Skip to main content
Beantwoord

Opzegging die doorgegeven werd via KPN.com, nooit goed verwerkt

• September 26, 2025
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Klacht over klantenservice

Ik ben normaal niet snel iemand die in de pen klimt, maar wil toch graag mijn ongenoegen uiten over de Klantenservice.

Situatie:

Abo voor internet en tv liep 22 augustus jl af.

Ik heb op 19 augustus jl via de website van KPN mijn abo opgezegd. Dit is dus ruim 1 maand voor afloop van het contract. Niets meer of minder. Ik heb mij hier aan de wettige opzeggingstermijn gehouden. Ik kreeg enkele minuten later een e-mail dat mijn opzegging in goede orde ontvangen was. Dus de kous is daarmee voor mij af. 

Ik bemerkte op 24 september jl. dat de verbinding nog actief was en besloot toen de klantenservice te bellen.

Gesprek 1. 

Medewerker kon niets in het systeem vinden over opzegging vinden en ging dit onmiddellijk handmatig in orde maken. Verder niets gezegd.

Kreeg na enige tijd een mail dat het abo tot 24 oktober as. door liep, terwijl het contract afliep op 22 september af!!

Niet mee eens natuurlijk.

Gesprek 2.

Medewerker kon ook niets over opzegging vinden. Vertelde mij dat ik dat ook niet via de website moest doen, dan zou het niet goed komen!! Dus eigenlijk mijn schuld!!!! Adviseerde mij een klacht in te dienen op de website.

Gesprek 3.

Aan de hand van klacht belde een medewerker en deze heeft het uiteindelijk in orde gemaakt. Ik zou een rekening krijgen en deze betaalt KPN later weer terug!! 

Nou, hier zit mijn grootste probleem. Niet direct om € 62,50 ( is inmiddels afgeschreven) die ik later toch weer zou terug krijgen (hopelijk), maar om het principe! Ik ben gewoon niets verschuldigd! 

Ik heb niets verkeerd gedaan! Het is te wijten aan een fout van KPN! 

Overweeg toch stornering omdat het onrechtvaardig aan voelt! 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@FvW54 ,

Mijn advies is om toch niet te storneren. Dat levert alleen maar extra gedoe op. 

Je hebt inmiddels jouw klacht toegewezen gekregen. Daarmee is jouw abonnement gestopt op de door jou gewenste datum. Administratief kan het niet anders dan dat je over een maand jouw geld terug krijgt. 

Even slikken, maar dat komt goed. 

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 26, 2025

U heeft zeker het recht om te storneren, maar helaas brengt dat vaak de nodige rompslomp met zich mee van. U krijgt uw geld terug, maar dit kan wel tot een maand duren. De keuze is uiteraard aan u, ik zou het laten voor wat het is nu.

Het is een vervelende situatie, maar laten we eerlijk en realistisch blijven, een foutje kan gebeuren toch, zelfs bij KPN. Het wordt netjes opgelost, eind goed, al goed.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Hallo ​@FvW54 ,

Mijn advies is om toch niet te storneren. Dat levert alleen maar extra gedoe op. 

Je hebt inmiddels jouw klacht toegewezen gekregen. Daarmee is jouw abonnement gestopt op de door jou gewenste datum. Administratief kan het niet anders dan dat je over een maand jouw geld terug krijgt. 

Even slikken, maar dat komt goed.Â