Skip to main content

Hoi,

Ik snap de opzegtermijn niet. Ik heb op 27 november 2024 mijn KPN Internet/TV opgezegd. Aangezien er een maand opzegtermijn is, heb ik deze op  +4 weken gezet, oftewel: 29 december.

Voor de duidelijkheid: Contract is al ruim een jaar voorbij de 1e jaar contractduur.

Vervolgens komt er een bevestigings e-mail:

U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Opzeggen is alleen mogelijk als de minimale duur van uw abonnement bereikt is. U heeft een opzegtermijn van 1 maand.

We bellen u om uw opzegging te verwerken

Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.

Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.

Abonnement    Televisie, Internet en Bellen
Product    Alles-in-1 Pakket
Gewenste datum van opzegging    29-12-2024

2.. (en wat contact informatie ..]

Nu kwam er eergisteren, 27 december  een mail binnen:

We vinden het jammer dat je jouw abonnement opzegt. Hartelijk bedankt dat je klant bij ons bent geweest. In deze e-mail lees je meer over de opzegging van jouw abonnement op nadres] met klantnummer rklant nummert

Datum beëindigen
We beëindigen Hussel Internet 1 Gbit/s per 26 januari 2025.

En dat vind ik vreemd. Het contract had al moeten eindigen op de 29 december (vandaag). Dus waarom komt hier nu een maand extra overheen? Had ik de datum direct op 27 november moeten zetten? Dan is dat erg onduidelijk in de communicatie. Dan zou er zelfs in de bevestingsmail ook iets kunnen staan als:

Gewenste datum van opzegging    29-12-2024
Einde contract: 26-01-2025

Waardoor je wel meteen getriggerd wordt. Want tot en met gisteren was ik hier van niet bewust en voelt het een klein beetje als een ‘dark pattern’ qua user interface/user experience.

​@Baudchaser  morgen de klantenservice bellen 0800 0402  lijkt mij het beste 

Welkom op de community ​@Baudchaser. Jammer dat je hier bent om ons te verlaten. Bij een opzegging heb je altijd een maand wettelijke opzegtermijn, maar jij hebt blijkbaar een extra maand gekregen. Hoe dat precies zit durf ik niet te zeggen, wij gaan niet over opzeggingen. Je kunt hier het beste een terugbelafspraak maken via de site, zodat je in contact kunt komen met de afdeling die daar over gaat. Zij kunnen dan met je meekijken.

Ik heb even met 0800-0402 gebeld en echt zeer vriendelijk en geduldig te woord gestaan. Gewoon een leuk gesprek eigenlijk! 😄 Dat ben ik niet echt gewend en daarom vermijd ik tegenwoordig bellen met klantenservices (gelukkig heb ik dat maar zeer sporadisch nodig 🙂).

Het is ook verder zo goed als dat het administratief mogelijk was opgelost! 👍🏻.

Enige puntje blijft wel dat ik het hele proces (qua termijnen) wat onduidelijk vind en zou ik ook aanraden de echte einddatum in de bevestigingsemail te vermelden.

Dat klinkt goed inderdaad, de opzegging is nu wel geregeld en in gang gezet op een datum die voor jou klopt als ik je goed begrijp?

Reageer