Skip to main content
Vraag

Opzeggen n.a.v. wijziging AV, overstapservice?

• May 30, 2026
  • 4 reacties
  • 24 keer bekeken

Ik wou graag mijn internet abo overstappen/opzeggen I.v.m. de gewijzigde AV.

Nu is mijn vraag: Moet dit per se via het opzeg-formulier of kan ik hierbij ook gebruik maken van de overstapservice van de nieuwe provider?

Dit ivm eventuele afkoopsom bij gebruik van overstapservice. Ik kon het antwoord hierop zo snel niet vinden hier.

4 reacties

• May 30, 2026

Beste ​@AnoniemPersoon als je een mail hebt gehad aangaande de nieuwe voorwaarden heb je de mogelijkheid binnen de in de mail gestelde termijn gratis op te zeggen, over te stappen of niets te doen.

Je bent dus eigenlijk 30 dagen contractvrij.

Via de overstapservice van de nieuwe provider moet dat gewoon lukken, heb ik op dezelfde wijze gedaan en ga over ongeveer 3 weken over

Beste ​@AnoniemPersoon als je een mail hebt gehad aangaande de nieuwe voorwaarden heb je de mogelijkheid binnen de in de mail gestelde termijn gratis op te zeggen, over te stappen of niets te doen.

Je bent dus eigenlijk 30 dagen contractvrij.

Via de overstapservice van de nieuwe provider moet dat gewoon lukken, heb ik op dezelfde wijze gedaan en ga over ongeveer 3 weken over

Top, bedankt! Hoe zit dit met de opzegtermijn? Ik moet voor 10 juni opzeggen volgens de mail. 

Dan moet ik een einddatum vóór 10 juni aangeven? En dan zo spoedig mogelijk overstappen? Of zit er nog een maand aan vast?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2026

Vb. Als je  vandaag bij een nieuwe provider een abonnement neemt met overstapservice zegt deze vandaag op bij je huidige provider. Deze datum is leidend. In verband met de wettelijke opzegtermijn stopt kpn 30 juni en gaat je abonnement bij je nieuwe provider in.

Ik neem aan dat je naar Ziggo gaat. Daar staat nu ook in dat abonnementen maandelijks verhoogd mogen worden en ontloop je dat dus niet. 

Ook krijg je alle ESPN zenders. En is die 2,50 daarvoor al in de nieuwe abonnementen verwerkt. 

• May 30, 2026

Beste ​@AnoniemPersoon als je vandaag opzegt met overstapservice wordt je nieuwe abo over 1 maand actief, dus 1 maand opzegtermijn, zoals gebruikelijk bij de meeste providers.