Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen contract, door wijziging voorwaarden

• May 5, 2026
  • 50 reacties
  • 793 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik wil graag mijn contract opzeggen van kpn thuis, ik heb echter nog bijna 1.5 jaar contract. het schijnt zo te zijn dat je dus vanwege de verandering voorwaarden nu kosteloos kunt opzeggen/overstappen. dit probeer ik maar er word steeds gezegd dat dit niet mogelijk is omdat ik de mail daar over nog niet gehad heb hoe zit dit precies kan ik wel of niet opzeggen? kan iemand dit helder maken? heb inmiddels meerdere mensen van kpn gesproken en ze geven allemaal tegenstrijdige info.

Beste antwoord door Rowi.

@ROYRUM probeer het eens via deze link https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Daarmee 'verleng' je met de huidige prijzen de door TDN genoemde € 45,00.

50 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Het kan vanaf het moment dat je de mail er over krijgt. Ik heb hem vandaag gehad. (Maar geen behoefte om op te zeggen)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

@Ik_Combineer ik heb 2 mails gehad vandaag, 1 over mobiel en 1 over email adressen van kpn, beide mails beschrijven ook dat de voorwaarden gaan veranderen. de mail over thuis nog niet ontvangen. hoe zit dit precies? en waar begint de mail mee als titel?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

KPN thuis gaat zo ver ik weet niet wijzigen. Het gaat om mobiel.

• May 5, 2026

Het kan vanaf het moment dat je de mail er over krijgt. Ik heb hem vandaag gehad. (Maar geen behoefte om op te zeggen)

Dast lijkt me logisch voor jou ​@Ik_Combineer 😎

‘Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt ‘ luidt een oud spreekwoord.

of 

"Bijt niet de hand die je voedt"

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Als ik google geloven mag en diverse sites geldt het ook voor thuis.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

KPN thuis gaat zo ver ik weet niet wijzigen. Het gaat om mobiel.

De algemene voorwaarden zijn gewijzigd voor vast en mobiele diensten. Zie hier mijn samenvatting over de wijzigingen

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Dast lijkt me logisch voor jou ​@Ik_Combineer 😎

‘Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt ‘ luidt een oud spreekwoord.

of 

"Bijt niet de hand die je voedt"

Ik heb collega's met internet van onze concullega's hoor. Maar dat is geen discussie voor hier. 

@TDN heeft denk ik het beste antwoord gegeven.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De Algemene Voorwaarden die gaan wijzigen hebben betrekking op alle abonnementen van KPN. Jij bent dus ook voor het Thuis abonnement contractvrij ​@D-deweerd. Ik begrijp dat je inmiddels communicatie hebt ontvangen over de wijziging? Vanaf het moment dat er communicatie is ontvangen geldt een contractvrije periode van 1 maand. 

In jouw geval gaat het om de communicatie over de e-mailadressen van KPN in combinatie met de wijziging van de Algemene Voorwaarden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

@Jeroen van KPN uw collega beweert dat het niet klopt wat u zegt, ik moet de mail ontvangen die gaat over thuis. u collega beweert ook dat hij in het systeem ziet dat ik de mails nog niet heb gehad.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

@Jeroen van KPN uw collega beweert dat het niet klopt wat u zegt, ik moet de mail ontvangen die gaat over thuis. u collega beweert ook dat hij in het systeem ziet dat ik de mails nog niet heb gehad.

Maar wil je zonder internet zitten of overstappen? Als het dat laatste is kan je overstappen met de overstapservice bij je nieuwe provider en melden dat je contractsvrij bent. Dan zegt de nieuwe provider KPN op. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

@Jeroen van KPN Ik wil dan overstappen, ik zie nergens in de mail dat ik contract vrij ben. hoe kan ik hier bewijs van krijgen? zodat ik niet achteraf toch een boete krijg?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als je vanuit de e-mail doorklikt naar: Wijziging in de algemene voorwaarden | KPN Daar staat vervolgens:

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Je hebt zojuist zwart op wit van Jeroen bevestiging gehad dat de mail over email adressen bevestiging is van contractsvrij zijn. Hij is een medewerker van deze community dus spreekt namens KPN.

• May 5, 2026

@Jeroen van KPN Ik wil dan overstappen, ik zie nergens in de mail dat ik contract vrij ben. hoe kan ik hier bewijs van krijgen? zodat ik niet achteraf toch een boete krijg?

In het emailbericht wat ik heb ontvangen stond helemaal onderin een datum genoemd tot wanneer ik iets zou kunnen doen. Er staat inderdaad niet letterlijk dat je contractvrij bent.

