Waarom is mijn reactie verwijderd in het topic "Betalen voor satelliet internet op veerboot, maar geen sms hierover ontvangen"?
Ik ben het helemaal eens met
"Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.
Jouw telefoon heeft, zonder dat je er erg in had, in die paar seconden 24MB verbruikt via een provider van buiten de EU. Dat kan heel goed want zodra je de vliegtuigmodus beëindigt zal je telefoon de mail van synchroniseren, icloud bijwerken, apps updaten, etc. en dan is 24MB zo verbruikt.
Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.
Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.
Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen het wel."