Beste,
Op 5 november j.l heb ik een KPN internet abonnement afgesloten. We hebben de installatie doos ontvangen op 8 november en in eerste instantie leek het erop dat we geen gebruik konden maken van het pakket omdat we dachten dat onze ISRA aansluiting (jaren 70 woning) niet meer werkte.
Ik heb toen via internet in gang gezet om ons abonnement te annuleren. Eigenwijs als ik was heb ik toch de spullen aangesloten in de hoop dat het zou werken- het was een heel gepuzzel omdat ik zelf moest vinden op welke draden het signaal zat, dit waren andere kleuren dan zou moeten- en het bleek toch te werken! Dus besloten we het abonnement aan te houden.
Op 8 november ben ik op mijn eigen aanvraag om 18:16 gebeld door een KPN medewerker en ik heb aan hem uitgelegd dat het opzeggen niet langer relevant is, maw dat we het abonnement willen behouden. Deze man heeft toen gezegd, dat hij het zal verwerken in het systeem en dat hij blij is om te horen dat we blijven en dat alles werkt.
Grote sprong naar maandag 25 november: ik krijg een mail waarin staat dat binnen 2 dagen mijn abonnement wordt beëindigd.
Meteen heb ik een belafspraak gemaakt en werd meteen gebeld. De overigens keurig vriendelijke jongeman heb ik het hele verhaal uitgelegd, en hij zei dat de opzegging al helemaal verwerkt was door een collega, en dat het onomkeerbaar is.
Een intressant detail is dat deze collega beweert mij 9 keer gebeld te hebben om te vragen of wij dit abonnement wilden stopzetten. In werkelijkheid heb ik op 13 november om 12.05 één gemiste oproep van KPN (gemist omdat ik aan het werk was). Daarna heb ik niet één telefoontje meer gehad.
Er was volledig geen email communicatie geweest over opzegging, ik heb ook nooit iets gehad na het spreken van de eerste medewerker.
En nu heeft deze medewerker op eigen houtje besloten dat ik ermee akkoord ga dat het abonnement wordt beëindigd.
Mijn klacht is: de eerste medewerker heeft zijn werk niet goed gedaan door niet te registreren dat onze opzegging NIET doorgezet hoefde te worden. Vervolgens is dit abonnement TOCH opgezegd, waardoor ik sinds vandaag zonder internet zit, en zelf een nieuw abonnement moest afsluiten (terwijl alle spullen hier gewoon nog staan). Dat is helaas nog niet alles, ik wordt pas op 2 december weer aangesloten op internet, én ik mag de eenmalige aansluitkosten, die ik deze maand (8 november) ook al heb betaald, wéér ophoesten.
Ik eis, de vergoeding van de aansluitkosten en een excuus van KPN. Want hoewel ik super geholpen ben door een medewerker die het nieuwe abonnement heeft helpen afsluiten, heb ik geen sorry gehoord.
Het is écht jullie fout, KPN. Kan gebeuren maar ik hoop dat jullie ons tegemoet komen.