Skip to main content
Vraag

Ontevreden over KPN, omdat ik geen PlayStation 5 kan krijgen bij mijn abonnement

• October 30, 2025
  • 12 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik heb 1,5 maand geleden een abonnement afgesloten bij KPN, maar recentelijk ontdekt dat nieuwe klanten nu een PlayStation 5 krijgen bij hetzelfde abonnement. Ik heb contact gehad met de klantenservice, maar ze konden niets voor me doen. Ik heb een klachtformulier ingevuld, maar toen ik werd teruggebeld, kreeg ik te horen dat ze ook niets gaan doen, en dat op een zeer onbeleefde toon.

Ik ben zeer ontevreden met de service van KPN op dit moment. Het is teleurstellend dat ze niet bereid zijn om een oplossing te bieden. Ik zal zeker niet aan vrienden en familie aanraden om klant te worden bij KPN.

12 reacties

• October 30, 2025

Dit heeft niets met service te maken. De actie was er gewoon niet toen jij klant werd. Jij hebt iets anders gekregen. Korting bijvoorbeeld. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Dit heeft niets met service te maken. De actie was er gewoon niet toen jij klant werd. Jij hebt iets anders gekregen. Korting bijvoorbeeld. 

Het gaat om wat er daarna gebeurd marlon, de manier waarop je te woord word gestaan door de klachtenservice. Zuchtend en puffend bellen ze je op om te laten weten dat je onvrede onterecht is. Daarnaast had ik wel gewacht met het afsluiten van mijn abonnement als ik wist dat er zo’n actie zou gaan plaatsvinden.

• October 30, 2025

KPN gaat natuurlijk niet vooraf vertellen welke acties er de komende weken/maanden zullen plaatsvinden. Want dan wacht iedereeen met bestellen. En dat wil KPN helemaal niet. Dat is niet in het belang van KPN. Dus het is logisch en ook de bedoeling dat jij dat niet wist.

Er zijn telkens acties. Bijvoorbeeld ook gratis tv's en dergelijke. Gratis spelcomputers zijn eerder ook al eens voorbij gekomen. Altijd maar voor een korte periode. En alleen als je in die periode bestelt kun je meedoen met zo'n actie. Daar buiten niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

KPN gaat natuurlijk niet vooraf vertellen welke acties er de komende weken/maanden zullen plaatsvinden. Want dan wacht iedereeen met bestellen. En dat wil KPN helemaal niet. Dat is niet in het belang van KPN. Dus het is logisch en ook de bedoeling dat jij dat niet wist.

Staat niet heel netjes naar nieuwe klanten. Er zijn andere providers die hier beter mee om gaan. Ik ga kijken of ik zo snel mogelijk naar een andere provider kan. Ik wil hier geen klant zijn.

• October 30, 2025

Staat niet heel netjes naar nieuwe klanten. 

Dat is onzin. Dat is normaal. De bakker gaat vandaag ook niet vertellen dat die morgen het brood in de 50% korting gooit. Want dan verkoopt die vandaag niks meer. Wat heeft die daar aan? Helemaal niks.

Er is geen enkele provider die vandaag gaat vertellen dat ze over een week gratis spelcomputers uit gaan delen. Want dan zitten ze een week lang duimen te draaien op de verkoopafdeling. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Staat niet heel netjes naar nieuwe klanten. 

Dat is onzin. Dat is normaal. De bakker gaat vandaag ook niet vertellen dat die morgen het brood in de 50% korting gooit. Want dan verkoopt die vandaag niks meer. 

Rare opmerking dit, in een supermarkt kun je ook het blaadje met de aanbiedingen van de week daar op al mee nemen. Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Of wanneer ik een keuken bestel weet ik ook wanneer de actiedagen er aan komen. 

• October 30, 2025

Bij een supermarkt betaal je tijdens de zogenaamde acties meestal zowat net zoveel als buiten de acties. Bovendien koop je daar meerdere producten waardoor je toch wel naar de supermarkt gaat en zo'n supermarkt sowieso wel aan je verdient. Zo'n foldertje is gewoon reclame. Niet vergelijkbaar met de welkomstaanbieding van een provider. 

