Skip to main content
Beantwoord

Op de factuur worden kosten voor 1 Gbit/s gerekend, terwijl ik het gratis zou krijgen

• July 28, 2025
  • 13 reacties
  • 121 keer bekeken

Op de laatste factuur wordt de upgrade naar 1Gb gefactureerd, terwijl ik een mail ontvangen heb dat het gratis is....!?

Beste antwoord door Marlon92

Ik heb het zelf omhoog gezet, waarna ik de mail kreeg dat het gratis is…

Dan is het niet gratis voor jou. Die mail kreeg je niet omdat je het zojuist omhoog gezet had. De snelheid had automatisch omhoog gegaan nadat je die mail kreeg. Daarbij is het belangrijk dat de klant zelf niets doet. Omdat je het zelf gedaan hebt is die mail nu niet meer van toepassing voor jou.

Lees dit topic:

Daarin staat:

"Je hoeft zelf niets te doen. Je hoeft ook je abonnement niet te veranderen, dit blijft hetzelfde."

13 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Admin: gegevens verborgen in screenshot i.v.m. privacy

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

​@Peterrb1964 Je klantennummer is zichtbaar op jouw afbeelding, maak deze en jouw achternaam onzichtbaar...

• July 28, 2025

Wanneer heb je deze mail gehad? Je had 200 mbit? Je hebt de afgelopen maanden niets veranderd aan je abonnement? Je hebt niet zelf je abonnement omhoog gezet naar 1 gbit? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

• Antwoord
  • July 28, 2025

Dan is het niet gratis voor jou. Die mail kreeg je niet omdat je het zojuist omhoog gezet had. De snelheid had automatisch omhoog gegaan nadat je die mail kreeg. Daarbij is het belangrijk dat de klant zelf niets doet. Omdat je het zelf gedaan hebt is die mail nu niet meer van toepassing voor jou.

Lees dit topic:

Daarin staat:

"Je hoeft zelf niets te doen. Je hoeft ook je abonnement niet te veranderen, dit blijft hetzelfde."

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Puur toeval dus…..

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Peterrb1964. Welkom op de KPN Community! Dat is wel erg zuur dat je net zelf je snelheid omhoog hebt gezet, voordat je de mail kreeg over de gratis snelheidsverhoging. Als je zelf de snelheid verhoogt of je abonnement verlengd, kom je niet meer in aanmerking voor deze actie helaas. Je bent al eerder geselecteerd als klant en een paar weken later wordt dan pas de mail gestuurd. Vandaar dat het elkaar kan kruizen, spijtig genoeg. 

Hopelijk geniet je wel van de extra snelheid op je verbinding!

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2025

Hallo Arjan van KPN,

ik heb nu verhoogd naar 1GB up- en download.

Echter de speedtest verteld mij:  444 download / 477 upload

"daar betaal ik niet voor".

Kan dat verbeterd worden!?

• August 1, 2025

Hallo Arjan van KPN,

ik heb nu verhoogd naar 1GB up- en download.

Echter de speedtest verteld mij:  444 download / 477 upload

"daar betaal ik niet voor".

Kan dat verbeterd worden!?

Meet je dat op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Rechtstreeks bekabeld op de Experiabox met niets er tussen dan enkel alleen een stukje utp kabel wat bestaat uit 1 ononderbroken stuk? Je gebruikt geen usb naar ethernet adapter?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2025

...op mobiel….welke eerder bij mijn oude snelheid wel de juiste waardes aangaf…

• August 1, 2025

...op mobiel….welke eerder bij mijn oude snelheid wel de juiste waardes aangaf…

WiFi dus. Dat is niet betrouwbaar. Dat kan verstoord worden door omgevingsfactoren. 

Welk modem heb je? Heb je überhaupt WiFi 6?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2025

Hoi Marlon,

leuk dat je reageert, maar mijn bericht is gericht aan de KPN. Ik wacht op hun reactie.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dit is een Community waar klanten elkaar helpen ​@Peterrb1964 en Marlon92 doet alleen zijn best om je van informatie te voorzien. Vaak hebben users zoals Marlon92 ook nog meer kennis over zaken zoals Wifi en netwerksnelheden, dan wij als KPN medewerkers. Dus ik zou zijn hulp juist ter harte nemen, al kan hij soms wat bot uit de hoek komen (😉).

Dat gezegd hebbende is de snelheid die je haalt op je mobiel bij een 1 Gbit/s abonnement heel acceptabel te noemen. Naarmate de snelheden hoger worden, is dat voor Wifi een steeds grotere uitdaging om dat bij te benen. Dat heeft met allerlei factoren te maken, zoals of er ondersteuning is voor Wifi 6 in je modem en in je toestel. Ook factoren zoals afstand tot het Wifi-punt, netwerkkaart in je toestel, obstakels en storingsbronnen in de omgeving spelen een rol. Wil je echt de 1 Gbit/s halen of daarin de buurt komen, dan zul je een apparaat bekabeld moeten aansluiten en daarop een speedtest doen.Â