Skip to main content
Beantwoord

Ophogen snelheid glasvezel 100 Mbps naar 200 Mbps

• June 11, 2025
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

B.vd.B
Nieuwkomer

Als je een nieuw abo afsluit krijg je:

100Mbps internet voor €42,50 

200MBps internet voor €43,50

Ik heb recentelijk mijn abonnement verlengd. Tijdens het verlengaanbod was het verschil tussen 100Mbps en 200Mbps echter €7,79 dus dacht dat pas ik erna wel aan. Echter wanneer ik het nu aan wil passen is de meerprijs 15,29 (7,79 + 7,50) per maand. 

https://tweakers.net/nieuws/233402/kpn-verlaagt-prijs-200mbit-s-glasvezelabonnement-en-voegt-500mbit-s-optie-toe.html

Prijs zou gelden voor verlengende klanten, maar bij verlenging kreeg ik geen aanbod voor deze prijzen. Enkel voor de oude prijzen voor 200Mbps. 

Wat ik graag zou willen is zelf mijn snelheid voor de resterende contractsduur aanpassen van 100Mbps naar 200Mbps voor €1,- per maand extra (zonder verdere aanpassingen). Maar zo te zien staan de prijzen van snelheid voor bestaande klanten nog op de oude prijs van begin van dit jaar (ipv de nieuwe prijzen welke 

Beste antwoord door Denise van KPN

Een hele terechte vraag, ​@B.vd.B. Natuurlijk wil je graag voor een zo laag mogelijke prijs een zo hoog mogelijke snelheid. Met € 1 verschil snap ik heel goed dat je liever voor 200 Mbit/s zou kiezen.

De prijzen die je op de website ziet, zijn voor abonnementen die nu afgesloten kunnen worden. Jij hebt jouw abonnement eerder afgesloten en daarmee heb je andere voorwaarden en dus andere prijzen. Dat betekent dat je met jouw huidige abonnement niet de snelheid kunt verhogen voor € 1 per maand. Daarvoor zou je jouw abonnement niet alleen moeten verlengen, maar moeten vernieuwen. Met het verlengen behoud je namelijk jouw huidige abonnement en leg je die voor een jaar of 2 vast. Wil je gebruik maken van de nieuwe prijzen, dan zal je het abonnement dus moeten vernieuwen. Dat kan alleen via de telefonische klantenservice. Maak daarvoor een belafspraak. Wij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2025

Een hele terechte vraag, ​@B.vd.B. Natuurlijk wil je graag voor een zo laag mogelijke prijs een zo hoog mogelijke snelheid. Met € 1 verschil snap ik heel goed dat je liever voor 200 Mbit/s zou kiezen.

De prijzen die je op de website ziet, zijn voor abonnementen die nu afgesloten kunnen worden. Jij hebt jouw abonnement eerder afgesloten en daarmee heb je andere voorwaarden en dus andere prijzen. Dat betekent dat je met jouw huidige abonnement niet de snelheid kunt verhogen voor € 1 per maand. Daarvoor zou je jouw abonnement niet alleen moeten verlengen, maar moeten vernieuwen. Met het verlengen behoud je namelijk jouw huidige abonnement en leg je die voor een jaar of 2 vast. Wil je gebruik maken van de nieuwe prijzen, dan zal je het abonnement dus moeten vernieuwen. Dat kan alleen via de telefonische klantenservice. Maak daarvoor een belafspraak. Wij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.