Skip to main content

Opzeggen contract: iedereen roept maar wat

• July 1, 2025
  • 7 reacties
  • 78 keer bekeken

Riley Basoski
Nieuwkomer

Meermaals verkeerd geïnformeerd over het opzeggen van mijn contract, maar KPN zegt dat wat haar medewerkers zeggen niet bindend is. Iedereen roept en doet maar wat. Nog nooit zoiets slechts meegemaakt. Medewerker van klachten gaf de vergelijking als KPN zegt dat u een auto krijgt wil dit niet zeggen dat u daadwerkelijk de auto ook krijgt. Dit is heel raar want KPN zou dat nooit zeggen, maar wel of je het contract wel of niet mag opzeggen. Nu zit ik door KPN dus vast aan 2 contracten.

7 reacties

• July 1, 2025

Waar gaat dit over? 2 contracten? Mobiel of thuis abonnementen? En hoe is dit zo gekomen? 

Je begrijpt toch wel dat je een lopend contract niet zomaar op kan zeggen? 

Riley Basoski
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Dat begrijp ik uiteraard. 2 medewerkers van kpn gaven aan dat op mijn nieuwe adres kpn niet kon leveren over de coax. Dit was een reden om te ontbinden. Ze probeerde mij nog solcon te verkopen, omdat die wel konden leveren. Dit zegt dus genoeg over het het advies wat ik kreeg. Ik heb toen ziggo aangevraagd en een opzegging gemaild. Nu blijkt dus dat er wel minimaal geleverd kan worden en er niet ontbonden kan worden. Reactie hierop duurde ook al 6 weken. Ik kan dus niet onder mijn ziggo en kpn uit. Daarom iedereen roept maar wat en zegt wat anders. Er wordt niet meegedacht en blijkbaar zaken die aan de telefoon worden gezegd hebben geen waarde. Ik heb nog nooit zoiets slechts meegemaakt. Overigens had ik 2 jaar geleden ook al gezeik voor het maken van een afspraak om glasvezel naar binnen te leggen. Toen heb ik 5 verschillende dingen gehoord die ik moest doen voor een afspraak. Onkunde zit dus gewoon in het bedrijf.

• July 1, 2025

KPN kan inderdaad niet leveren over coax. Coax is van Ziggo en alleen Ziggo kan daar over leveren. Maar blijkbaar ligt er bij jou ook nog een telefoonkabel. Daar levert KPN wel over.

De juiste werkwijze had geweest: een gratis installatie monteur laten komen. 

2 medewerkers van kpn gaven aan dat op mijn nieuwe adres kpn niet kon leveren over de coax.

Waarom had je überhaupt contact met medewerkers van KPN? Als je verhuist geef je gewoon een verhuizing door via de website. Dan gaat alles automatisch, hoef je geen je geen enkele medewerkers te spreken. 

Riley Basoski
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Waarom zeggen 2 medewerkers van kpn dat ik mijn contract kan opzeggen per mail en proberen ze mij de dochter te verkopen als dit niet zo is? Ik ging naar een oud huis, ik wilde gelijk weten of ik de aansluiting wel kon gebruiken. Dit bleek dus ook niet zo te zijn. Zonder bellen had bij verhuizen niks gewerkt. Gewoon slecht advies en een stel prutsers.

• July 1, 2025

Waarom zeggen 2 medewerkers van kpn dat ik mijn contract kan opzeggen per mail en proberen ze mij de dochter te verkopen als dit niet zo is?

Solcon levert ook niet over COAX. Dus heb je misschien nog glasvezel van Odido liggen ofzo? Daar levert Solcon wel over.

Ik ging naar een oud huis, ik wilde gelijk weten of ik de aansluiting wel kon gebruiken. Dit bleek dus ook niet zo te zijn. Zonder bellen had bij verhuizen niks gewerkt. 

Zoals ik al schreef: Er had gewoon een installatie monteur moeten komen. 

Riley Basoski
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Zoals ik zei ze roepen maar wat. Iets zeggen dat klopt is toch niet zo moeilijk.

• July 1, 2025

Dat is heel spijtig. Had nooit mogen gebeuren. Maar het probleem is nu dat je spreekwoordelijk geen poot hebt om op te staan. Want je hebt niets zwart op wit. Ik vrees dat KPN het contract niet gaat ontbinden. Hoe lang loopt het nog?