Skip to main content
Vraag

Onterechte monteurskosten bij kapot glasvezelkastje

• September 7, 2026
  • 2 reacties
  • 80 keer bekeken

Er is 21 augustus jl een monteur bij mij geweest omdat mijn glasvezelkastje niet meer werkte. Bij controle bleek de mediaconverter defect te zijn. Deze is direct vervangen door de monteur, dat is ook op de bon vermeld. Het kastje is bij gewoon gebruik zelf defect gegaan. Daarom zijn de kosten voor de monteur onterecht op de factuur gezet. Betreft factuur van 05-09-26. 

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Armand79 

Welkom op de community van KPN.

Het vervangen van een nieuwe NT/mediaconverter wegens een defect, ligt aan de kant van KPN.
Deze zou de kosteloos omgewisseld moeten worden door de monteur, omdat het geen defect of storing is het klantendomein.

Waarschijnlijk is de monteur vergeten om het vinkje uit te zetten bij betalen voor monteur op zijn iPad, waardoor het bedrag alsnog in rekening is gebracht op je maandelijkse factuur.
Dit kan gebeuren, ook al is het uiteraard niet netjes.

Het beste kun je contact opnemen met de telefonische klantenservice van KPN, zodat het bedrag alsnog gecrediteerd kan worden.
Bel hiervoor met 0800-0402 (of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting).

Spreek nadat de AI stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag betalingen.

Leg aan de medewerker uit, dat er onterecht monteurs kosten in rekening zijn gebracht, en dat deze kosten (van 99,- euro) gecrediteerd kunnen worden.
De medewerker kan de monteurs bon inzien, en concluderen dat het defect aan de kant van KPN lag.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 10, 2026

Hoi ​@Armand79. Welkom op de KPN Community! Niet leuk dat je ineens kosten op de factuur tegenkomt die je niet had verwacht. 

Het is natuurlijk fijn als er een monteur langs komt en jouw weer met een werkende verbinding kan achterlaten. En in dit geval betrof het een defect glasvezelkastje/NT wat de boosdoener was. Wanneer je hier verder niet zelf aan gezeten hebt, dan is het vervangen en het monteursbezoek geheel voor onze rekening. Tot deze conclusie zou de telefonische klantenservice ook moeten komen als je zo op belt en ze kunnen het dan ook op met oplossen. 

Ik raad je aan om het advies van ​@Michel.uit.Arnhem op te volgen hierin. Het makkelijkste is dat te doen via een terugbelafspraak, zodat je gelijk iemand aan de lijn hebt op een gewenst moment. Laat maar weten of het gelukt is en of je misschien nog vragen hebt!