Skip to main content

Beste mensen,

Het internationale telefoonnummer : 0031-612001200, geeft de informatie toon.. KPN is NIET bereikbaar terwijl twee -heel vervelende- zaken nog altijd niet goed zijn opgelost.

1. Op 15 oktober beëindigde ik mijn zakelijk abonnement vanwege emigratie naar Frankrijk. Gisteren, 3 juni 2025, kreeg ik een ‘dwangbevel’ een achterstallige nota te voldoen… (terwijl veelvuldig is aangekaart en verwerkt dat het abonnement in december afliep)
  1. Midden februari 2025 is een particulier abonnement bij KPN opgezegd (ook keurig via de website) omdat de abonnee naar een zorgcentrum verhuisde waar ZIGGO gebruik verplicht is….  Op 1 juni komt een ‘dwang’bevel binnen voor 16 juni te betalen om deurwaarderskosten te voorkomen….. HEt abonnement is keurig voldaan tot 1 april j.l.  

Het is absoluut afschuwelijk geen mogelijkheden te kunnen vinden om deze twee  kwesties op een keurige wijze af te handelen..

Wat betreft dat 2de abonnement: is daar nog sprake van een lopend jaarcontract?

Dat ziggo in een zorgcentrum beschikbaar is, dat is voor KPN geen reden om een lopend contract te ontbinden. Als KPN daar ook kan leveren, dan zal het contract gewoon uitgezeten moeten worden. Of afgekocht.

Bij het 2e abonnement, dat al jaren liep, was geen sprake van een lopend jaarcontract, tenzij KPN zulks eigenhandig kan opleggen. 

Het abonnement is, met in achtneming van 1 maand opzeggingstermijn, keurig opgezegd

Bij het 2e abonnement, dat al jaren liep, was geen sprake van een lopend jaarcontract, tenzij KPN zulks eigenhandig kan opleggen. 

Het abonnement is, met in achtneming van 1 maand opzeggingstermijn, keurig opgezegd

Is er ook een bevestiging vanuit KPN dat het abonnement is opgezegd? Via de email? 

Het kan zo zijn dat het gewoon de laatste factuur is. Als je halverwege februari opzegt, dan loopt het abonnement dus nog tot half maart minimaal. Daarna gaat het systeem pas nadenken over het stopzetten van factureren. Maar als er dan nog een factuur klaar staat in het systeem van KPN, dan word deze nog gewoon verstuurd. Later krijg je dan een slotfactuur. Het teveel betaalde word dan gecrediteerd. 

Na het opzeggen is deze mail naar “opzeggen@kpn.com” gestuurd:   En is het telfort-mailadres gestopt

ma 3 mrt, 16:09

aan opzeggen

Geachte mevrouw of mijnheer,

Dhr. N. Blank is afgelopen vrijdag, 28 februari verhuisd naar een zorginstelling in Den Haag. 

De verhuizing van zijn TV- en internet-abonnement is vlekkeloos verlopen.

Helaas is meneer Blank verplicht de diensten van Ziggo af te nemen per datum 28 februari 2025.

Wilt u zo vriendelijk zijn het abonnement nr. 6001360480 zo snel mogelijk te beëindigen alstublieft?

Hoi ​@Feyona van der Molen 

Welkom op de community van KPN.

Het is inderdaad heel vervelend, dat de opzeggingen van beide abonnementen waarschijnlijk niet goed zijn afgehandeld door KPN.
Zeker nu je woonachtig bent in Frankrijk (na emigratie).

In dit soort gevallen kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN.
Vanaf een mobiele aansluiting is het telefoonnummer: +31612001200 (dus beide nullen voor 31 worden dus een plusteken op een mobiel).

Vanaf een vaste telefoonlijn in Frankrijk bel je wel het nummer 0031612001200.

Maar je kunt ook een terugbel verzoek maken, zodat je wordt teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt of eventueel per direct, klik hiervoor op de volgende link:
Terugbel afspraak inplannen (scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder)

Als je zelf belt, spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: medewerker spreken en na de tweede vraag opzeggen.
Dan kom je direct uit bij de juiste medewerker van KPN.

Hiermee kun je dan bovenstaande problemen mee oplossen, en de medewerker kan dan ook gelijk voor je checken of beide abonnementen goed zijn opgezegd in het systeem.

Openingstijden klantenservice:

• Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Opzeggingen kunnen niet via de community van KPN geregeld worden

Beste Michel,

vriendelijk dank voor de reactie.  Helaas, en dat is heel spijtig: het vermelde telefoonnummer voor bellen vanuit het buitenland geeft de informatietoon… m.a.w. : KPN is NIET telefonisch bereikbaar voor mij!

Beste Michel,

vriendelijk dank voor de reactie.  Helaas, en dat is heel spijtig: het vermelde telefoonnummer voor bellen vanuit het buitenland geeft de informatietoon… m.a.w. : KPN is NIET telefonisch bereikbaar voor mij!

Hoi ​@Feyona van der Molen 

De klantenservice vanuit KPN dient vanuit Frankrijk gewoon bereikbaar te zijn, net zoals wij vanuit Nederland een Franse provider zouden moeten kunnen bellen.

Zit er toevallig geen blokkade op je Franse mobiele- of vaste telefoonlijn? 
Voor het bellen met internationale telefoonnummers buiten Frankrijk?

Je zou het ook eens kunnen proberen met een andere mobiele aansluiting of vaste telefoonlijn, bijvoorbeeld bij je buren, vrienden of kennissen.

Telefoonnummer KPN vanuit Frankrijk:

• Franse vaste telefoonlijn: 0031-612001200 
  • Franse mobiele telefoonlijn: +31-612001200
  • Nederlandse mobiele telefoonlijn: +31-612001200

Je zou ook nog contact kunnen opnemen met KPN via Facebook of X

Hi ​@Feyona van der Molen en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je al wat hulp hebt gehad en begrijpelijk dat je dit geregeld wilt hebben. 

Opzeggen kan ik inderdaad niet regelen dus 

Telefoonnummer KPN vanuit Frankrijk:

• Franse vaste telefoonlijn: 0031-612001200 
  • Franse mobiele telefoonlijn: +31-612001200
  • Nederlandse mobiele telefoonlijn: +31-612001200

Ik ben benieuwd of het je via één van deze wegen al is gelukt. Facebook of X zijn goede opties, als je daar een privébericht stuurt met de gegevens van de abonnementen dan kunnen zij je daar verder helpen.

Hopelijk is het dan snel geregeld. Laat je weten of het lukt?

Beste Sanne,

Dank je wel voor je reactie….  Populair geschreven: “schiet mij maar lek!”  Het -door jou vermelde telefoonnummer geeft, ook na 9 keer, op verschillende data te hebben geprobeerd te bellen, de informatie toon…. DUS, helaas!!!  Intussen heb ik vandaag weer opnieuw een mail gestuurd naar opzeggen@kpn.com….  ‘k kan niet anders dan maar weer geduldig afwachten

Pfff, makkelijk gaat het niet zo. Dat e-mail adres is met name voor opzeggingen als je geëmigreerd bent, dus voor jezelf zou dat het goede adres zijn. 

Wat het zorgcentrum betreft kun je nog dit advies volgen:

Mocht je Facebook of X hebben, dan kun je ons daar een privébericht sturen met de gegevens waar het om gaat. Hopelijk kunnen mijn collega's daar dit dan snel oplossen en hoor je via het mailadres hoe het zit met je eigen abonnement.

Reageer