatisch gaat. 

Krijg je daarna meer herinneringen? Laat het me dan weten, dan kijk ik mee! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

Hi Dennis, even dat ik het goed begrijp: je hebt een herinnering gekregen over een dongel die je al terug hebt gestuurd. Dit heb je ook aan ons doorgegeven? Dan hoort dit goed te worden verwerkt en hoor je maximaal nog 1 herinnering te krijgen, omdat dit automatisch gaat. 

Anderhalf jaar geleden heb ik dat terug gestuurd ja. Anderhalf jaar geleden....

HansGlas
Slimmerik
  • October 16, 2025

...ik stuur in tegenstelling tot sommige mensen altijd alles netjes terug.

U gaat deze uitspraak in uw voordeel vast nog even onderbouwen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

...ik stuur in tegenstelling tot sommige mensen altijd alles netjes terug.

U gaat deze uitspraak in uw voordeel vast nog even onderbouwen?

Dat kan. Ik zie met regelmaat op de verkoop pagina's van Facebook apparatuur voorbij komen die eigenlijk terug gestuurd moet worden. Van modems tot ontvangers. Zowel van kpn als van ziggo.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 16, 2025

Anderhalf jaar geleden heb ik dat terug gestuurd ja. Anderhalf jaar geleden....

Dit is niet de bedoeling. Mag ik ook meekijken om dit op te lossen? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?