Beste KPN-medewerkers,
Tot mijn grote spijt heb ik een telefoon met abonnement gekocht bij KPN, online. Nu heb ik de telefoon volledig betaald en heb voor deze telefoon dus GEEN krediet afgesloten en zou dus GEEN BKR-registratie mogen hebben voor een LOPEND KREDIET bij KPN. Wat schetst nu mijn verbazing? Er is een lopend krediet op mijn naam bij het BKR van KPN Finance.
Wat gaat er nu volgende week gebeuren als de notaris tijdens de overdracht van het huis dat wij net hebben aangekocht de BKR-registratie controleert? Dan gaat het hele feest niet door omdat ik ineens een BKR-registratie heb die niet mag bestaan. De gevolgen houden daar natuurlijk niet op, ik krijg boete op boete, mijn hypotheek verstrekker zal mij niet meer als klant willen en wij staan op straat.
Ondanks mijn eindeloze tocht van het gebruikelijke kastje naar de muur, een vast en gebruikelijke ervaring bij KPN-klantenservice, en de meerdere e-mails naar wftcollections@kpn.com, met bewijsvoering en dringende verzoeken de BKR-registratie per direct te laten verwijderen, en een uitvoerig gesprek met de stichting BKR die meer dan behulpzaam waren, maar niets konden doen zonder bericht van KPN, is er geen verandering, geen fatsoenlijke bevestiging vanuit KPN dat de mails ontvangen zijn en dat men er alles aan doet om ervoor te zorgen dat mijn gezin en ik straks niet in de auto hoeven te slapen en worstelen met torenhoge boetes. Het enige dat ik heb mogen ontvangen is een door een bot gegenereerde sms waarin mij wordt medegedeeld dat ik binnenkort een link zal krijgen om het toestel te betalen, iets dat al enige tijd geleden is geschied.
Kortom, het zou jullie sieren om mij in ieder geval een bevestiging te sturen dat de mails die ik met hoge urgentie heb verstuurd ook aangekomen zijn en dat jullie er alles aan doen om te doen wat jullie beloven, en dat jullie niet rusten voordat de fouten die jullie maken, waar jullie klanten de dupe van zijn en worden, opgelost zijn. Maar helaas dit is slechts een utopie en daarom zal ik via mijn rechtsbijstand verzekering, a.s. maandag de KPN in gebreke stellen en via aangetekende post (want mailen kan niet, erg handig...) meedelen dat alle financiële gevolgen die mijn gezin en ik ten gevolge van dit debacle zullen leiden, voor rekening van de KPN zullen komen en dat wij dit via rechtswegen zullen afdwingen.
Het zal groots in de media komen, want deze stress en ellende mag niemand anders meemaken. Het is een schande dat een zogenaamd gerenommeerd bedrijf als KPN zo omgaat met haar klanten. Schaam je KPN.