Skip to main content
Vraag

Ook met nieuwe versterkers blijft internet instabiel. Hoe kan ik opzeggen en compensatie aanvragen?

• April 23, 2025
  • 28 reacties
  • 244 keer bekeken

Aantal problemen:

1. Ik heb al meerdere malen contact gehad over de instabiele wifi en wifi-versterkers. De wifiversterkers moest ik wekelijks resetten. Inmiddels heb ik zelf nieuwe wifi-versterkers gekocht bij de Mediamarkt waardoor dat probleem is opgelost, maar heeft me wel extra geld gekost. Wifi is nu dus altijd stabiel, maar internet niet.
  2. Regelmatig valt de internetverbinding weg. Om gek van te worden.
  3. Regelmatig ‘klapt’ KPN tv app eruit en moet ik helemaal opnieuw opstarten. Wat vervelend is als ik halverwege een programma aan het terugkijken ben. Want dan moet ik weer van voren af aan beginnen.
  4. Ik heb via het online formulier aan KPN gevraagd dat ik per direct van mijn abonnement af wil en gecompenseerd worden voor de extra kosten die ik heb moeten maken. En toen kreeg ik een door AI opgestelde mail zonder antwoorden of oplossingen. Behalve dat ik misschien een bekabelde verbinding moest proberen, omdat wifi lastig is. Maar Wifi heb ik opgelost met andere extenders!! Dus een oplossing van niks. En ik kan niet reageren of iets.

Hoe nu verder? Ik wil graag een medewerker die mijn probleem serieus neemt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 23, 2025

Dag ​@Truus1234 wat doen de lampjes op het modem als het internet uitvalt? Start het modem opnieuw op?

• Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Hier stopt de V10 box er gewoon mee , opnieuw opgestart blijft eco branden en de rest staat uit , aantal maanden geleden is er nieuwe box belooft en die is er nog niet. Contact met KPN is zeer lastig.

Fijn joh dat je midden in je game zit voor de zoveelste keer internet wegvalt ✌🏽

• Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

@Joep1965 ik heb geen idee.

• April 23, 2025

Als je een KPN Box 12 hebt, dan heb je misschien een slechte voedingsadapter. Er is een slechte serie.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

Hier stopt de V10 box er gewoon mee , opnieuw opgestart blijft eco branden en de rest staat uit , aantal maanden geleden is er nieuwe box belooft en die is er nog niet. Contact met KPN is zeer lastig.

Fijn joh dat je midden in je game zit voor de zoveelste keer internet wegvalt ✌🏽

Hallo ​@TinekeuitFL wil je s.v.p. een eigen topic starten voor jouw vragen.Je breekt nu in in een topic van iemand anders en dan wordt het lastig antwoorden aan wie en het is tegen forumregels.

• Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

Zojuist weer even geen internetverbinding gehad en direct gekeken naar lichtjes. Er branden 4 lampjes (groen). ​@Joep1965 

• Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

Als je een KPN Box 12 hebt, dan heb je misschien een slechte voedingsadapter. Er is een slechte serie.

Ik heb inderdaad een Box 12. Weet je of ik die kan omruilen bij KPN?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 23, 2025

Heb je toevallig dit soort dingen in huis?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 23, 2025

Hallo ​@Truus1234 

Via onderstaande website kun je checken of je een defecte voedingsadapter hebt en meteen een nieuwe bestellen indien nodig:

https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen

• Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

Heb je toevallig dit soort dingen in huis?

Niet specifiek deze, maar wel een andere vergelijkbare oplossing.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 24, 2025

Daar was ik al bang voor. Waar wordt die voor gebruikt of beter gezegd wat is er op aangesloten?

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

De tv aan de andere eind van het huis. Wifi was zo instabiel dat dit nodig was. Overigens is het niet dit type.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 24, 2025

Het type maakt niet uit. Je hebt er twee neem ik aan. Eén bij het modem en één bij de tv ontvanger.  Klopt dat?

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

Ik krijg in ieder geval een nieuwe adapter van KPN. Ik hoop dat het daarmee opgelost is! Dankjewel! ​@rbxx

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

Ja

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 24, 2025

Nog één vraagje..heb je deze tv ontvanger?

• April 24, 2025

De tv aan de andere eind van het huis. Wifi was zo instabiel dat dit nodig was. Overigens is het niet dit type.

Het is toch verstandig om over een kabel na te denken. Want zo'n draadloze verbindingset levert nogal eens problemen op. Als je buren ook zo'n set hebben, dan kunnen die van jouw ook verbinding maken met die van je buren. En dan word het een rommeltje. KPN verkoopt ze ook niet meer. Dat is niet voor niets.

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

Het is toch verstandig om over een kabel na te denken. Want zo'n draadloze verbindingset levert nogal eens problemen op. Als je buren ook zo'n set hebben, dan kunnen die van jouw ook verbinding maken met die van je buren. En dan word het een rommeltje. KPN verkoopt ze ook niet meer. Dat is niet voor niets.

Dankjewel voor je tip, maar ik ben eigenlijk al heel veel jaren heel blij met deze oplossing.

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

Nog één vraagje..heb je deze tv ontvanger?

Je hebt best veel vragen 😁. Wat denk je dat het probleem is dan?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 25, 2025

Ik denk ook dat de draadloze verbindingssets het probleem zijn. Deze ontvangers zijn er niet voor geschikt. Eigenlijk moet je ze sowieso niet meer willen. Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is overvol en daar kunnen ze niet tegen. Trek ze er maar uit, reset het modem en de wifipunten en ik denk dat je dan een heel goed netwerk hebt.

• Auteur
  • Topper
  • April 26, 2025

Dank voor meedenken, maar zo ben ik ooit gestart en toen was het internet instabiel. Deze kastjes heb ik pas later toegevoegd. Als oplossing voor de instabiele situatie. Dus het kan niet de veroorzaker zijn.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 26, 2025

De kans dat er iets mis is in het kpndomein is klein. Maar het kan. Vraag een monteur aan. Als het probleem in het kpndomein ligt dan betaal je niets. Haal dan wel de draadloze verbindingssets weg want die worden niet meer ondersteund. Juist vanwege de problemen die ze geven. Het is echt een techniek van vroeger.

• April 26, 2025

Haal dan wel de draadloze verbindingssets weg ...

En laat ze dan weg. Als je ze toch wilt blijven gebruiken, laat ze dan ook zitten als de monteur er is. Die dingen tijdelijk weg halen voor als de monteur er is, dat is natuurlijk onzin. Dan zit je alleen je eigen maar voor de gek te houden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Truus. Wat vervelend dat dit dan plots speelt. Zoals je merkt denkt de Community graag met je mee, dank daarvoor mensen. Persoonlijk zou ik de verbinding, ieder geval voor een tijdje, eens testen zonder de verbindingsset en als het mogelijk is zeker ook even met een kabel.

Informatie over onze diensten kan je ook altijd vinden op onze kennisbank.

Houden de problemen aan, en overweeg je een monteursbezoek dan is het verstandig om eerst even contact te zoeken met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

• Auteur
  • Topper
  • April 28, 2025

@Remco van KPN Hi Remco, zo ben ik ooit gestart. Na een jaar instabiel internet, heb ik moeten kiezen voor de optie met verbindingsset. Een kabel is niet mogelijk en vind ik vanuit KPN ook een vreemd en klant-onvriendelijk antwoord. Moet ik nu alle apparaten in huis gaan bekabelen? Lijkt mij geen oplossing. Ik zou graag van mijn abonnement af willen en een compensatie krijgen voor de extra kosten die ik heb moeten maken. Hoor graag van je!