Skip to main content
Beantwoord

Opgeheven 06-nummer staat nog steeds tussen nummers

• August 13, 2026
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

GerhardR
Topper
Forum|alt.badge.img

ik heb een 06  nummer opgezegd omdat het niet meer word gebruikt, maar online staat het nog steeds tussen mijn nummers

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@GerhardR 

Ook als je al uit contract bent met je mobiele abonnement, heb je te maken met de wettelijke opzegtermijn van een maand, beide staan namelijk los van elkaar.

Dus vanaf de dag (datum) van opzeggen tel je daar dus 1 maand bovenop, voordat je mobiele abonnement wordt beëindigd.

Pas daarna zul je het 06-nummer niet meer terug zien in Mijn KPN.

Voorbeeld:

Iemand doet de opzegging van zijn mobiele abonnement op 1 april, dan wordt pas op 1 mei zijn mobiele abonnement beëindigd.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@GerhardR 

Bij het opzeggen van een mobiel abonnement, heb je altijd de wettelijk opzegtermijn van een maand.
Je mobiele abonnement wordt dus niet direct beëindigd, maar nadat de wettelijke opzegtermijn voorbij is.
Tot dan blijft je 06-nummer zichtbaar binnen Mijn KPN.

Wil je dat het abonnement per direct stopt, dan moet dit doen onder de noemer:
“opzeggen met afkoopsom” met daarbij de datum dat het abonnement moet stoppen.
Dan wordt de maand dat je abonnement nog zou lopen, eerder in rekening gebracht.

LET OP: zit je nog binnen je contractuele verplichting, dan wordt bij het opzeggen met afkoopsom alle resterende maanden in één keer in rekening gebracht.

GerhardR
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 14, 2026

Ja, dat snap ik maar dit telefoon nummer is al uit het contract dat liep tot 26-9-2025 , ik heb 2 keer gebeld om het hele abbonement stop te zetten, maar het staat nog steeds tussen mijn nummers, het zou niet meer actief moeten zijn.. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@GerhardR 

Ook als je al uit contract bent met je mobiele abonnement, heb je te maken met de wettelijke opzegtermijn van een maand, beide staan namelijk los van elkaar.

Dus vanaf de dag (datum) van opzeggen tel je daar dus 1 maand bovenop, voordat je mobiele abonnement wordt beëindigd.

Pas daarna zul je het 06-nummer niet meer terug zien in Mijn KPN.

Voorbeeld:

Iemand doet de opzegging van zijn mobiele abonnement op 1 april, dan wordt pas op 1 mei zijn mobiele abonnement beëindigd.

GerhardR
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 14, 2026

Oke, bedankt voor uw reactie!

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@GerhardR . Mocht je nummer na die periode nog wel zichtbaar zijn, laat het dan hier weten. Dan doen we meer onderzoek!

GerhardR
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 19, 2026

Hallo,

het nummer staat er nog steeds tussen, sterker nog het maand bedrag is gewoon afgetrokken van de rekening! Ik heb nu 2 keer gebeld met de klantenservice om dit nummer definitief stop te zetten,  dit zou ook gebeuren..

en dat lukt dus niet.. 

Erwin van KPN
Moderator

Nu ben ik wel even benieuwd.  Als je belt en een een collega zegt: ”Ik zeg het voor u op” Dan zou je daar altijd een bevestiging per mail van moeten krijgen. Heb jij die wel gehad? 

GerhardR
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 22, 2026

Dat is een goede.. die mail kan ik niet vinden! 

Dan is het daar fout gegaan..