Skip to main content
Beantwoord

Opeens moet ik € 6,- extra betalen voor 2e ontvanger

• June 13, 2025
  • 14 reacties
  • 237 keer bekeken

Heb al jaren een tweede tv kastje en opnemen pakket deze maand moet ik ineens €6,00 extra betalen voor het tweede tv kastje maar dat hebben ze verkeerd gedaan want als je 2 kastjes heb kreeg je opnemen pakket gratis. Waarom moet ik nu extra betalen er is iets niet goed gegaan in de administratie van kpn. 

Hoe kan dit opgelost worden?

Vriendelijke groeten 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Zwannie I.S., jij hebt een abonnement waarbij standaard 1 tv-ontvanger in het abonnement zit. Door een fout in het facturatie systeem is lange tijd de tweede tv-ontvanger niet in rekening gebracht. Inmiddels is deze fout verholpen. Op 24 april van dit jaar ben je geïnformeerd over het feit dat de tweede tv-ontvanger een tijdlang niet in rekening is gebracht, maar dat dat vanaf dat moment wel ging gebeuren. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • June 13, 2025

@Zwannie I.S.  Vul je forumprofiel in met je naam,adres en je klantnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2025

Mijn profiel is ingevuld weet niet wat ik nog meer moet invullen. Heb ik al vanaf 2020.

Zou u me verder kunnen helpen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Beste ​@Zwannie I.S. vroeger kostte een 2e decoder €5 per maand en had je het opnemenpakket gratis.

Een 2e decoder kost nu €6 per maand en daarbij is het opnemenpakket niet meer gratis.

Daar heb je op enigerlei wijze ook bericht over gehad per mail en extra info op de factuur.

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2025

Daar heb ik nooit een bericht over gehad wel over dat ik voor de tweede ontvanger moest betalen maar dat het opnemen dan niet meer gratis is heb geen bericht over gehad.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Daar heb ik nooit een bericht over gehad wel over dat ik voor de tweede ontvanger moest betalen maar dat het opnemen dan niet meer gratis is heb geen bericht over gehad.

Dan heb je dat misschien gemist ​@Zwannie I.S. 

Ik heb zojuist een proefbestelling gedaan en zie per decoder en voor opnemen aparte bedragen, zoals ik eerder schreef.

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2025

Ben het hier niet mee eens vorig jaar heb ik een mail gehad maar omdat het niets uitmaakte met de prijs lieten ze het zo staan. Nu ineens geen opname gratis meer en ook nog €6,00 extra betalen dat ik €1,00 uur extra zou moeten betalen omdat het tv kastje duurder is geworden vind ik prima maar dit is vreemd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Beste ​@Zwannie I.S. je kunt hierover onder werktijd contact opnemen met KPN via 0800 0402, 24/7 via Facebook of X of de reactie van een moderator hier afwachten.

Ik kan je als medeforumlid helaas niet verder helpen.

Succes.

• June 13, 2025

Zolang je niets aan je abonnement veranderde bleef opnemen gratis. Maar jij heb denk ik wat veranderd aan het abonnement? Klopt dat?

Iemand die een gratis 2de ontvanger in z'n pakket had, en niets veranderd heeft, die heeft dat nu ook nog steeds volgens mij.

Kan je een schermafdruk plaatsen van de factuur 2de pagina?

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2025

Nee ik heb niets aan mijn abonnement veranderd 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • June 13, 2025

@Zwannie I.S. gewoon even afwachten tot een moderator je topic oppakt die heeft namelijk overzicht over jou gegevens, dat lijkt mij de  beste mannier

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Hallo ​@Zwannie I.S., jij hebt een abonnement waarbij standaard 1 tv-ontvanger in het abonnement zit. Door een fout in het facturatie systeem is lange tijd de tweede tv-ontvanger niet in rekening gebracht. Inmiddels is deze fout verholpen. Op 24 april van dit jaar ben je geïnformeerd over het feit dat de tweede tv-ontvanger een tijdlang niet in rekening is gebracht, maar dat dat vanaf dat moment wel ging gebeuren. 

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2025

Beste Jeroen,

Als ik het goed begrijp ga ik nu voor opnemen en 2e tv ontvanger betalen. Terwijl dit eigenlijk gratis was als je een 2e tv ontvanger hebt. Ik kan er niets aan doen dat er bij Kpn een facturatie fout in het systeem zat. 

Graag herstel voor de omzetting zodat ik maar € 1,00 extra per maand ga betalen.

Vriendelijke groeten,

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Opnemen was inderdaad gratis bij 2 tv-ontvangers. In de administratie stond de tweede ontvanger niet goed geregistreerd, waardoor het Opnemen ook niet gratis had mogen zijn al die tijd. Beide dingen zijn nu gecorrigeerd. 

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025

Voor opnemen heb ik wel altijd betaald. Dus het ging eigenlijk om 0,01 cent per maand 🙂