Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen mobiel internet lukt niet. Ik ben niet telefonisch bereikbaar

• October 8, 2025
  • 15 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik wil me mobiel abonnement opzeggen, omdat ik een aantal maanden langer in het buitenland verblijf. 

om het abbonement op te zeggen willen ze je telefonisch nog spreken ter “bevestiging”. 

dit is niet mogelijk omdat ik in het buitenland zit. En dus alleen per e-mail of via de chat bereikbaar ben

Hoe kan ik in contact komen om mijn opzegging te bevestigingen ?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@propeller. Welkom op de community en bedankt dat je je vraag hier stelt. Ik snap heel goed dat dit lastig is. Zeker als je in het buitenland bent en gewoon netjes je abonnement wilt opzeggen.

Ik kan je via deze weg helaas niet verder helpen met de opzegging zelf, omdat ik een verificatie hier niet kan uitvoeren. Heb je inmiddels contact kunnen krijgen met een collega van de klantenservice? 

Laat vooral weten of het is gelukt.

15 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@propeller 

Vanuit het buitenland kun je de klantenservice van KPN telefonisch bereiken op de volgende telefoonnummers:

• Via een vaste telefoon / telefooncel : 0031 6 12001200
  • Via een mobiele telefoon : +31 6 12001200

Verblijf je momenteel gewoon binnen de EU, dan zijn er geen kosten bij het bellen vanaf een Nederlandse mobiele telefoon, aangezien die gewoon wordt berekenend vanuit de bel-bundel of onbeperkt bellen.

Vanaf een vaste telefoonlijn betaal je altijd gesprekkosten.

Dus heb je een reisgenoot met een Nederlands mobiele telefoon, vraag dan of je daarmee even mag bellen i.v.m. de opzegging bij KPN.

Via de socials van KPN zou je het ook nog kunnen proberen, KPN via X of KPN via Facebook

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Ik wil het gewoon per e-mail bevestigen of per chat. Bellen van buiten de EU is duur. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 8, 2025

Gewoon bellen, of het duur is of niet, of contact zoeken via de eerder genoemde Socials. Het abonnement wordt anders niet beëindigd. 

Succes!

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Dag ​@propeller je kan online (zonder te bellen) een abonnement aangaan, derhalve kan je wettelijk gezien dus ook online (zonder te bellen) het abonnement opzeggen, zo ook bij KPN:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen

Dat men je liever telefonaal benadert vanwege een poging je over te halen toch abonnee te blijven is in deze niet relevant.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik wil het gewoon per e-mail bevestigen of per chat. Bellen van buiten de EU is duur. 

Hoi ​@propeller 

Wat mede community lid ​@Raspberry al schreef in zijn reactie, is de KPN klantenservice niet bereikbaar via de e-mail of de chat.
De chatfunctie met een medewerker is al een tijd geleden volledig stop gezet, en is inmiddels omgedoopt tot een chatbot met de naam Dot.

Bellen vanuit een land buiten de EU is in de meeste gevallen 1,- euro per minuut, vanaf een KPN mobiele aansluiting.
Bij een andere Nederlandse provider kunnen er andere kosten gelden.

Daarnaast heeft ​@Dicksooo een goed punt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hoi ​@propeller. Welkom op de community en bedankt dat je je vraag hier stelt. Ik snap heel goed dat dit lastig is. Zeker als je in het buitenland bent en gewoon netjes je abonnement wilt opzeggen.

Ik kan je via deze weg helaas niet verder helpen met de opzegging zelf, omdat ik een verificatie hier niet kan uitvoeren. Heb je inmiddels contact kunnen krijgen met een collega van de klantenservice? 

Laat vooral weten of het is gelukt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 21, 2025

Is het al gelukt ​@propeller?

• Auteur
  • Topper
  • October 22, 2025

Nee, ze hebben Zojuist weer een nieuwe maandbundel gegeven. Dit terwijl ik toch 2 weken geleden online mijn abonnement heb opgezegd..

• Auteur
  • Topper
  • October 22, 2025

Ze hebben de opzegging niet verwerkt, wat is het e-mail adres om contact op te nemen?

Beste meneer/mevrouw X

Introductie

Je hebt een formulier ingevuld op onze website. We hebben je opzegging mobiel abonnement goed ontvangen. We verwerken jouw opzegging mobiel abonnement zo snel mogelijk. Meestal is dit binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 22, 2025

Je zegt online opgezegd te hebben. Mooi. Heb je daarna ook een opzegbevestiging van KPN ontvangen waarin de definitieve opzegdatum is vermeld? Je hebt hoe dan ook een minimale opzegtermijn van één maand. Pas na de opzegdatum ontvang je enkele weken later een eindfactuur. Je betaalt de abonnementskosten vooruit. Achteraf vindt dus een verrekening plaats.

Dus, heb je een opzegbevestiging ontvangen? 

• Auteur
  • Topper
  • October 22, 2025

Ik heb de e-mail net gedeeld hier, dat is het enigste wat ik  heb ontvangen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 22, 2025

Dat is de ontvangstbevestiging van je opzegging. Niet de definitieve opzegging. Zoals er wordt aangegeven is je verzoek goed ontvangen en zal nog verwerkt moeten worden. Meestal binnen 5 werkdagen, wat een indicatie is. Er zit dus niets op dan af te wachten. KPN is niet per e-mail te bereiken. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 22, 2025

Ik heb de e-mail net gedeeld hier, dat is het enigste wat ik  heb ontvangen. 

Bewaar in ieder geval dit e-mailtje goed!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@propeller 

Het snelst is toch echt even met de klantenservice bellen.
Die kunnen checken of je opzegging wel goed is binnengekomen en inmiddels ook is verwerkt.
Zo niet, dan kan de medewerker gelijk in actie komen.

Dus probeer een mobiel van iemand anders even te lenen, om even te kunnen bellen met de klantenservice van KPN.
Er is vast wel een persoon, die zijn mobiel hiervoor even aan je wilt geven.

Ook kun je natuurlijk even bellen vanaf een vaste telefoon of telefooncel (laatste mits aanwezig uiteraard, want de telefooncel verdwijnt vaak vanuit het straatbeeld).

• Via een vaste telefoon of telefooncel : 0031 6 12001200
  • Via een mobiele telefoon : +31 6 12001200

In dit soort gevallen is een telefoontje het snelst!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@propeller Lukt het niet om ons telefonisch te bereiken, dan kun je ook contact opnemen met KPN via X of KPN via Facebook. Zoals Michel.uit.Arnhem hierboven al aangaf, kunnen we je daar ook helpen met het opzeggen van je abonnement.