Maar het is er wel uit op te  maken

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

@Jeroen van KPN inmiddels proberen over te stappen met de overstap hulp, daarbij kreeg ik een mail het is niet goed gekeurd door kpn omdat ik nog in mijn contract zit….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

@Jeroen van KPN inmiddels is er een overstap gedaan met Early terminate, en als start datum 5 juni dan is er toch ook boete vrij of zie ik dat verkeerd, aan de telefoon vertelde ze mij dat het dan wel zo snel mogelijk moet en dan als het 5 juni over gaat ik alsnog een boete krijg

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@D-deweerd De contractvrije periode wordt vermeldt in het mailtje dat naar je is verzonden

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

@Vikash van KPN ik heb u even een prive berichtje gestuurd

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 7, 2026

@Vikash van KPN ik loop tegen hetzelfde probleem op. Tegenstrijdige informatie van de klantenservice!

• Topper
  • May 7, 2026

Goedemiddag,

2x gebeld: 2x ander antwoord.

Ik heb de email nog niet gehad, dus val ik niet onder de nieuwe voorwaarden wordt er steeds gezegd.

Uitgelegd dat ik Vorig jaar mobiel en 2 jaar geleden vast internet heb afgesloten.
Ik kan dus niet overstappen ( omdat in het systeem van KPN staat dat ik nog steeds een contract heb)
1 slimmerik vertelde mij dat ik altijd kan opzeggen in de KPN-app….zonder erbij te zeggen dat ik dan een boete krijg als ik voortijdig opzeg.

Hoe op te lossen ??

Dank alvast!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2026

@ROYRUM Precies het zelfde probleem heb 8 mensen van kpn gesproken en 8 verschillende antwoorden de een zegt kan niet de ander wel ik heb zelfsde mail gehad en nog blijven ze beweren dat het niet kan

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@ROYRUM en ​@TonM1965, ik snap dat dit dan vragen oproept. De e-mails worden gefaseerd verstuurd dus het kan kloppen dat je nog geen bericht hebt ontvangen.

Zodra je van ons een bericht hebt ontvangen, staat daarin vanaf welke datum de prijsverhoging en/of de nieuwe algemene voorwaarden ingaan. We sturen dit per abonnement/nummer. Pas zodra je voor dat specifieke abonnement bericht hebt gekregen, kun je eventueel actie ondernemen. Hou er dus rekening mee dat voor de verschillende abonnementen er op andere momenten communicatie wordt gestuurd

Wil je opzeggen of overstappen?
Dan kun je een overstapverzoek doen via je nieuwe provider. Geef daarbij aan dat de overstap zo snel mogelijk moet plaatsvinden, en in ieder geval vóór de datum waarop de wijziging ingaat. Je nieuwe provider houdt je op de hoogte van de status en je ontvangt van ons ook een bevestiging.

• Topper
  • May 7, 2026

Echt irritant die lui van kpn op de "klantenservice"

Ik wil overstappen, maar door zulke sukkels kan het niet.

Als ik ergens anders een nieuw abonnement wil afsluiten met nummerbehoud kan het niet omdat ik zogenaamd nog vast zit aan mijn oude contracten.…

Iemand een oplossing ??

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2026

@ROYRUM dit moet met Early Termination aangevraagd worden, dit had ik met thuis gedaan. Bij een andere internet provider kreeg toch later te horen van kpn dat ik een boete zou krijgen, en ook de mail wel gehad. Heb inmiddels de aanvraag maar geannuleerd bij de thuis aanbieder  waar ik heen wou. Heel vervelend 

• Topper
  • May 7, 2026

Hoi ​@ROYRUM en ​@TonM1965, ik snap dat dit dan vragen oproept. De e-mails worden gefaseerd verstuurd dus het kan kloppen dat je nog geen bericht hebt ontvangen.

Zodra je van ons een bericht hebt ontvangen, staat daarin vanaf welke datum de prijsverhoging en/of de nieuwe algemene voorwaarden ingaan. We sturen dit per abonnement/nummer. Pas zodra je voor dat specifieke abonnement bericht hebt gekregen, kun je eventueel actie ondernemen. Hou er dus rekening mee dat voor de verschillende abonnementen er op andere momenten communicatie wordt gestuurd

Wil je opzeggen of overstappen?
Dan kun je een overstapverzoek doen via je nieuwe provider. Geef daarbij aan dat de overstap zo snel mogelijk moet plaatsvinden, en in ieder geval vóór de datum waarop de wijziging ingaat. Je nieuwe provider houdt je op de hoogte van de status en je ontvangt van ons ook een bevestiging.

Hoezo pas als ik bericht heb ontvangen??

Ik heb oude contracten ( 1 + 2 jaar oud nu )