En een keukenboer draait jouw ook gewoon een rad voor de ogen. Ik hoop dat je dat wel snapt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Bij een supermarkt betaal je tijdens de zogenaamde acties meestal zowat net zoveel als buiten de acties. Bovendien koop je daar meerdere producten waardoor zon supermarkt toch wel aan je verdient. Zo'n foldertje is gewoon reclame. Niet vergelijkbaar met de situatie van een provider. 

En een keukenboer draait jouw ook gewoon een rad voor de ogen. Ik hoop dat je dat wel snapt.

Een PS5 is voor KPN toch ook een lokkertje om klanten langer aan zich te binden? Ik ben bereid om mijn 1 jarig abonnement om te zetten naar een 2 jarig abonnement. Het is uiteindelijk allemaal marketing. 

wat uiteindelijk de conclusie is voor mij: KPN wilt klanten niet (langer) binden door het abonnement om te zetten voor een langduriger abonnement en heeft daar geen PS5 voor over. Daarnaast hebben ze zeer onbeschofte medewerkers op de klachtenafhandeling zitten die totaal geen empathie tonen. Ik ben na dit jaar sowieso weg, uiteindelijk verliezen ze dus vooral klanten met deze marketing strategie. Die PS5 mogen ze inmiddels houden, maar iemand fatsoenlijk te woord staan is het minste wat ze hadden kunnen doen denk ik.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dennisvandorst 

Heel simpel gezegd, hebt je gewoon pech!
Je bent klant geworden op het moment dat er andere acties gelden, zoals een periode waarbij je 35,- euro per maand betaald.

Jouw huidige contract bij KPN is inmiddels buiten de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht), waardoor er al niets meer mogelijk is wat betreft je contract.
Deze kan dus niet omgezet meer worden naar een 2-jarig contract, omdat die optie ervoor jouw niet meer is.
Pas als je huidige contract van 1 jaar is afgelopen, kun je hem verlengen met 2 jaar maar dan alleen met een korting die bestemd is voor bestaande klanten.

Helaas zul je dus niet meer deel kunnen nemen aan de huidige actie met daarbij een Play Station 5, hoe graag je dat ook zou willen.

Bij alle andere providers (zoals Odido en Ziggo) gelden exact dezelfde regels, dus staar je niet blind dat het daar wel zou kunnen, want het antwoord daarop is “nee”.
Ze hanteren allemaal dezelfde voorwaarden, die KPN ook heeft.

Dus check alles heel goed qua acties, als je over een jaar wilt overstappen naar een andere provider.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 30, 2025

Op het moment dat je een abo afsluit kun je kiezen voor een cadeau of een korting.

Als je je de volgende dag bedenkt dat je toch liever het cadeau had i.p.v. de korting

of toch liever de korting i.p.v. het cadeau kan dat al niet meer, e.e.a. overeenkomstig de voorwaarden.

Na 1 ½ maand gaan zeuren is dus helemaal zinloos, zoals je zelf ook had kunnen bedenken.

Dus je kunt wel ontevreden zijn over de service van KPN, maar je hebt het zelf allemaal aangehaald.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Dennisvandorst welkom op de KPN Community. Zoals je merkt denkt iedereen graag even mee. Ik snap dat je baalt maar zoals aangeven zijn het acties voor een bepaalde periode vastgesteld. Ik kan daar als moderator helaas ook niets aan veranderen.

• October 31, 2025

Een PS5 is voor KPN toch ook een lokkertje om klanten langer aan zich te binden?

Nee niet langer. Dat is namelijk helemaal niet nodig, de meeste mensen blijven toch wel klanten. Waarom zo'n duur cadeau geven aan bestaande klanten waarvan de meeste met 3 maanden 5 euro korting ook gewoon klant blijven en hun abonnement verlengen?