Skip to main content
Vraag

Opzegging na overlijden

• April 16, 2025
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Ronsrace
Helper
Forum|alt.badge.img

Goedendag,

Ik heb een vervelend gesprek gehad met 2 KPN medewerkers.

Na het overlijden van mijn vrouw afgelopen jaar mei, heb ik besloten te gaan verhuizen. Ik wil mijn abonnement dan ook opzeggen per 1 mei a.s. in de wetenschap dat het 2-jarig contract doorloopt tot november dit jaar. Wij waren meer dan 20 jaar abonnee…Het meenemen van het abonnement is geen optie daar op mijn nieuwe adres collectief Ziggo wordt aangeboden. 

De helpdesk agent draait een standaard protocol af wat op hun beeldscherm verschijnt, geen empathie, nada, niets. Gewoon restant betaling doen, punt.

Daarna kreeg ik een enquête, hoe het gesprek was gegaan. Daar reageerde een 2de medewerker. Ook hier hetzelfde verhaal. Ik moest naar e gemeente gaan, een uittreksel opvragen, dit opsturen naar opzeggen@kpn.com en dan maar afwachten.

Ik vindt het best stuitend dat ik na meer dan 20 jaar klant te zijn geweest deze moeite moet doen om van mijn abonnement af te komen na het overlijden van mijn vrouw.

Empathie is zeer ver te zoeken, wat een bedrijf…..

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• April 16, 2025

Met alle respect: contract is contract. Een contract word nooit zomaar ontbonden. 

De helpdesk agent draait een standaard protocol af wat op hun beeldscherm verschijnt...

Ze kunnen waarschijnlijk niet eens iets. Ook al zouden ze willen. Ze hebben echt geen knopje waarmee ze zomaar jouw contract stop kunnen zetten.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Ronsrace . Welkom bij de KPN Community.

Allereerst nog gecondoleerd.  Dat zijn heftige momenten in iemands leven.  

Voor zover ik nu kan inschatten zou dit verder los staan van jouw verhuizing.  En als je verhuist naar een plek waar KPN niet levert, is dat een geldige reden tot ontbinding van contract. 

Ik hoop dat ze dit jou ook zo uitgelegd hebben aan de telefoon. 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen